Newsletter

Lato 2022 - ruch lotniczy w Polsce wraca do normy, trudniej podróżowało się m.in. z Czech i Niemiec

29.09.2022, 08:45aktualizacja: 29.09.2022, 08:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W lipcu i sierpniu tego roku 30 procent rejsów z polskich lotnisk zostało zakłóconych, z czego dwa procent lotów odbyło się z ponad trzygodzinnym opóźnieniem. Ponadto w dwa wakacyjne miesiące odwołano 242 loty. Wszystkie te zdarzenia pokrzyżowały plany ponad 800 tysiącom podróżnych, a ponad 47 tysiącom, zgodnie z unijnymi przepisami chroniącymi prawa pasażerów lotniczych, należna jest rekompensata.

Do samolotów startujących w lipcu i sierpniu z polskich lotnisk wsiadło ponad dwa i pół miliona osób. 70 procent rejsów odbyło się na czas, co oznacza, że ponad jeden milion siedemset tysięcy z pasażerów podróżowało zgodnie z planem.

„Te dane świadczą przede wszystkim o tym, że ruch na polskim niebie wyraźnie zmierza ku przedpandemicznym warunkom, i to jest dobra wiadomość dla rynku. W tym samym okresie w 2019 roku do samolotów na polskich lotniskach wsiadły nieco ponad trzy miliony osób, a współczynnik punktualności rejsów wyniósł praktycznie tyle samo, co obecnie, czyli 73 procent” - komentuje CEO AirHelp Tomasz Pawliszyn.

Wyraźnie widać, że sytuacja coraz bardziej przypomina tę sprzed ery COVID-19.

Wśród polskich lotnisk, które mogą pochwalić się największą punktualnością podczas dwóch wakacyjnych miesięcy są m.in. Szczecin i Poznań - odpowiednio 81 proc. i 80 proc. rejsów odbyło się tam na czas. Stawkę zamykają porty lotnicze w Łodzi, Modlinie i Krakowie - tam wskaźnik punktualności wyniósł odpowiednio 62 proc., 66 proc. i 67 proc. Wyniki bliskie średniej krajowej zanotowały lotniska w Warszawie (68 proc.), Wrocławiu (69 proc.) oraz Katowicach (72 proc.) i Gdańsku (74 proc.), a najlepiej w tym zestawieniu wypadło lotnisko w Zielonej Górze, skąd aż 95 proc. lotów odbyło się zgodnie z planem.

„Na tle danych z innych krajów Europy punktualność ruchu na polskim niebie w lipcu i sierpniu wyglądała dobrze. W tym samym czasie lotniska w Niemczech odnotowały aż 58 proc. zakłóceń lotów, we Francji - 61 proc., a w Wielkiej Brytanii, w której prawa pasażerów lotniczych są niemal identyczne jak w krajach Unii Europejskiej, było to 59 procent” - wymienia CEO AirHelp.

Także w ujęciu liczbowym widać, że lipiec i sierpień były w tych krajach dotkliwsze dla podróżnych niż w Polsce. Zakłócenia rejsów dotknęły w tym czasie ponad 4,5 mln pasażerów we Francji, ponad 5,7 mln w Niemczech i aż ponad 7,1 mln w Wielkiej Brytanii. Wśród krajów, które pod względem punktualności ruchu lotniczego znalazły się w dole europejskiego zestawienia, są np. Czechy i Węgry - po 51 proc. oraz Belgia, gdzie tylko co drugi samolot wystartował wedle rozkładu. Ponadto liczba pasażerów dotkniętych zakłóceniami rejsów w Belgii przewyższyła w tym czasie liczbę tych, którzy podróżowali na czas.

Źródło informacji: AirHelp

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.09.2022, 08:45
Źródło informacji AirHelp
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.