Newsletter

Legenda polskiego gamingu, DRAGO entertainment, debiutuje na Głównym Rynku GPW

16.10.2023, 15:49aktualizacja: 16.10.2023, 15:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Świętujące właśnie 25-lecie istnienia krakowskie studio DRAGO entertainment zadebiutowało na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka ta była dotychczas notowana na alternatywnym rynku NewConnect. Po pierwszych kilku godzinach od debiutu akcje spółki wyceniane były na 58,80 złotych (+3.65 proc. wobec kursu otwarcia).

Rosnący potencjał polskiej branży gamingowej to jednocześnie historia sukcesu polskiej transformacji gospodarczej — nieistniejący jeszcze kilka dekad temu sektor święci dziś na świecie triumfy, a polscy producenci są ambasadorami naszego innowacyjnego biznesu na całym świecie. Wśród nich znajduje się najnowszy debiutant na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: DRAGO entertainment. 

„Od ćwierćwiecza jesteśmy nie tylko świadkami, ale także współtwórcami olbrzymiego sukcesu polskiego gamingu, a pojawienie się na Głównym Rynku GPW stanowi ukoronowanie naszych wieloletnich wysiłków i starań” – powiedziała Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.

W pierwszym okresie swojego istnienia, spółka z Krakowa skupiała się na produkcjach zlecanych przez podmioty zewnętrzne, czego efektem była np. ,,Otherland”, gra RPG oparta o cykl powieści Tada Williamsa. 

W roku 2018 ekipa DRAGO entertainment podjęła decyzję o rozpoczęciu tworzenia własnych, autorskich tytułów. Dotychczas na rynku ukazały się trzy z nich: ,,Treasure Hunter Simulator”, „Food Truck Simulator” oraz „Gas Station Simulator”. Ta ostatnia okazała się prawdziwym gamingowym hitem, którego, jak wspominała Joanna Tynor, koszt produkcji zwrócił się w 90 minut, a w 14 miesięcy osiągnął zawrotny poziom miliona sprzedanych egzemplarzy.

„Przez ponad dwa lata, od kwietnia 2021 roku, spółka dojrzewała na naszym alternatywnym rynku NewConnect, budując swoją rozpoznawalność i zdobywając zaufanie inwestorów. Dziś DRAGO entertainment dołącza do coraz liczniejszego grona innowacyjnych spółek gamingowych osiągających globalne sukcesy dzięki aktywności na Głównym Rynku” – zauważyła Monika Gorgoń, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Stan środków pieniężnych na koncie spółki na koniec 2022 r. wynosił ponad 5 mln zł (trzykrotnie więcej niż dwa lata wcześniej), co wskazuje na jej stabilną sytuację finansową i posiadanie zasobów pozwalających na realizację kolejnych projektów, z których pierwszy - „Winter Survival” - ma ujrzeć światło dzienne na początku przyszłego roku. Dodatkowo DRAGO entertainment posiada jeden zawieszony tytuł – „Red Frost”, oraz zleciła wykonanie gry „Airport Contraband” spółce Titanite Games S.A. z siedzibą w Krakowie.

„Nie spoczywamy na laurach i dla naszych fanów w najbliższych miesiącach przygotowujemy szereg ciekawych propozycji. Pracujemy również nad kolejnymi dodatkami i rozszerzeniami do naszych kultowych tytułów. Jest to możliwe dzięki naszemu doskonałemu zespołowi ludzi pełnych pasji i zaangażowania, z których wielu towarzyszy spółce od samego początku jej istnienia” - podkreślał Lucjan Mikociak, wiceprezes zarządu DRAGO entertainment. 

Na zakończenie wydarzenia Monika Gorgoń wręczyła przedstawicielom debiutującej spółki dyplom GPW oraz statuetkę byka, symbolizującego giełdową hossę.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.10.2023, 15:49
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ