Newsletter

MDI ENERGIA SA (19/2018) Uzupełnienie "Sprawozdania Zarządu z działalności za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2017 roku."

21.09.2018, 13:27aktualizacja: 21.09.2018, 13:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 19/2018

Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd spółki pod firmą: MDI Energia Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ( zwanej dalej "Emitent", "Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości informacje uzupełniające do Sprawozdanie Zarządu z działalności za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2017 roku opublikowanego 03 kwietnia 2018 roku.

1) pkt. "V.1 Omówienie sytuacji finansowej i majątkowej." - nowe brzmienie

Wzrost przychodów wraz z lekkim spadkiem rentowności odzwierciedla sytuację rynkową w 2017 roku: dobrą koniunkturę w budownictwie mieszkaniowym przy jednoczesnym wzroście kosztów podwykonawstwa. W 2017 roku spółka nie realizowała projektów ogólnobudowlanych w obszarze energetyki odnawialnej. Wynikało to z faktu iż ustawodawca nie uchwalił ustawy o odnawialnych źródłach energii (OZE). W świetle dobrze prosperującego rynku mieszkaniowego i realizowanych przez Spółkę projektów płynność MDI jest niezagrożona. Poziom zadłużenia (niższy niż w 2016 roku) wynika ze specyfiki działalności związanej z realizacją dużej ilości projektów mieszkaniowych nie wymagających angażowania znaczących środków obrotowych. W 2017 roku Spółka nie prowadziła inwestycji własnych.

2) pkt "III. Ład korporacyjny." - nowe brzemiennie

1. Wskazanie zasad ładu korporacyjnego, które nie były przez Spółkę stosowane, wraz ze wskazaniem jakie były okoliczności i przyczyny nie zastosowania danej zasady oraz w jaki sposób Spółka zamierza usunąć ewentualne skutki nie zastosowania danej zasady lub jakie kroki zamierza podjąć, by zmniejszyć ryzyko nie zastosowania danej zasady w przyszłości

Uchwałą Zarządu z dnia 8 stycznia 2016 roku Spółka przyjęła Ład Korporacyjny rekomendacje i zasady zawarte w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016". Informacja na temat stanu stosowania przez Spółkę rekomendacji i zasad zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016" została przez spółkę podana do publicznej wiadomości w Raporcie Bieżącym Raport 1/2016 DPSN z dnia 11 stycznia 2016 roku oraz opublikowanym na stronie internetowej Spółki. Zasady te, za wyjątkiem wymienionych poniżej, są stosowane przez Spółkę od dnia ich przyjęcia.

Spółka nie stosuje następujących rekomendacji i zasad ze zbioru "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016":

"I.R.2. Jeżeli spółka prowadzi działalność sponsoringową, charytatywną lub inną o zbliżonym charakterze, zamieszcza w rocznym sprawozdaniu z działalności informację na temat prowadzonej polityki w tym zakresie." - Zasada nie jest stosowana, Spółka nie prowadzi wyżej wymienionych działalności. W przypadku prowadzenia działań o takim charakterze Spółka będzie stosować rekomendację.

"I.Z.1.3 schemat podziału zadań i odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu, sporządzony zgodnie z zasadą II.Z.1" - zasada nie jest stosowana, zdaniem Spółki przedstawienie takiego schematu powodowałoby ograniczenie członków zarządu w podejmowaniu decyzji,

a odpowiedzialność zarządu zgodnie z przepisami prawa jest równa i niezależna od podziału zadań.

"I.Z.1.10. prognozy finansowe - jeżeli spółka podjęła decyzję o ich publikacji - opublikowane w okresie co najmniej ostatnich 5 lat, wraz z informacją o stopniu ich realizacji" - zasada nie jest stosowana, Spółka w okresie 5 lat nie publikowała prognoz i nie planuje ich publikacji.

"I.Z.1.15. informację zawierającą opis stosowanej przez spółkę polityki różnorodności - nie ma

"I.Z.1.18. informację na temat powodów odwołania walnego zgromadzenia, zmiany terminu lub porządku obrad, a także informację o przerwie w obradach walnego zgromadzenia i powodach zarządzenia przerwy" - zasada nie jest stosowana, w przypadku zarządzenia przerwy w obradach walnego zgromadzenia Spółka stosuje zasadę poprzez zamieszczenie treści podjętych uchwał przez walne zgromadzenie, podobnie jak w przypadku zmiany terminu, zmiany porządku obrad, odwołania walnego zgromadzenia.

"I.Z.1.20. zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, w formie audio lub wideo" - zasada nie jest stosowana, Spółka nie stosuje zasady z uwagi na brak takiej potrzeby w ocenie Emitenta oraz bezpośrednie uczestnictwo kluczowych, zainteresowanych akcjonariuszy na walnym zgromadzeniu. Spółka przeprowadziła testowe transmisję w 2017 i 2018 roku i rozważy zastosowanie jej od 2019 roku.

"I.Z.1.21. dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych w spółce za komunikację z inwestorami, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz adresu e-mail lub numeru telefonu" - zasada nie jest stosowana, za komunikację z inwestorami odpowiedzialny jest Zarząd Spółki. Ze względu na skalę działalności Spółka nie zatrudnia osób na stanowisku PR/IR Manager.

I.Z.2. Spółka, której akcje zakwalifikowane są do indeksów giełdowych WIG20 lub mWIG40, zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w zasadzie I.Z.1. Niniejszą zasadę powinny stosować również spółki spoza powyższych indeksów, jeżeli przemawia za tym struktura ich akcjonariatu lub charakter i zakres prowadzonej działalności" - zasada nie jest stosowana, Spółka dokłada starań aby strona w języku angielskim była dostępna w możliwie najszerszym zakresie. Obecnie Spółka będzie gwarantowała funkcjonowanie strony internetowej w języku angielskim w ograniczonym zakresie w uwagi także na wysokie koszty oraz obecną strukturę akcjonariatu. W przypadku zaistnienia nowych uwarunkowań przedmiotowa kwestia zostanie ponownie rozważona przez Zarząd Spółki.

3) pkt. "VI.8 Informacje dotyczące produktów, towarów i usług." - nowe brzmienie

W okresie sprawozdawczym przychody Spółki pochodziły (w 99%) ze świadczenia usług ogólnobudowlanych dla podmiotów krajowych. Pozostała część przychodów stanowiła sprzedaż towarów. Spółka nie wykonywała działalności wytwórczej produktów.

4) "Źródła zaopatrzenia w materiały do produkcji, towary i usługi." - nowy punkt

Spółka nawiązuje współpracę z podmiotami krajowymi oraz - incydentalnie - zagranicznymi kontraktując niezbędne do wykonania zawartych umów usługi i materiały budowlane. W opinii Zarządu Spółka nie jest uzależniona od w tym zakresie od jednego lub większej ilości podmiotów. Wśród odbiorców usług świadczonych przez Spółkę jedynym podmiotem, który w okresie sprawozdawczym przekroczył 10% próg udziału w przychodach była spółka MD-LSO2 sp. z o.o., nie będąca spółką powiązaną, z udziałem 11,9% przychodów ze sprzedaży ogółem. Wśród dostawców 10% próg udziału w zaopatrzeniu Spółki w roku 2017 przekroczyły następujące (nie będące podmiotami powiązanymi) podmioty: Lubelskie Przedsiębiorstwo Budowlane sp. z o.o. z udziałem 18,3% oraz Budimex S.A. z udziałem 11,5%.

5) "Pożyczki udzielone w roku obrotowym" - nowy punkt

W okresie sprawozdawczym Spółka udzieliła dwukrotnie krótkoterminowych pożyczek w kwocie 3 milionów oraz 1,5 miliona podmiotowi powiązanemu. Pożyczki oprocentowane były w wysokości 5%, a termin spłaty wynosił odpowiednio 57 i 27 dni. Obie pożyczki zostały spłacone w terminie wraz z należnymi odsetkami.

6) "Poręczenia i gwarancje udzielone i otrzymane w roku obrotowym." - nowy punkt

Szczegółowa informacja w zakresie poręczeń i gwarancji została opisana w Nocie 37 Informacji objaśniających do Raportu Rocznego za 2017 rok.

7) pkt. "VI.5. Wykorzystanie środków z emisji / nowe emisje akcji" - nowe brzmienie

Środki z emisji akcji serii B i C z roku 2015 zostały przeznaczone na pokrycie zobowiązań kontraktowych Spółki. W 2017 roku nie było nowej emisji akcji.

Zarząd Spółki uchwałą nr 01/12/2017 z dnia 27 grudnia 2017 roku podjął decyzję o emisji do 20 000 Obligacji serii AW, BW, CW o wartości nominalnej 1.000 PLN każda w celu sfinansowania planowanego rozwoju własnej działalności. Dnia 28 grudnia 2017 roku objęta i opłacona została pierwsza seria Obligacji (seria AW) o wartości 2.000.000 zł.

8) pkt. "VI.6 Ocena możliwości realizacji zamierzeń inwestycyjnych" - nowe brzmienie

Spółka nie prowadzi działalności inwestycyjnej. Jak to zostało opisane w pkt. 3 powyżej, Spółka analizuje indywidualnie każdą z propozycji inwestycyjnych pod kątem prawdopodobieństwa osiągnięcia zakładanych rezultatów, ryzyka inwestycyjnego oraz możliwości finansowania tego projektu inwestycyjnego.

9) pkt "II.3. Wynagrodzenia osób zarządzających i nadzorujących" - nowe brzmienie

Wartość wynagrodzeń, nagród lub korzyści w tym wynikających z programów motywacyjnych lub premiowych prezentowane są w Załączniku nr 1 do niniejszego raportu.

10) "Zobowiązania wynikające z emerytur i świadczeń o podobnym charakterze dla byłych osób zarządzających, nadzorujących." - nowy punkt

Nie występują.

11) pkt. "V.2 Informacje dotyczące firmy audytorskiej" - nowe brzmienie

Rada Nadzorcza Spółki w dniu 13 grudnia 2016 roku dokonała wyboru biegłego rewidenta - firmy PKF Consult Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, któremu powierzone zostało badanie i przegląd sprawozdań finansowych Spółki za 2017 i rok 2018. Wybór firmy PKF Consult Sp. z o.o. Sp.k. został dokonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi. Umowa z firmy PKF Consult Sp. z o.o. Sp.k. została zawarta w dniu 16 stycznia 2017 roku.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.09.2018, 13:27
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii