Newsletter

Mattel i Disney ogłaszają wieloletnią umowę licencyjną obejmującą serie Disney Princess i Disney Kraina lodu

26.01.2022, 16:29aktualizacja: 26.01.2022, 16:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Disney
Disney
Kolekcja obejmie wiele kategorii produktów i prawdopodobnie trafi do sprzedaży detalicznej na początku 2023 roku.

EL SEGUNDO, Kalifornia (BUSINESS WIRE)-- Spółka Mattel, Inc. (NASDAQ: MAT) ogłosiła dzisiaj zawarcie wieloletniej globalnej umowy licencyjnej obejmującej serie Disney Princess i Kraina lodu. Mattel uzyska światowe prawa licencyjne do tworzenia linii zabawek dla Disney Consumer Products, Games and Publishing, w tym lalek do ubierania, małych lalek i figurek. Kolekcja ma trafić do sprzedaży detalicznej na całym świecie na początku 2023 roku.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20220126005398/en/

„Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy znów powitać serie produktów Disney Princess i Kraina lodu w firmie Mattel – powiedział Richard Dickson, prezes i dyrektor ds. operacyjnych firmy Mattel. - Jako światowy lider produkcji lalek, nie możemy się doczekać wniesienia naszego wyjątkowego podejścia Mattel Playbook do zarządzania marką, doświadczenia w dziedzinie produktów i marketingu i nieustającego skupienia na detalach i jakości, aby tworzyć innowacyjne i inspirujące serie produktów na bazie tych kultowych opowieści i postaci”.

Nowa umowa licencyjna stanowi rozwinięcie dotychczasowych relacji licencyjnych pomiędzy firmami Mattel i Disney dotyczących marek „Toy Story” i „Auta" należących do Pixar Animation Studio oraz niedawno ogłoszonej umowy licencyjnej dla filmu „Buzz Astral”.

„Odwaga i empatia obecne w historiach i postaciach Disney Princess i Kraina lodu nie przestają inspirować fanów z całego globu – powiedziała Stephanie Young, prezes Disney Consumer Products, Games and Publishing. - Rozszerzając zakres naszej długotrwałej współpracy z firmą Mattel, nie możemy się doczekać powiększenia światów Disney Princess i Kraina lodu i rozpoczęcia nowej innowacyjnej ery dla tych serii, dzięki urzekającym produktom i możliwościom zabawy”.

Na podstawie umowy, Mattel przygotuje lalki w oparciu o markę Disney Princess, obejmującą takie tytuły, jak Aladyn, Piękna i Bestia, Merida Waleczna, Kopciuszek, Mała syrenka, Mulan, Pocahontas, Księżniczka i żaba, Śpiąca królewna, Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków, Zaplątani, Kraina lodu, Mała syrenka – wersja aktorska, serial Disney+ Moana, serial Disney+ Tiana, Aladyn – wersja aktorska, Piękna i Bestia – wersja aktorska, Kopciuszek – wersja aktorska i Mulan – wersja aktorska.

Mattel

Mattel jest czołowym producentem zabawek i właścicielem jednego z najbogatszych katalogów marek rozrywkowych dla dzieci i rodziny na świecie. Tworzymy innowacyjne produkty i rozrywkę, która inspiruje, bawi i rozwija dzieci przez zabawę. W naszej ofercie znajdują się produkty z kultowych serii takich jak Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Tomek i Przyjaciele®, UNO®, Władcy Wszechświata®, Monster High® oraz MEGA®, a także inne znane marki, do których posiadamy lub dzierżawimy prawa we współpracy z globalnymi firmami z branży rozrywkowej. Świadczymy usługi z zakresu tworzenia treści filmowych i telewizyjnych, gier i muzyki oraz organizacji imprez na żywo. Prowadzimy działalność w 35 lokalizacjach, a dzięki współpracy z czołowymi przedsiębiorstwami z branży handlowej i technologicznej, nasze produkty są dostępne w sprzedaży w ponad 150 krajach. Od czasu jej założenia w roku 1945, spółka Mattel szczyci się statusem zaufanego towarzysza dziecięcych zabaw, pozwalającego im odkrywać uroki dzieciństwa i rozwijać swój potencjał. Odwiedź naszą stronę internetową mattel.com.

Disney Consumer Products, Games and Publishing

Consumer Products, Games and Publishing (CPGP) jest działem Disney Parks, Experiences and Products (DPEP), który wnosi ulubione marki i serie w codzienne życie rodzin i fanów poprzez produkty – od zabawek i koszulek, przez aplikacje, aż po książki, gry komputerowe i inne produkty – oraz doświadczenia dostępne na całym świecie, w tym na platformie e-commerce shopDisney oraz w parkach rozrywki Disneya, w lokalnych i międzynarodowych sieciach sprzedaży detalicznej, jak również w sklepach Disneya na całym świecie. CPGP zatrudnia światowej klasy zespoły ekspertów w zakresie produktów, licencji i sprzedaży, artystów i scenarzystów, a także technologów, którzy inspirują wyobraźnię całego świata.

Disney Princess

Disney Princess celebruje magiczne przygody inspirujących dla młodszych i starszych fanów na całym globie silnych bohaterek i bohaterów, z którymi można się utożsamiać, odkrywając zupełnie nowe światy, by osiągać swój pełny potencjał. Każda postać Disney Princess, od optymistycznej i życzliwej Królewny Śnieżki, po śmiałą poszukiwaczkę Moanę, pozwala fanom marzyć o wprowadzeniu magii z ulubionych historii Disneya do własnego życia poprzez znalezienie w sobie odwagi, by odmieniać świat i przejąć kontrolę nad własnym losem.

„Kraina lodu”

Pełnometrażowy film animowany Walt Disney Animation Studios, „Kraina lodu” stał się ogólnoświatowym fenomenem w roku 2013, zarabiając ponad 1,27 mld USD w światowym box office i zdobywając Oscara®, Złoty Glob® i Nagrodę BAFTA® dla najlepszej animacji. Nominowana do Oscara kontynuacja, „Kraina lodu 2” miała swoją premierę w 2019 r. i zarobiła przeszło 1,45 mld USD na świecie. Oba filmy zarobiły najwięcej ze wszystkich filmów animowanych w historii, co pokazuje potęgę i powszechne zainteresowanie tą uwielbianą marką. Filmy wyreżyserowali Chris Buck i Jennifer Lee, która była także autorką scenariuszy, a wyprodukował Peter Del Vecho. Obie animacje słyną z nagradzanych piosenek napisanych przez Kristin Anderson-Lopez i Roberta Lopeza i skomponowanych przez Christophe’a Becka. Ścieżka dźwiękowa do „Krainy lodu”, na której znalazła się oskarowa piosenka „Let It Go”, czterokrotnie pokryła się platyną sprzedając się w 10 milionach egzemplarzy na całym świecie i przebywając na liście top 5 Billboard 200 przez 33 tygodnie, w tym 13 tygodni na szczycie. Z kolei ścieżka dźwiękowa do „Krainy lodu 2” zawiera nominowaną do Oscara piosenkę „Into the Unknown”. „Kraina lodu – Musical” grany na Broadwayu w latach 2018-2020 wyruszył na tournée po Ameryce Północnej w 2019 r., a jego międzynarodowe produkcje wystawiane są obecnie w Londynie, Tokio, Hamburgu i w ramach tournée po Australii. Postacie z „Krainy lodu” można spotkać w parkach Disney Parks & Resorts na całym świecie w ramach atrakcji i spektakli scenicznych na żywo. Na platformie Disney+ fani mogą obejrzeć „Krainę lodu”, „Krainę lodu 2” i głębiej zanurzyć się w świat i poznać postaci dzięki filmom „Kraina Lodu. Przygoda Olafa”, „Był sobie bałwan”, „Gorączka lodu”, „Olaf przedstawia” i serii dokumentalnej „W nieznane. Jak powstawała Kraina lodu 2”.

MAT-CORP

Wersja źródłowa w portalu businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220126005398/en/b

Źródło: Mattel, Inc.

KONTAKT:

Media informacyjne

Catherine Frymark

e-mail: Catherine.Frymark@mattel.com

-

Niki Kazakos

e-mail: Niki.Kazakos@mattel.com

-

Kristine Karaca

e-mail: Kristine.Karaca@mattel.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.01.2022, 16:29
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ