Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Stworzy to ogromne utrudnienia dla przewoźników. Ich kierowcy w ciągu miesiąca przejeżdżają przez teren kilku państw UE, posiadających kompletnie odmienne systemy prawne, systemy płac czy składniki wynagradzania.
Niemożliwością będzie stworzenie dla nich jednej umowy obejmującej wszystkie przepisy, a rozliczanie pracy nastręczy wielu trudności, które mogą doprowadzić do upadku firm lub zakończenia świadczenia przewozów na rynku międzynarodowym.
O tym wszystkim przeczytać można w nowym raporcie związku pracodawców "Transport i Logistyka Polska" omawiającym wpływ rewizji dyrektywy o delegowaniu na codzienne funkcjonowanie branży transportowej w Unii Europejskiej: http://tlp.org.pl/wp-content/uploads/2017/02/TLP_PL-v3.1_web.pdf
Raport omawia szczegółowo zasady wynagradzania kierowców i obowiązki pracodawców w 6 państwach UE: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoch, Holandii i Belgii.
Konkluzje wynikające z raportu:
1). Prawo państw UE jest zróżnicowane i brak wyłączenia transportu z delegowania doprowadzi do nieproporcjonalnych obciążeń administracyjnych dla przewoźników wykonujących międzynarodowe przewozy.
2). Mikroprzedsiębiorstwa stanowią 80% wszystkich przedsiębiorstw transportu drogowego - obciążenia administracyjne i obowiązki będą dla nich nie do udźwignięcia.
3). Praca kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym nie jest "delegowaniem". Kierowcy są w ciągłym ruchu, jednak ośrodek ich interesów życiowych jest stały - po krótkich okresach nieobecności wracają do swych domów.
4). Różnice w wynagrodzeniu w UE nie mają charakteru dumpingu, czy naruszenia prawa, ale są naturalną konsekwencją różnic w rozwoju gospodarczym państw. Różnice te są łagodzone przez wdrażanie procesów modernizacyjnych i nie powinny być regulowane odgórnie.
5). Wyrównywanie płac administracyjnie zawsze niesie ze sobą ryzyko powstania nieprawidłowości, w tym wyeliminowania mniejszych graczy z rynku i poszerzenia szarej strefy.
6). Bariery administracyjne ograniczają dostęp do unijnego rynku przewozów, w szczególności dla małych przedsiębiorstw. Może to całkowicie wykluczyć je ze świadczenia usług transportowych na terenie UE, a także podwyższyć ich koszty - co przełoży się na wyższe ceny i mniejszą konkurencyjność.
7). Projekt KE jest próbą sztucznego regulowania wynagrodzeń na poziomie indywidualnego przedsiębiorstwa. Dwóch pracowników tego samego przedsiębiorstwa może ostatecznie otrzymać różne wynagrodzenie za ten sam rodzaj pracy, przy czym będzie to zależało od zleconej kierowcom trasy, a nie czasu i warunków, w jakich pracują.
8). Sektor transportu jest jednym z głównych pracodawców w Europie (1 na 20 miejsc pracy jest związane z transportem), zatem problem nieodpowiednich regulacji jest problemem na skalę europejską.
KONTAKT:
e-mail: info@tlp.org.pl
www.tlp.org.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2017, 10:58 |
Źródło informacji | Transport i Logistyka Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Command Alkon to Showcase Innovative Cloud Solutions for Heavy Building Materials Suppliers at bauma 2025
Materials Suppliers and Producers Sure to Gain a New Outlook on How Cloud Solutions Simplify Daily Tasks, Improve Decision Making, and Ensure More Secure, Scalable, and Efficient Operations.- 04.03.2025, 11:01
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Rimini Street ogłasza wyniki finansowe i operacyjne za IV kwartał i rok podatkowy 2024
Wybrane najważniejsze wyniki finansowe za IV kwartał:
Przychód wyniósł 114,2 mln USD, co oznacza wzrost o 1,9% w ujęciu rok do roku.
Marża brutto wyniosła 63,7% w porównaniu z 61,0% w ubiegłym roku.
Należności z faktur wyniosły 172,1 mln USD, co stanowi wzrost o 7,1% w ujęciu rok do roku.- 04.03.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Ponad 36 mld euro w 2023 r. i wzrost o 35 proc. - handel między Polską a Wielką Brytanią kwitnie pomimo Brexitu PAP
Wartość wymiany towarów i usług między Polską a Wielką Brytanią osiągnęła 36,4 mld euro, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do 2018 r. - wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC). Najwyższy, 70-procentowy wzrost dotyczy wymiany usług. „Widzimy coraz większy napływ kapitału polskich firm, które osiągnęły zdolności inwestycyjne do ekspansji zagranicznej” - podkreślił Michał Obiegała z BPCC.- 04.03.2025, 10:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ