Newsletter

Merck świętuje 80. rocznicę wprowadzenia Cebionu, kontynuując wspaniałą tradycję potentata na rynku farmaceutycznym

25.06.2014, 17:37aktualizacja: 25.06.2014, 17:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- W 2014 r. przypada okrągła rocznica wprowadzenia na rynek Cebionu.
<p> - Integracja nowych marek przynosi sukces finansowy.

DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Tego lata dział Consumer Health firmy Merck świętuje 80-lecie udostępnienia pierwszego na świecie komercyjnego produktu ze sproszkowaną witaminą C o nazwie Cebion®. Bazując na odkryciu witaminy C w 1932 r. przez późniejszych zdobywców nagrody Nobla, Alberta von Szent-Györgyi Nagyrapolta (Węgry) i Walterowa Normana Hawortha (Wielka Brytania), pierwotnie Merck dokonywał ekstrakcji kwasu askorbinowego z roślin i kwiatów różnych gatunków, zanim zaczął otrzymywać tę substancję sztucznie na potrzeby masowej produkcji. W momencie premiery rynkowej, która miała miejsce w 1934 r., firma stworzyła już szeroką ofertę witaminy C - Cebion sprzedawanej na wagę, w tabletkach oraz w ampułkach zawierających różne dawki.

"Rok 2014 jest kamieniem milowym dla działu Consumer Health firmy Merck. To w tym roku mija 80 lat od powstania marki Cebion, a obecnie dokonaliśmy znacznych postępów w kierunku pełnego zintegrowania Neurobionu i Floratilu z naszym działem, uzyskując imponujący wzrost na rynkach wschodzących i rozwiniętych. Nasz dział pozostaje skoncentrowany na swojej strategii osiągnięcia co najmniej 3% udziału w rynku oraz utrzymania przynajmniej 3 silnych marek na każdym z kluczowych rynków" - powiedziała Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalny i prezes działu Consumer Health firmy Merck od 15 maja br.

80 lat sukcesów

Od swoich pionierskich początków w latach 30-tych i 40-tych XX wieku, marka Cebion ma za sobą wiele przełomowych wydarzeń, w tym wydanie specjalnej edycji produktów z okazji lądowania na księżycu w 1969 r., sponsorowania igrzysk olimpijskich w Barcelonie w roku 1992 oraz w Atlancie w roku 1996. Od 1974 do 2002 r. Cebion był produkowany w siedzibie głównej Merck, w jednym z największych na świecie zakładów produkujących kwas askorbinowy. Do dziś marka jest bardzo dobrze znana i radzi sobie znakomicie, szczególnie na rynkach wschodzących, takich jak Brazylia czy Wenezuela.

Proces integracji nowych marek przebiega planowo

W 80-lecie sukcesu Cebionu dział Consumer Health firmy Merck nadal rozwija swój portfel marek. Neurobion® i Floratil® - dwie marki o rocznych obrotach przekraczających 250 mln EUR - zostały niedawno przeniesione z działu Merck Serono i włączone w tym roku do działu Consumer Health. Pozwoliło to na trzykrotny wzrost obrotów w USA i dwukrotny wzrost w Azji. Włączenie nowych marek do działu przebiega planowo i jak dotąd, w pierwszym kwartale roku 2014, efekty tego posunięcia przerosły oczekiwania. Szczególnym sukcesem okazały się wyniki Floratilu w Brazylii, który przyniósł gwałtowny wzrost udziału w rynku - 45% rok do roku do lutego 2014 r. w oparciu o świeżą, adresowaną wprost do konsumentów kampanię reklamową, która została bardzo dobrze przyjęta przez lokalnych klientów.

Bardzo dobre wyniki finansowe w I kw.

W pierwszym kwartale roku 2014 dział odnotował wzrost wartości sprzedaży własnej względem analogicznego okresu roku 2013 (w oparciu o przeszacowane wartości dla roku 2013 dla dwóch nowych marek Neurobion i Floratil). W całym dziale wzrost sprzedaży własnej wyniósł 5,7% do wartości 180 mln EUR wobec negatywnego wpływu różnic kursowych w wysokości -6,5%. W pierwszym kwartale 2014 r. również odnotowano zysk (EBITDA przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych) o 5,0% do 41 mln EUR wobec 39 mln EUR w tym samym okresie poprzedniego roku. W zestawieniu z pierwszym kwartałem 2013 r. najlepszymi markami pod względem wartości sprzedaży własnej okazały się Sangobion, Femibion i Cebion. Wzrost sprzedaży własnej odnotowano również w przypadku dwóch nowych marek Neurobion i Floratil.

Dział Consumer Health firmy Merck

Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Neurobion®, Floratil®, Bion®, Nasivin®, Seven Seas®, Femibion®, Kytta®, Sangobion®, Sedalmerck® oraz Cebion®, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ok. 2 tys. pracowników. Od roku 2014 portfel działu obejmuje marki o całkowitych przychodach rocznych przekraczających 1 mld USD. Consumer Health jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w niemieckim Darmstadt.

Wszystkie informacje prasowe dotyczące Grupy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Grupy Merck. Po przejściu na stronę: www.merckgroup.com/subscribe można przeprowadzić rejestrację online, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji niniejszego biuletynu.

Merck

Grupa Merck to lider branży farmaceutycznej i chemicznej, wytwarzający nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. Ok. 38 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, kładzie fundamenty pod sukces klientów firmy i stawia czoła globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata. W 2013 r. przychody całkowite jej czterech oddziałów - Merch Serono, Consumer Health, Performance Materials oraz Merch Millipore - wyniosły 11,1 mld EUR.

Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 nasza marka jest synonimem innowacyjności, sukcesu biznesowego i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień. Jesteśmy rodziną Merck i posiadamy światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie występujemy pod nazwą EMD.

KONTAKT:

Merck KGaA

Lars Atorf

tel. +49 6151 856-3114

e-mail: media.relations@merckgroup.com

www.merckgroup.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.06.2014, 17:37
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ