Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wciąż tanie ubezpieczenia
Według informacji podanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń – po III kwartale 2021 r. – największą część odszkodowań majątkowych stanowiły te z ubezpieczenia komunikacyjnego. Odszkodowania i świadczenia z obowiązkowego OC wyniosły 6,8 mld zł (wzrost o 2,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim).
Jednocześnie, gdy inflacja się napędzała i wszystko drożało – ceny ubezpieczeń malały. Po III kwartale 2021 r. średnia składka ubezpieczenia OC wyniosła 486,8 zł i była o 2% niższa niż rok wcześniej. Jednak w tym samym czasie średnia szkoda z OC wzrosła aż o 5,7%, co może zwiastować podwyżki cen w niedługim czasie.
„W ostatnich latach mogliśmy obserwować trend spadkowy w przypadku ubezpieczeń samochodów. Był on również kontynuowany pomimo znaczącej inflacji, w tym również inflacji szkodowej, czyli cen napraw i części zamiennych – wskazuje Piotr Korab, ekspert autobaza.pl. – Posiadacze aut muszą jednak być przygotowani na zmiany. >>Wojna cenowa<< na rynku musi w końcu się zakończyć i stanie się to najprawdopodobniej już niedługo. Możemy jedynie liczyć, że nie będzie to efekt szokowy, a ceny zaczną się zmieniać stopniowo” – dodaje.
Wkrótce firmy ubezpieczeniowe – w związku z wprowadzeniem nowelizacji prawa o ruchu drogowym – otrzymają dostęp do informacji o mandatach i punktach karnych kierowców. Można więc spodziewać się, że takie informacje wpłyną na finalną cenę polisy.
Cenowy zawrót głowy
Samochody wciąż ubezpieczymy względnie tanio, ale przy ich kupnie zapłacimy większą cenę niż normalnie. W ubiegłym roku zauważalny był wzrost cen pojazdów z rynku wtórnego w porównaniu do 2020 roku. Co więcej, o ponad jedną trzecią (34%) wzrosła liczba aut, za które należało zapłacić powyżej 100 tys. zł. Natomiast o 22% zwiększyła się liczba ofert w przedziale 50-100 tys. zł – wynika z danych autobaza.pl.
Warto również wiedzieć, że dostęp do lepszych ofert jest coraz trudniejszy. Jest to wynik wyhamowania produkcji w fabrykach samochodów nowych i co za tym idzie możliwości ich zakupu. W ten sposób także na rynku wtórnym jest coraz więcej starszych modeli. Co ciekawe, według danych autobaza.pl w styczniu 2022 r. było o blisko 30% mniej ofert z rynku wtórnego niż np. w przedpandemicznym styczniu 2020 roku.
W związku z coraz większą luką w asortymencie używanych samochodów będzie można częściej natrafić na niekorzystne oferty. Warto więc wiedzieć, że przed zakupem samochodu używanego należy dokładnie przebadać sam pojazd oraz jego przeszłość.
„Wiele modeli nie powinno nawet trafić do sprzedaży, ponieważ są one po tzw. szkodzie całkowitej – wskazuje Piotr Korab ekspert autobaza.pl. – Przed zakupem auta z rynku wtórnego należy sprawdzić wiele różnych kwestii, jak m.in. przebieg samochodu, stan techniczny, ostatnie naprawy, wymiany części, historię wypadkową. Kluczową kwestią jest również sprawdzenie numeru VIN, który daje dostęp do historii auta” – dodaje.
Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu. Od 20 lat firma dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu. Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracuje z zaufanymi podmiotami jak m.in. holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS), czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.
Dziś autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim. Działalność firmy ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce.
KONTAKT:
Triple PR
Miłosz Ciekalski
tel. 722 100 505
e-mail: milosz.ciekalski@triplepr.pl
Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.03.2022, 08:00 |
Źródło informacji | Autoiso Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
TAURON: mrożenie cen nie rozwiąże problemu - droga do taniej, bezpiecznej i czystej energii prowadzi przez inwestycje w OZE PAP
Zapewnienie stabilnych dostaw możliwie taniej i bezpiecznej energii jest warunkiem zarówno społecznej akceptacji dla odchodzenia od paliw kopalnych, jak i realizacji wielkich projektów infrastrukturalnych czy utrzymania konkurencyjności gospodarki. Dlatego inwestycje w OZE muszą przyspieszyć, w czym powinno pomóc państwo np. w obszarze deregulacji – przekonywali przedstawiciele TAURON Polska Energia SA podczas kongresu Energy Days.- 06.10.2025, 12:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polsko-estońskie prace nad europejską tarczą antydronową
Rozwój oraz integracja najnowocześniejszych systemów przeciwdziałania zagrożeniom dronowym to cel współpracy pomiędzy polską firmą APS i estońskim producentem Frankenburg Technologies. Obecnie podmioty pracują już nad integracją swoich systemów.- 06.10.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Advanced Protection Systems SA
-
Image
Model dla przemysłu: Cementownia Kujawy jako katalizator polskiego ekosystemu CCS
Dekarbonizacja stanowi współcześnie jedno z najbardziej kompleksowych wyzwań dla gospodarek rozwiniętych, a zarazem kluczowy imperatyw polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Jako proces systemoawej redukcji emisji gazów cieplarnianych - ze szczególnym uwzględnieniem dwutlenku węgla (CO2) - wpisuje się w ramy Europejskiego Zielonego Ładu oraz zobowiązań wynikających z Porozumienia Paryskiego. Wymóg neutralności klimatycznej do 2050 roku, wdrażany m.in. przez EU ETS (European Emissions Trading System) i mechanizm CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism), przekłada się bezpośrednio na konieczność transformacji technologicznej sektorów wysokoemisyjnych. W szczególności przemysł cementowy znajduje się w centrum transformacji jako jedna z gałęzi gospodarki szczególnie trudnych do dekarbonizacji.- 06.10.2025, 10:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Holcim Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ