Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Panel „Biznes w trakcie pandemii” zgromadził osoby zarządzające firmami z branż: energetycznej, motoryzacyjnej, specjalistów związanych z sektorem nowoczesnych usług biznesowych, medycznym i samorządowym. Gościem panelu był również Jerzy Woźniak, wiceprezydent Katowic. Rozmawiano przede wszystkim o tym, w jaki sposób różne podmioty gospodarcze, samorządowe czy związane z szeroko pojęta branżą medyczną poradziły sobie w dobie pandemii koronawirusa.
„Doświadczenie z czasów pandemii było nam potrzebne do rozwoju, zwiększenia możliwości przepustowości. Śląsk nie będzie już musiał wozić badanego materiału biologicznego po całej Polsce. Jesteśmy w stanie wykonać do 6 tysięcy testów na koronawirusa na dobę” – mówiła Anna Bednarska-Czerwińska, wiceprezes Gyncentrum.
Podkreśliła, że dzięki doświadczeniu pozyskanemu w ciągu ostatnich kilku miesięcy, udało się udoskonalić działanie laboratoriów. „Aby było możliwe wydanie wyników w jak najkrótszym czasie, potrzebne jest wdrożenie odpowiednich procedur zarządczych, informatyzacja, automatyzacja procesów. I to, co uważam za szczególnie ważne - diagnosta musi być dostępny na miejscu 24 godziny na dobę, oczywiście w systemie zmianowym” – stwierdziła Bednarska-Czerwińska.
Tylko taki specjalista jest w stanie zadecydować, że określony wynik może zostać wydany. Wynik musi być, bowiem jasny: dodatni, ujemny czy nierozstrzygający. Z tym ostatnim mamy do czynienia, gdy pacjent już zdrowieje albo właśnie zaczyna chorować. Kiedy nie jest to jasne, badanie powtarza się po 48 godzinach.
„Nie możemy myśleć kategoriami, że epidemia spowodowała rozwinięcie się firmy. Nasze laboratorium istnieje 10 lat i specjalizuje się w diagnostyce genetycznej. Dostosowaliśmy się do sytuacji – mówiła Bednarska-Czerwińska. - W tej chwili, poprzez otworzenie mobilnych punktów w Katowicach, Sosnowcu, Bielsku, Częstochowie, możemy pobierać materiał od pacjentów na miejscu. Mamy też swoje wymazobusy i możemy sami podjeżdżać do pacjentów na kwarantannie i pobierać próbki” – uzupełniła.
O swoich doświadczeniach mówili też przedstawiciele innych branż. Andrzej Kopak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland opowiadał, jak fabryki samochodów Opla zostały zamknięte na trzy miesiące i za wszelką cenę starano się zachować wszystkie miejsca pracy, nawet wśród ludzi, którzy jeszcze przed pandemią mieli odejść z pracy.
Z kolei Robert Perkowski, wiceprezes PGNiG, spółki zajmującej się m.in. wydobyciem i sprzedażą gazu stwierdził, że jego firma wyszła obronna ręką z koronakryzysu. „W swojej działalności nie zauważyliśmy spadku sprzedaży, co nie znaczy, że się tego nie baliśmy. I że nie stanęliśmy tak jak inni przed dylematem, jak zachować produkcję, bo wiedzieliśmy, że musimy zapewnić bezpieczeństwo energetyczne Polakom” – mówił Perkowski.
Podkreślił jednocześnie, że koronawirus wyjątkowo delikatnie obszedł się z firmą, którą zarządza. „Nie było jakiejś szczególnej fali zachorowań ani w naszej firmie, ani w spółkach córkach” – powiedział.
O firmach z sektora usług biznesowych (m.in. centra usług wspólnych, ośrodki outsourcingu procesów biznesowych, outsourcingu IT) mówił Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający ABSL (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych). Wiele z nich odczuło ogromne zapotrzebowanie na specjalistów i w dobie pandemii zatrudniało po 100 osób miesięcznie.
Inne nie radziły sobie tak dobrze, zwłaszcza te związane z outsourcingiem usług księgowych z branży automotive czy AGD. Dochodziło do zwolnień. Panczyj podkreślił jednak, że w ogólnym rozrachunku 52 proc. firm utrzymało zatrudnienie i nadal zatrudnia. „W Polsce 88 proc. firm z naszego obszaru miało w swoim DNA prace zdalną. W związku z tym średni czas przerzucenia działalności całej firmy online wyniósł 3,2 dnia” – mówił.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.09.2020, 19:48 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Citi Foundation Announces 2025 Global Innovation Challenge for Nonprofits Accelerating Youth Employability
50 community organizations to receive a collective $25 million in catalytic funding, building on over a decade of Citi Foundation investment in youth.- 04.02.2025, 15:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Dubai to Gather More Than 30 Heads of State and Government, Global Leaders at the World Governments Summit 2025
Delegations from 140 governments, global tech leaders gather in Dubai on February 11-13 to accelerate solutions for the world’s greatest challenges. Among notable guests - 30 heads of state and governments, the Managing Director of IMF, CEOs of Google, AstraZeneca, MasterCard, Dow Jones and more.- 04.02.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Składane smartfony na fali wznoszącej – HUAWEI Mate X6 debiutuje w Polsce
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami ekspertów na podstawie raportu IDC [1], globalny rynek dostaw składanych smartfonów mógł wzrosnąć w 2024 roku nawet o 22%. Tym samym oczekiwany rozwój segmentu składaków byłby ponad 3 razy większy niż przewidywany łączny poziom wzrostu całego rynku smartfonów w ubiegłym roku, który ma wynieść 5,8%. Jednym z głównych napędów tego trendu jest firma Huawei, która w 2024 roku wprowadziła do sprzedaży m.in. innowacyjny, podwójnie składany smartfon HUAWEI Mate XT Ultimate Design. To nowatorskie podejście pozwoliło Huawei globalnie zwiększyć udział w rynku dostaw dużych, składanych smartfonów do 25% w okresie Q1-Q3 2024. W nowym roku firma kontunuuje ekspansję w tym segmencie i właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż swojego najnowszego, składanego fotosmartfonu – HUAWEI Mate X6.- 04.02.2025, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ