Newsletter

Kohler x SR_A pokażą limitowaną edycję inteligentnej toalety „Formation 02” i specjalną instalację na FuoriSalone podczas Milan Design Week 2024

07.03.2024, 08:50aktualizacja: 07.03.2024, 09:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Kohler
PR Newswire/Kohler

KOHLER, Wisconsin, USA, 5 marca 2024 r. /PRNewswire/ -- Kohler, globalna marka lifestyle’owa i lider w dziedzinie produktów kuchennych i łazienkowych, powraca na Milan Design Week (Tydzień Designu w Mediolanie) ze światową premierą ogromnej immersyjnej instalacji stworzonej we współpracy z artystą-projektantem, dr. Samuelem Rossem, członkiem Orderu Imperium Brytyjskiego (MBE) i jego studiem wzornictwa przemysłowego, SR_A. Odbędzie się także globalna prezentacja Formation 02 - nowej inteligentnej toalety, która jest drugim owocem wieloletniej współpracy marki Kohler z SR_A.

Formation 02 to limitowana edycja inteligentnej toalety dostępna na stronie sra.kohler.com od 16 kwietnia.

„Formation 02 wynosi na wyższy poziom naszą cenioną współpracę ze studiem SR_A i dr. Samuelem Rossem i wprowadza nowy i nieoczekiwany design, który daje wyraz historii designu i innowacyjności marki Kohler - powiedział Scott Edmunds, wiceprezes Kohler Marketing. - Formation 02 łączy naszą wiedzę branżową i techniczną doskonałość z niezachwianą wiarą w siłę kreatywności, która daje nam wciąż nowe wyzwania i prowadzi nas w kierunku postępu”.

DESIGN

Czerpiąc inspirację z dynamiki i siły wody w przyrodzie, Formation 02 wprowadza osobny język designu wyrażony w jej brutalistycznej sylwetce. Stworzona w oparciu o wyjątkowe techniki formowania i tłoczenia, podstawa toalety cechuje się wyrazistą kolorystyką oraz ostrymi krawędziami i kątami, które kontrastują z gładkością połączonych z nimi cylindrycznych kształtów.

To właśnie poprzez ten nowy design, w parze z baterią umywalkową Formation 01, Ross chce podkreślić ruch i doświadczenie wody, oferując przestrzeń do rozmyślań pośród codziennych przedmiotów i czynności.

Samuel Ross mówi o projekcie: „Przyglądamy się mocy natury i przełomowym osiągnięciom inżynierii przemysłowej - wprowadzamy wyjątkowe ozdobniki zaczerpnięte z charakteru wody i wykorzystujemy potęgę natury do nadania materiałowi nowego kształtu. Formation 02 przypomina nam o podróży, jaką przechodzi woda”.

TECHNOLOGIA I BARWA

Formation 02 to doskonały przykład innowacji w kategorii inteligentnych toalet, który wprowadza nową sylwetkę względem Eir Smart Toilet firmy Kohler. Wyposażona w dogodne funkcje, takie jak podgrzewana deska, ustawienia mycia, podświetlenie nocne, bezdotykowe otwieranie/zamykanie, automatyczna spłuczka oraz pilot z ekranem dotykowym, Formation 02 wznosi się na wyżyny innowacji i komfortu.

Odcień Haptic Orange jest hołdem dla debiutanckiej linii łazienkowej marki Kohler „Tiger Lily” i łączy charakterystyczny kolor Rossa z historią wprowadzania nowych barw przez firmę Kohler. Formation 02 to drugi owoc tej współpracy, która łączy w sobie awangardowe podejście artystyczne Rossa ze 150-letnią tradycją marki Kohler w zakresie tworzenia nowego języka projektowania dla produktów opartych na wodzie.

INSTALACJA FUORISALONE

Toaleta Formation 02 zostanie zaprezentowana na FuoriSalone poprzez ogromną lokalną instalację o nazwie Terminal 02, którą będzie można oglądać w Palazzo del Senato (Via Senato 10) codziennie w godzinach 12:00-22:00 od wtorku 16 kwietnia do niedzieli 21 kwietnia.

Terminal 02 zabierze zwiedzających w podróż poprzez labirynt rur przemysłowych prowadzących do toalety Formation 02. To wciągające doświadczenie pozwoli zwiedzającym zobaczyć na własne oczy przepływ wody w różnych kształtach i na różnych poziomach oraz przyjrzeć się idei przepływu i kontroli poprzez odkrywanie i zabawę w estetyce wykorzystującej elementy naturalnego krajobrazu zestawione z inżynierią przemysłową i inżynierią skali. Industrialne, brutalistyczne produkty i cała instalacja zostaną umieszczone pośród ogromnych filarów zabytkowego Palazzo del Senato, stanowiąc odbicie jego klasycznych elementów architektonicznych i nieba ponad nim. Zachowując szacunek dla tradycyjnego rzemiosła i eksplorując nowe terytoria, aby zmienić nasze spojrzenie na żywioł wody, instalacja wyraża wspólną filozofię marki Kohler i studia SR_A.

Kohler pokaże również swoje nowe globalne innowacje produktowe podczas targów Salone del Mobile, w Hali 22 - stoisko H10 H6.

Organizatorzy zapraszają przedstawicieli mediów na ekskluzywne przyjęcie pokazowe z udziałem artysty-projektanta Samuela Rossa, które odbędzie się w poniedziałek 15 kwietnia. Wywiady dostępne na życzenie.

Więcej informacji i zdjęcia można znaleźć w pakiecie prasowym Kohler na Milan Design Week.

SR_A

SR_A to nowoczesne studio projektowe założone w 2019 r. przez dr. Samuela Rossa MBE, które tworzy komercyjne projekty we współpracy z LVMH Group, Apple Group i Nike Group oraz z niezależnymi firmami technologicznymi i działającymi w oparciu o innowacyjny design. Brytyjskie studio kreuje przedmioty w branżach wzornictwa przemysłowego, projektowania wnętrz i komunikacji wizualnej. Dział charytatywny studia, Black British Artist Grants, przekazuje fundusze na kształcenie i stypendia dla artystów pochodzących z niedostatecznie reprezentowanych grup Brytyjczyków pochodzących z Karaibów i Afryki. W ramach tych działań studio SR_A utworzyło radę doradczą złożoną z następujących instytucji: The V&A Museum, The Royal College of Art, The British Fashion Council, The Design Museum oraz University of Westminster. SR_A SR_A to sposób na wprowadzanie obiektywnych, estetycznych i strukturalnych zmian poprzez design.

Więcej informacji na stronie internetowej sr-a.com

Kohler Co.

Od 150 lat Kohler Co. jest światowym liderem w dziedzinie projektowania, innowacji i wytwarzania eleganckich produktów kuchennych i łazienkowych; luksusowych szafek, płytek i oświetlenia; rozwiązań z zakresu dystrybucji energii dla domów oraz przemysłowych systemów zasilających, a także technologii napędowych - oraz luksusowych rozwiązań hotelarskich i prestiżowych mistrzostw golfowych. Będąca spółką prywatną Kohler Co. powstała w 1873 r. i ma siedzibę w Kohler w stanie Wisconsin. Kohler opracowuje rozwiązania naglących problemów, m.in. związanych z dostępem do czystej wody i sanitariatów dla potrzebujących społeczności z całego świata w celu poprawy jakości życia obecnego pokolenia i przyszłych pokoleń.

KOHLER Kitchen & BathEnergyGolf + Resort Destinations.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2354411/Kohler_x_SR_A_FuoriSalone_2024_Formation_Smart_Toilet.jpg 

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/619434/Kohler_Logo.jpg 

Źródło: Kohler

KONTAKT:

Vicki Hafenstein

vicki.hafenstein@kohler.com 

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.03.2024, 08:50
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ