Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W debacie „Między zaangażowaniem a delegowaniem odpowiedzialności - różne podejście do realizacji projektów w sektorze publicznym” uczestniczyli eksperci z Polski, Czech, Szwecji i Rosji.
Jednym z nich był Michał Borny, który w 2006 roku założył małą firmę IT, a dziś jest jedną z topowych polskich firm z obszaru team leasingu. Spółka świadczy usługi związane z dostarczaniem oprogramowania. W pierwszej połowie 2017 roku firma była jednym ze zwycięzców w przetargach publicznych na łączną kwotę ponad 170 mln PLN.
Michał Borny ocenia, że dopiero w 2014 roku podjęto pierwsze próby zaangażowania takich firm do dostarczania oprogramowania do sektora publicznego, wtedy przez Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (Ministerstwo Cyfryzacji od 7 grudnia 2015 r. - przyp. CP PAP). Jego zdaniem wynikało to przede wszystkim z trudności pojawiających się we współpracy z dużymi dostawcami, którzy - jak powiedział - „są mało elastyczni”, a usługi przez nich dostarczane wymagały ciężkiej pracy organizacyjnej.
„Jako mali dostawcy jesteśmy bardziej elastyczni, potrafimy szybciej się zmienić i dostosować do tego, czego oczekuje akurat w tym momencie nasz partner, czyli ministerstwo, czy firmy podległe pod ministerstwo” - powiedział Michał Borny.
Redaktor naczelny Manager Magazine Piotr Cegłowski uważa, że obrany przez Ministerstwo Cyfryzacji kierunek (rozwoju partnerskiej współpracy z małymi i średnimi firmami IT), jest „bardzo dobry”. Przypomniał, że przez ostatnie dwadzieścia lat często do tego przekonywał w swoich publikacjach.
„Pisałem o tym, że władza obiecuje jakieś zmiany w PPP (Partnerstwie Publiczno-Prywatnym), a pojawiały się kolejne rządy i tak naprawdę nic się nie zmieniało; cały czas władza bardzo nie lubiła projektów PPP, bała się ich, cały czas była atmosfera podejrzeń o korupcję, o coś złego” - podsumował Piotr Cegłowski. Redaktor naczelny Manager Magazine przypomniał powszechne tłumaczenie PPP jako „Potem Przyjdzie Prokurator” i zauważył, że bardzo często prokurator rzeczywiście potem przychodził.
Michał Borny stwierdził, że duże firmy informatyczne, które wcześniej dominowały na rynek usług dostarczania oprogramowania „są oczywiście negatywnie nastawione do takiego sposobu zmawiania (tych usług), jak jest”. Natomiast zwrócił uwagę, że małe firmy IT przez kilkanaście lat współpracowały z sektorem komercyjnym, w tym z korporacjami o globalnym zasięgu. „Z naszej perspektywy partnerstwo, to jest dwustronna relacja, gdzie my też jesteśmy zaangażowani (…) i bierzemy odpowiedzialność za to, jak współpracujemy” - podkreślił.
Prezes Britenet zapewnił, że nie po to takie firmy jak jego budowały przez wiele lat uznanie i zaufanie wśród klientów, „żeby teraz dostarczać usługi słabej jakości” i „kaleczyć swoje dobre imię”.
„Czesi mieli podobne doświadczenia jak my, ale już rzeczywiście władza czeska bardziej wierzy przedsiębiorcom, więc kierunek na pewno dobry; Szwecja słynęła zawsze z transparentności, więc tam się realizuje bardzo dużo tego rodzaju projektów z dużym sukcesem” - ocenił red. Piotr Cegłowski. Dodał, że podobnie od dawna jest w USA.
W panelu dyskusyjnym uczestniczyli jeszcze szwedzki ekspert Paul Lindquist - członek Komitetu Regionów UE, czeski analityk Pavel Peterka z Centrum Analiz Ekonomicznych i Rynkowych, Maciej Zawadzki, prezes Zarządu APCOA Parking Polska oraz Elena Kuczeriawaja, wicedyrektor ds. współpracy międzynarodowej w rosyjskim Centrum Wspierania Inicjatyw Społecznych.
Britenet to profesjonalny software house oraz partner biznesowy, który zajmuje się leasingiem ekspertów IT. Zatrudnia obecnie ponad 350 osób, specjalizujących się m.in. w technologii Java. Spółka realizuje projekty w nowoczesnych centrach kompetencyjnych w Lublinie, Warszawie, Kielcach i w Poznaniu, a także w siedzibach partnerów. W latach 2013-2016 firmie udzielono pięć zamówień publicznych o łącznej wartości 890 427 zł. Jest jedną z pięciu firm, które podległy Ministerstwu Cyfryzacji Centralny Ośrodek Informatyki wybrał do realizacji takich publicznych projektów informatycznych jak CEPIK 2.0, Węzeł Krajowy, mDokumenty, SRP, ePUAP, Profil Zaufany, Obywatel.gov.pl czy budowa usług cyfrowych.
Materiał powstał przy współpracy z BRITENET Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2017, 14:28 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci MIWO: Polacy spędzają w budynkach 90 proc. swojego życia, powinni tam mieć komfortowe warunki PAP
Polacy spędzają w budynkach nawet 90 proc. swojego życia, ale także 90 proc. wszystkich pożarów ma miejsce w budynkach mieszkalnych. 71 proc. osób odczuwa problem hałasu w swoich domach, a budynki zużywają ok. 40 proc. energii w skali całej gospodarki - wynika z raportu „Przyjazne mieszkanie. Jak zapewniać Polakom oszczędne, bezpieczne i komfortowe mieszkania na lata” opracowanego przez ekspertów MIWO. Raport zawiera także diagnozę, w jaki sposób zapewnić w nich oczekiwany komfort.- 16.01.2025, 16:06
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom