Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Czego musieli się pracodawcy i pracownicy nauczyć? Czy łatwo jest przestawić się na cyfrową kulturę organizacji? Na te i inne pytania odpowiadali: Michał Płaczkiewicz - dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR S.A., Łukasz Rumowski - dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus S.A., dr Mateusz Grzesiak - psycholog i wykładowca akademicki.
„W Arcusie obowiązuje obecnie model hybrydowy. Niepodważalną wartością jest jednak bezpośredni kontakt w formie pracy stacjonarnej. To ten model promujemy. Ale jednocześnie staramy się maksymalnie wykorzystać zalety pracy zdalnej. Reasumując nasz model to organizacyjna hybryda, choć w międzyczasie stosowaliśmy także innowacyjne metody ograniczające ryzyko naszej działalności, w tym m.in. >>bańki<<, czyli zespoły pracujące w biurze wymieniające się w określonych cyklach” - opowiadał Łukasz Rumowski z firmy ARCUS SA
Na pytanie jaki model pracy najbardziej pasuje pracownikom UNUM, Michał Płaczkiewicz, mówi: „Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dla części osób praca w domu jest bardzo wygodna, pozwala na dużą oszczędność czasu, szczególnie dla tych, którzy spędzali wiele godzin na dojazdach do biura. Konieczne jest natomiast dobre zorganizowanie swojego stanowiska pracy. Nie każdy ma ku temu warunki. Są więc osoby preferujące pracę z biura. Dominuje natomiast model hybrydowy. Łączący korzyści płynące z obu rozwiązań. Daje on możliwość realizowania samodzielnych zadań (szczególnie docenianą przez osoby pracujące w sprzedaży) i jednocześnie kontaktu z zespołem, budowania relacji, wymiany idei, czerpania z twórczej energii, jaka panuje w biurze. I właśnie do takiej formy współpracy powinna zostać przystosowana przestrzeń w biurze. Niezmiennie najważniejsze jest jednak zdrowie i bezpieczeństwo pracowników i współpracowników, dlatego nasz model dostosowujemy zarówno do preferencji naszych zespołów, jak i sytuacji epidemiologicznej w kraju”.
Dr Mateusz Grzesiak podkreślił, że: „Pracownicy w tej chwili najbardziej cenią firmę za odpowiednią atmosferę. Zdecydowana większość ankietowanych podaje, że chce się w firmie dobrze czuć. Zwracają uwagę także na elastyczne godziny pracy oraz na to, aby w tych trudnych czasach izolacji, ich pracę zawodową i obowiązki domowe można było oddzielić. Oczywiście nadal ważna jest wysokość zarobków, ale i możliwość wyboru przez pracowników benefitów pozapłacowych”.
Uczestnicy poruszyli więc problemy zatrudnienia i motywowania pracowników, otwartości na pracę w systemie zdalnym, dostosowywanie się do świata wirtualnej zawodowej rzeczywistości zarówno pracowników, jak i klientów.
Wszyscy byli zgodni, że nie wrócimy już do rzeczywistości przed pandemią, i że nauczyliśmy się funkcjonować w nowym, unowocześnionym świecie i gotowi jesteśmy na kolejne wyzwania.
Zapraszamy do wysłuchana debaty: https://www.capital24tv.pl/kierunek-cyfrowa-transformacja/
Partnerami debaty byli: KYOCERA oraz Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie.
Źródło informacji: Capital24.tv
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 08:27 |
Źródło informacji | Capital24.tv |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prezes zarządu PKO BP: do 2027 roku chcemy obsługiwać nawet 15 mln klientów PAP
Nie tyle inwestowanie w infrastrukturę czy marketing, ale jeszcze wyraźniejsze zwrócenie się ku klientowi indywidualnemu: jego potrzebom, oczekiwaniom oraz nowym przyzwyczajeniom — tak Szymon Midera, prezes zarządu największego polskiego banku, definiuje przyszły kierunek rozwoju sektora bankowości detalicznej.- 27.11.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: bezpieczeństwo, technologia i społeczna odpowiedzialność
Już 2 grudnia, na PGE Narodowym w Warszawie, odbędzie się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024 - jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w kraju. Kongres łączy liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej, organizacji pozarządowych i środowiska naukowego, by wspólnie kreować rozwiązania wspierające gospodarkę opartą na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności.- 27.11.2024, 14:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Czyste Powietrze
-
Image
Wdrożenie w urzędzie e-Doręczeń to nawet 300 tys. zł oszczędności na jednej wysyłce dokumentów PAP
Redukcja kosztów operacyjnych o 42 proc., skrócenie całego procesu z kilku tygodni do pięciu dni, wymierne korzyści dla środowiska - to efekty wprowadzenia przez gminę Piaseczno, we współpracy z Asseco, elektronicznych doręczeń w korespondencji urzędowej. Jednak nie wszędzie w Polsce cyfryzacja przebiega tak sprawnie: gotowość do przystąpienia do ogólnopolskiego systemu e-Doręczeń deklaruje zaledwie 30 proc. samorządów.- 27.11.2024, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom