Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p> - Integracja nowych marek przynosi sukces finansowy.
DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Tego lata dział Consumer Health firmy Merck świętuje 80-lecie udostępnienia pierwszego na świecie komercyjnego produktu ze sproszkowaną witaminą C o nazwie Cebion®. Bazując na odkryciu witaminy C w 1932 r. przez późniejszych zdobywców nagrody Nobla, Alberta von Szent-Györgyi Nagyrapolta (Węgry) i Walterowa Normana Hawortha (Wielka Brytania), pierwotnie Merck dokonywał ekstrakcji kwasu askorbinowego z roślin i kwiatów różnych gatunków, zanim zaczął otrzymywać tę substancję sztucznie na potrzeby masowej produkcji. W momencie premiery rynkowej, która miała miejsce w 1934 r., firma stworzyła już szeroką ofertę witaminy C - Cebion sprzedawanej na wagę, w tabletkach oraz w ampułkach zawierających różne dawki.
"Rok 2014 jest kamieniem milowym dla działu Consumer Health firmy Merck. To w tym roku mija 80 lat od powstania marki Cebion, a obecnie dokonaliśmy znacznych postępów w kierunku pełnego zintegrowania Neurobionu i Floratilu z naszym działem, uzyskując imponujący wzrost na rynkach wschodzących i rozwiniętych. Nasz dział pozostaje skoncentrowany na swojej strategii osiągnięcia co najmniej 3% udziału w rynku oraz utrzymania przynajmniej 3 silnych marek na każdym z kluczowych rynków" - powiedziała Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalny i prezes działu Consumer Health firmy Merck od 15 maja br.
80 lat sukcesów
Od swoich pionierskich początków w latach 30-tych i 40-tych XX wieku, marka Cebion ma za sobą wiele przełomowych wydarzeń, w tym wydanie specjalnej edycji produktów z okazji lądowania na księżycu w 1969 r., sponsorowania igrzysk olimpijskich w Barcelonie w roku 1992 oraz w Atlancie w roku 1996. Od 1974 do 2002 r. Cebion był produkowany w siedzibie głównej Merck, w jednym z największych na świecie zakładów produkujących kwas askorbinowy. Do dziś marka jest bardzo dobrze znana i radzi sobie znakomicie, szczególnie na rynkach wschodzących, takich jak Brazylia czy Wenezuela.
Proces integracji nowych marek przebiega planowo
W 80-lecie sukcesu Cebionu dział Consumer Health firmy Merck nadal rozwija swój portfel marek. Neurobion® i Floratil® - dwie marki o rocznych obrotach przekraczających 250 mln EUR - zostały niedawno przeniesione z działu Merck Serono i włączone w tym roku do działu Consumer Health. Pozwoliło to na trzykrotny wzrost obrotów w USA i dwukrotny wzrost w Azji. Włączenie nowych marek do działu przebiega planowo i jak dotąd, w pierwszym kwartale roku 2014, efekty tego posunięcia przerosły oczekiwania. Szczególnym sukcesem okazały się wyniki Floratilu w Brazylii, który przyniósł gwałtowny wzrost udziału w rynku - 45% rok do roku do lutego 2014 r. w oparciu o świeżą, adresowaną wprost do konsumentów kampanię reklamową, która została bardzo dobrze przyjęta przez lokalnych klientów.
Bardzo dobre wyniki finansowe w I kw.
W pierwszym kwartale roku 2014 dział odnotował wzrost wartości sprzedaży własnej względem analogicznego okresu roku 2013 (w oparciu o przeszacowane wartości dla roku 2013 dla dwóch nowych marek Neurobion i Floratil). W całym dziale wzrost sprzedaży własnej wyniósł 5,7% do wartości 180 mln EUR wobec negatywnego wpływu różnic kursowych w wysokości -6,5%. W pierwszym kwartale 2014 r. również odnotowano zysk (EBITDA przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych) o 5,0% do 41 mln EUR wobec 39 mln EUR w tym samym okresie poprzedniego roku. W zestawieniu z pierwszym kwartałem 2013 r. najlepszymi markami pod względem wartości sprzedaży własnej okazały się Sangobion, Femibion i Cebion. Wzrost sprzedaży własnej odnotowano również w przypadku dwóch nowych marek Neurobion i Floratil.
Dział Consumer Health firmy Merck
Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Neurobion®, Floratil®, Bion®, Nasivin®, Seven Seas®, Femibion®, Kytta®, Sangobion®, Sedalmerck® oraz Cebion®, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ok. 2 tys. pracowników. Od roku 2014 portfel działu obejmuje marki o całkowitych przychodach rocznych przekraczających 1 mld USD. Consumer Health jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w niemieckim Darmstadt.
Wszystkie informacje prasowe dotyczące Grupy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Grupy Merck. Po przejściu na stronę: www.merckgroup.com/subscribe można przeprowadzić rejestrację online, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji niniejszego biuletynu.
Merck
Grupa Merck to lider branży farmaceutycznej i chemicznej, wytwarzający nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. Ok. 38 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, kładzie fundamenty pod sukces klientów firmy i stawia czoła globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata. W 2013 r. przychody całkowite jej czterech oddziałów - Merch Serono, Consumer Health, Performance Materials oraz Merch Millipore - wyniosły 11,1 mld EUR.
Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 nasza marka jest synonimem innowacyjności, sukcesu biznesowego i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień. Jesteśmy rodziną Merck i posiadamy światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie występujemy pod nazwą EMD.
KONTAKT:
Merck KGaA
Lars Atorf
tel. +49 6151 856-3114
e-mail: media.relations@merckgroup.com
www.merckgroup.com
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.06.2014, 17:37 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |