Newsletter

Kongres590: PZU aktywnym partnerem narodowych liderów biznesu

18.11.2016, 17:03aktualizacja: 18.11.2016, 17:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PZU jest jedną z firm, które uczestniczą w budowaniu patriotyzmu gospodarczego. Przedstawiciele polskiej spółki informowali o swoich działaniach i planach podczas debat o współpracy narodowych liderów biznesu oraz wspieraniu innowacyjności zorganizowanych w Rzeszowie.

"PZU SA wspiera rozwój innowacyjności w Polsce na dwa sposoby m.in. poprzez PZU Lab, który jest pośrednikiem między nauką i biznesem" - powiedziała Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU Życie SA.

Ubezpieczyciel pomaga biznesowi m.in. zmniejszać ryzyka, które są w danym przedsiębiorstwie oraz wprowadzać nowe rozwiązania, które mogą całkowicie wyeliminować ryzyka związane z ochroną zdrowia i z bezpieczeństwem pracy. Wspiera takie przedsięwzięcia również finansowo poprzez umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz wspólne venture capital.

Grupa PZU oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju utworzyły fundusz "Witelo Fund", który będzie inwestował środki w czołowe światowe fundusze venture capital. Głównym celem jest promowanie Polski jako miejsca do inwestycji i realizacji innowacyjnych projektów.

"Wspieranie przedsiębiorcy, który przychodził do nas z jakimś pomysłem wyglądało tak, że on się odbijał od różnych osób, od różnych biur, departamentów w PZU. Obecnie centralizujemy prace nad innowacyjnością tak, aby był w spółce jeden ośrodek, który o tym decyduje" - poinformowała Aleksandra Agatowska. Dodała, że z ośrodkiem tym będą współpracować poszczególne grupy i jednostki, a także firmy z Grupy PZU.

Aleksandra Agatowska podkreśliła, że ważne jest, aby takie działania nie były oparte tylko o ubezpieczenia życiowe czy majątkowe, gdyż trzeba spojrzeć na innowacje "bardziej holistycznie". Dzięki temu każdy przedsiębiorca z pomysłem na innowacje powinien znaleźć w PZU odpowiedniego partnera do rozmowy i wspierania w rozwiązywaniu problemów. Może też dzięki ubezpieczycielowi skorzystać ze środków, które są do wykorzystania np. z programu "Start in Poland" czy takich funduszy jak "Witelo".

Aleksandra Agatowska oceniła, że w takich działaniach PZU SA "czuje wsparcie państwa rozumianego jako różne instytucje państwowe". Podała przykład Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która organizuje takie programy związane z innowacyjnością jak ostatnio wprowadzony program "Scale UP", w którym PZU SA też uczestniczy.

"Scale UP" to pierwszy konkurs w ramach rządowego programu Start In Poland, którego celem jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji, w tym spółek skarbu państwa.

Współpraca narodowych liderów biznesu

"Brak zaufania i obawy przed nieuczciwą konkurencją są według polskich przedsiębiorców główną przeszkodą w gospodarce opartej na clustrach i takim modelu tworzenia ekonomii" - powiedział prezes PZU SA Michał Krupiński podczas Kongresu590. Jego zdaniem jest wiele do zrobienia, aby odbudować w Polsce "kapitał zaufania" w biznesie.

Prezes Krupiński przypomniał, że PZU powołało Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, w którym są już niemal wszystkie spółki Skarbu Państwa i - jak ocenił - "tworzą dobre związki zaufania". Poinformował, że przystąpieniem do TUW PZU jest zainteresowanych coraz więcej firm prywatnych.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych jest częścią Grupy Kapitałowej Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA. Tradycje PZU sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe. W latach 1927-1952 firma działała jako Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych, aby w latach 1952-1990 przekształcić się w Państwowy Zakład Ubezpieczeń, a następnie w Powszechny Zakład Ubezpieczeń.

Materiał przygotowany we współpracy z PZU SA

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
Data publikacji 18.11.2016, 17:03
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ