Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Analiza językowa platformy Preply.com z korepetycjami online wykazała, że Jeff Bezos i Mark Zuckerberg są inteligentniejsi od Elona Muska. Lider Tesli zajął dopiero 16. miejsce w rankingu najbystrzejszych CEO.
- Najmądrzejszym przełożonym okazał się prezes firmy DeepMind zajmującej się sztuczną inteligencją. Podium zamknęli dyrektorzy generalni spółek Blackstone i Berkshire Hathaway.
- Przeprowadzone badanie wyłoniło także amerykańskich CEO z najwyższą inteligencją emocjonalną. Dzięki przyjętej metodologii udało się też wskazać szefów, którzy są najmocniej skoncentrowani na zespole i kliencie oraz mają najbardziej pozytywne nastawienie.
- Autorzy badania zaznaczają, że język stanowi narzędzie skutecznego przywództwa, i podpowiadają, jakie zabiegi warto stosować, by być postrzeganym jako bardziej inteligentna i godna zaufania osoba.
Zakres i wyrafinowanie słownictwa, złożoność struktur zdań i proponowanych pomysłów, jakość konstrukcji i analizy argumentów oraz umiejętności wiązania wypowiedzi z szerszymi kontekstami – oto aspekty, które wzięto pod uwagę w badaniu. Analiza przeprowadzona w sierpniu 2023 r. objęła transkrypcje wystąpień publicznych poszczególnych dyrektorów. Pod lupę wzięto od 60 do 180 minut ich monologu.
Jeff Bezos mądrzejszy od Marka Zuckerberga i Elona Muska
Były CEO Amazonu, który przekształcił zwykłą księgarnię internetową w światowego giganta e-commerce, okazał się 5. najinteligentniejszym dyrektorem generalnym w Ameryce. Jak czytamy w raporcie, Bezos stanowi niezwykłego przywódcę dzięki swojej dalekowzroczności i zdolności adaptacji.
Stawiany często w jednym szeregu z Bezosem Mark Zuckerberg uplasował się dopiero na 8. pozycji, tuż za szefem Netfliksa, Reedem Hastingsem. Lider korporacji Meta może się jednak pochwalić pokonaniem Elona Muska, który zebrał mniej punktów inteligencji niż Brian Chesky z Airbnb czy Jensen Huang z Nvidii.
Ci liderzy nie mają sobie równych
Inteligencja ma różne wydania, a jednym z nich jest inteligencja emocjonalna, która sprzyja zrozumieniu i współpracy. Pod tym kątem najbardziej pozytywnie wyróżnia się Tricia Griffith z Progressive. Miano dyrektora generalnego z najbardziej pozytywnym nastawieniem należy natomiast do Olivera Zipse z Grupy BMW. Z kolei pod względem skupienia na kliencie przoduje Rodney McMullen ze spółki Kroger, a najbardziej zorientowanym na zespół CEO okazuje się Karen S. Lynch z CVS Health.
„Klarowna i precyzyjna komunikacja może pomóc pracownikom zrozumieć, czego się od nich oczekuje, zmniejszając dezorientację i potencjalny niepokój, co może wpłynąć na motywację. Okazywanie empatii i zrozumienia innym pomaga w budowaniu zaufania w zespole” – mówi Sylvia Johnson z Preply.
Więcej o inteligencji wśród prezesów zarządów największych korporacji można przeczytać na blogu Preply.
Źródło informacji: Preply
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.11.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Preply |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT