Newsletter

Legenda polskiego gamingu, DRAGO entertainment, debiutuje na Głównym Rynku GPW

16.10.2023, 15:49aktualizacja: 16.10.2023, 15:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Świętujące właśnie 25-lecie istnienia krakowskie studio DRAGO entertainment zadebiutowało na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka ta była dotychczas notowana na alternatywnym rynku NewConnect. Po pierwszych kilku godzinach od debiutu akcje spółki wyceniane były na 58,80 złotych (+3.65 proc. wobec kursu otwarcia).

Rosnący potencjał polskiej branży gamingowej to jednocześnie historia sukcesu polskiej transformacji gospodarczej — nieistniejący jeszcze kilka dekad temu sektor święci dziś na świecie triumfy, a polscy producenci są ambasadorami naszego innowacyjnego biznesu na całym świecie. Wśród nich znajduje się najnowszy debiutant na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: DRAGO entertainment. 

„Od ćwierćwiecza jesteśmy nie tylko świadkami, ale także współtwórcami olbrzymiego sukcesu polskiego gamingu, a pojawienie się na Głównym Rynku GPW stanowi ukoronowanie naszych wieloletnich wysiłków i starań” – powiedziała Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.

W pierwszym okresie swojego istnienia, spółka z Krakowa skupiała się na produkcjach zlecanych przez podmioty zewnętrzne, czego efektem była np. ,,Otherland”, gra RPG oparta o cykl powieści Tada Williamsa. 

W roku 2018 ekipa DRAGO entertainment podjęła decyzję o rozpoczęciu tworzenia własnych, autorskich tytułów. Dotychczas na rynku ukazały się trzy z nich: ,,Treasure Hunter Simulator”, „Food Truck Simulator” oraz „Gas Station Simulator”. Ta ostatnia okazała się prawdziwym gamingowym hitem, którego, jak wspominała Joanna Tynor, koszt produkcji zwrócił się w 90 minut, a w 14 miesięcy osiągnął zawrotny poziom miliona sprzedanych egzemplarzy.

„Przez ponad dwa lata, od kwietnia 2021 roku, spółka dojrzewała na naszym alternatywnym rynku NewConnect, budując swoją rozpoznawalność i zdobywając zaufanie inwestorów. Dziś DRAGO entertainment dołącza do coraz liczniejszego grona innowacyjnych spółek gamingowych osiągających globalne sukcesy dzięki aktywności na Głównym Rynku” – zauważyła Monika Gorgoń, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Stan środków pieniężnych na koncie spółki na koniec 2022 r. wynosił ponad 5 mln zł (trzykrotnie więcej niż dwa lata wcześniej), co wskazuje na jej stabilną sytuację finansową i posiadanie zasobów pozwalających na realizację kolejnych projektów, z których pierwszy - „Winter Survival” - ma ujrzeć światło dzienne na początku przyszłego roku. Dodatkowo DRAGO entertainment posiada jeden zawieszony tytuł – „Red Frost”, oraz zleciła wykonanie gry „Airport Contraband” spółce Titanite Games S.A. z siedzibą w Krakowie.

„Nie spoczywamy na laurach i dla naszych fanów w najbliższych miesiącach przygotowujemy szereg ciekawych propozycji. Pracujemy również nad kolejnymi dodatkami i rozszerzeniami do naszych kultowych tytułów. Jest to możliwe dzięki naszemu doskonałemu zespołowi ludzi pełnych pasji i zaangażowania, z których wielu towarzyszy spółce od samego początku jej istnienia” - podkreślał Lucjan Mikociak, wiceprezes zarządu DRAGO entertainment. 

Na zakończenie wydarzenia Monika Gorgoń wręczyła przedstawicielom debiutującej spółki dyplom GPW oraz statuetkę byka, symbolizującego giełdową hossę.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.10.2023, 15:49
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ