Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd LiveChat Software S.A. ("Spółka") informuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software ("Grupa") za okres trzech miesiecy zakończonych w marcu 2022 roku (IV kwartał roku finansowego 2021/22) wyniosły 14,61 mln USD i były o 15,4% wyższe od osiągniętych w IV kwartale 2020/21 roku finansowego.
W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2021) skonsolidowane przychody wyniosły 12,66 mln USD.
W okresie październik - grudzień 2021 r. (III kwartał roku finansowego 2021/22) skonsolidowane przychody wyniosły 13,92 mln USD.
Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta).
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) Grupy na koniec marca 2022 r. wyniosła 4,64 mln USD co oznacza wzrost o 4,5% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2021 i o 15,4% rok do roku. Na potrzeby obliczania MRR płatności roczne rozbija się na poszczególne miesiące.
Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:
- Zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów Grupy. Na koniec marca 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 120,9 USD wobec 119,2 USD na koniec grudnia 2021 r. i 117,0 USD przed rokiem.
-ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 102,3 USD na koniec marca 2022 wobec 98,9 USD na koniec poprzedniego kwartału i 86,9 USD przed rokiem.
- Wzrost liczby klientów produktów Grupy. Na koniec IV kwartału 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 35.559 a ChatBot 2.404.
Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 3,5% w stosunku do poprzedniego kwartału i o 32,6% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Zarząd Spółki ocenia, że rosyjska agresja na Ukrainę nie ma istotnego wpływu na wyniki finansowe i działalność operacyjną LiveChat Software. Spółka szacuje, że przychody z rynków Rosji, Ukrainy i Białorusi łącznie stanowią mniej niż 0,5% MRR.
Na początku marca Spółka zablokowała możliwość zakładania kont testowych (trials) i kupowania jej produktów klientom z Rosji oraz Białorusi.
Na wynik finansowy za IV kwartał 2021/22 będą miały wpływ donacje na rzecz instytucji charytatywnych, w tym 1 mln zł przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej.
Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.ai
Zarząd Spółki podkreśla, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym.
W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.04.2022, 17:10 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |