Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MAC informuje:
Programowanie jako sposób rozwijania kluczowych kompetencji XXI wieku to główny temat panelu dyskusyjnego, w którym wziął dziś (12 grudnia br.) udział minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki podczas konferencji programu „Koduj z klasą – w każdej szkole”.
„Nasze umiejętności cyfrowe stale rosną, ale nadal są poniżej średniej unijnej – dlatego tak ważne są takie projekty jak Koduj z Klasą. Na szczęście młode pokolenie podchodzi do tych spraw zupełnie inaczej niż dorośli. Dla nich obcowanie ze sprzętem i technologiami jest czymś naturalnym.” – powiedział minister Halicki podczas panelu dyskusyjnego z udziałem Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej, europosła Michała Boniego oraz Piotra Cieślińskiego, współtwórcy działu Nauka w Gazecie Wyborczej.
„Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zaplanowało działania, które pomogą wykorzystać impet cyfrowy do rozwoju Polski w ciągu następnych 10 lat. Stworzyliśmy jedyny w skali UE program dedykowany kwestiom cyfrowym - Program Operacyjny Polska Cyfrowa. Opiera się on na trzech filarach, które niezbędne są do zrównoważonego rozwoju cyfrowego - infrastruktury dostępu do sieci, e-administracja i otwarty rząd oraz umiejętności cyfrowe Polaków. – mówił minister Halicki dodając, że środki na rozwój umiejętności cyfrowych, także zaawansowanych, będą pochodzić z PO PC, ale są również przewidziane w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój oraz w Regionalnych Programach Operacyjnych dla poszczególnych województw.
Minister zadeklarował także dalszą współpracę Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji przy projekcie „Koduj z Klasą”. Opowiedział również o innych projektach, które wspiera ministerstwo – „dużym sukcesem w tym roku okazał się w 2014 w Polsce Europejski Tydzień Kodowania (ETK; Europe CodeWeek), który jest świetnym przykładem współpracy organizacji pozarządowych i sektora publicznego”.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wspiera także inne projekty podejmujące temat wzrostu kompetencji programistycznych m.in.: „Akademia programowania”, „GO_PRO! – Gminne Ośrodki Programowania”, „Programować każdy może”, „Programowanie z Olimpiadą Informatyczną”.
* * *
Konferencja Koduj z klasą była elementem projektu realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, finansowanego ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji i objętego honorowym patronatem MAC oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej. Projekt, o charakterze ogólnopolskim miał na celu rozwijać umiejętności programistyczne uczniów zaczynając od najmłodszych (I-III klasa szkoły podstawowej) po uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Program objął około 4 000 uczniów i 200 nauczycieli z ponad 100 szkół. Dzięki wdrożeniu programu, dzieci i młodzież nauczyły się traktować umiejętność programowania nie jako specjalistyczną wiedzę, a jako powszechną przydatną w codziennym życiu i na rynku pracy kompetencję. W ramach projektu powstało 6 zestawów po 8 scenariuszy umożliwiających samodzielną naukę programowania oraz prowadzenie zajęć z uczniami w 6 językach programowania: Scratch, Python, Kodu, C#, Java, PHP, upowszechnionych na wolnych licencjach: CC-BY-SA. Powstały również 4 scenariusze szkoleń dla przyszłych trenerów i nauczycieli.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ kfk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.12.2014, 16:56 |
Źródło informacji | MAC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |