Pobierz materiał i Publikuj za darmo
O powołaniu pierwszego Klastra Mediów Lokalnych poinformowali dzisiaj w czasie specjalnie zwołanej konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej przedstawiciele zarządu Stowarzyszenia Mediów Lokalnych - inicjatora takiej organizacji portali internetowych. W konferencji wzięli też udział niektórzy wydawcy lokalnych portali wchodzący w skład grupy założycielskiej.
„Klastry są niesłychanie ciekawą propozycją dla ludzi prowadzących działalność gospodarczą. A małe lokalne wydawnictwa to nic innego, jak firmy funkcjonujące na rynku. Długo myśleliśmy jaka formuła byłaby najlepsza do uzyskania synergii niedużych lokalnych portali i wydaje nam się, że Klaster jest jakby uszyty na miarę takich firm” - mówi Piotr Piotrowicz, prezes SML.
W trakcie konferencji przybliżono ideę klastrów, które są skupiskami wzajemnie powiązanych firm w układzie pionowym i poziomym, wyspecjalizowanych dostawców, usługodawców, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji (np. uniwersytetów, jednostek normalizacyjnych i stowarzyszeń branżowych) w poszczególnych dziedzinach, konkurujących między sobą, ale także współpracujących ze sobą.
„Chcemy, żeby do klastra zapisało się jak najwięcej lokalnych portali. Grupa założycielska to kilkudziesięciu wydawców, łącznie ponad 70 lokalnych portali. To duża siła, ale mamy nadzieję, że Klaster >>Lokalsi<<, szybko będzie się rozrastał” - mówi Patryk Ślęzak, członek zarządu SML, wydawca lokalnych portali w Łodzi i na Mazowszu.
W czasie konferencji poinformowano, że grupę założycielską stanowi prawie 70 portali z całej Polski. Nie wszystkie z nich są członkami SML, natomiast stawiają sobie wspólne cele, które niekoniecznie muszą być realizowane w strukturze Stowarzyszenia, które, o czym należy pamiętać, jest zrzeszeniem osób fizycznych i ma szereg ograniczeń. Prezes Stowarzyszenia zaprosił do Klastra wszystkich polskich lokalnych wydawców.
„Nie stawiamy żadnych warunków wstępnych oprócz akceptacji celów Klastra i deklaracji współpracy” - mówi Piotr Piotrowicz.
„Dla mnie niezwykle ważne jest to, że klastry są bardzo demokratyczną formułą współpracy firm. Przynależność do klastra nie nakłada też na nas żadnych zobowiązań. SML tak przygotowało projekt, żeby wydawcy nie musieli ponosić kosztów organizacyjnych, związanych z powstawaniem nowego bytu na polskiej mapie mediów” - mówi Krzysztof Chojnowski z portalu moja-ostroleka.pl.
Plany Klastra Mediów Lokalnych „Lokalsi” w czasie konferencji przybliżył członek zarządu Patryk Ślęzak.
„Naszym głównym celem jest współpraca i wzajemne wspieranie się lokalnych mediów. Chcemy skupić się na promocji fundamentalnych wartości dla demokratycznego państwa prawa: wolności słowa, niezależności mediów oraz tworzenia lepszej jakości informacji dla społeczeństwa. Będziemy wspierać pluralizm informacyjny, demokratyzację dostępu do informacji, dążyć do wzrostu przychodów wydawców oraz poprawy jakości treści publikowanych przez media lokalne. Nie mniej ważne jest wsparcie lokalnych portali w sferze technologii cyfrowych” - powiedział Patryk Ślęzak.
Grupa założycielska generuje łącznie około 20 milionów sesji miesięcznie, a strony portali odwiedziło tylko we wrześniu ponad 8,5 miliona użytkowników, co znaczy, że już teraz są jedną z największych grup medialnych w Polsce.
Jedną z misji powołanego Klastra jest według założycieli - obrona polskich mediów lokalnych. To są z reguły nieduże wydawnictwa, które samodzielnie będą miały bardzo duże trudności, żeby przetrwać na rynku. Na co dzień wydawcy borykają się z wieloma trudnościami, wśród których najistotniejsze są problemy związane z niezwykle szybko rozwijającymi się technologiami informacyjnymi. To nie tylko kwestia dostępu do takich technologii, ale przede wszystkim bariera ekonomiczna, która skutecznie blokuje dynamiczny rozwój tego sektora rynku.
W czasie konferencji przedstawiciele Google Polska potwierdzili wolę współpracy z nowo powołanym Klastrem.
Marek Miller, Strategic News Partner Manager - zaprosił przedstawicieli wszystkich wydawnictw, które powołały Klaster do udziału w dwudniowym szkoleniu, które zostanie w końcu listopada zorganizowane w Warszawie.
„Google chce współpracować z lokalnymi wydawcami. Od czterech lat wspieramy Stowarzyszenie Mediów Lokalnych, które w tym czasie zorganizowało już trzy edycje konferencji mediów lokalnych >>Lokalsi 4.0<<. Pomagamy promować jakościowe dziennikarstwo w ramach konkursu dla dziennikarzy lokalnych portali” - powiedział.
Daniel Rząsa, szef Google News Lab - zapowiedział wsparcie bezpieczeństwa lokalnych portali poprzez udostępnienie wszystkim założycielom tzw. kluczy bezpieczeństwa oraz wykorzystanie w ich działalności ochrony gwarantowanej przez platformę Project Shield.
Grupę założycielską Klastra Mediów Lokalnych „Lokalsi” tworzy prawie 70 portali lokalnych. Są to: jarocinska.pl, zpleszewa.pl, gostynska.pl, rawicz24.pl, zwielkopolski24.pl, krotoszynska.pl, korso.pl, korso24.pl, korsokolbuszowskie.pl, korsosanockie.pl, mielecity.pl, rzeszow24.info, wbieszczady.pl, gazetabilgoraj.pl, łuków24.pl, lublin24.pl, BiałaSięDzieje.pl, lubartow.24wspolnota.pl, miedzyrzec.24wspolnota.pl, opole.24wspolnota.pl, parczew.24wspolnota.pl, pulawy.24wspolnota.pl, radzyn.24wspolnota.pl, 24wspolnota.pl, TubaŁęcznej.pl, SiedlceSięDzieje.pl, kutno.net.pl, portalplock.pl, tulodz.pl, tupiatek.pl, mojaleczyca.pl, tuzgierz.pl, terazgostynin.pl, ddbelchatow.pl, ddzelow.pl, trybunalski.pl, limanowa.in, ino.online, mylomza.pl, iszczecinek.pl, tygodnikszczytno.pl, rybnik.com.pl, tuwodzislaw.pl, tuzory.pl, tujastrzebie.pl, slaskibiznes.pl, tuwroclaw.pl, tubachorzowa.pl, krosno24.pl, wrzesnia.info.pl, 24kato.pl, 24zaglebie.pl, bytomski.pl, chorzowski.pl, NGS24.pl, Nowinytyskie.pl, piekary.inforudzianin.pl, slazag.pl, tarnowskiegory.info, twojknurow.pl (przenosi na glivice.pl), zabrzenews.pl, zambrow.org, lm.pltko.pl, moja-ostroleka.pl, ostrowmaz24.pl, echomedia.info, bolec.info.
Źródło informacji: Klaster Mediów Lokalnych
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.10.2023, 15:50 |
Źródło informacji | Klaster Mediów Lokalnych |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu