Newsletter

MF: Finansoaktywni. Misja: Budżet – konkurs rozstrzygnięty (komunikat)

20.05.2016, 17:57aktualizacja: 20.05.2016, 17:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MF informuje:

Budowa miasteczka ruchu drogowego, bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w drodze do szkoły oraz tymczasowy dom dla porzuconych zwierząt ­to projekty wykorzystania 100 tys. zł z budżetu partycypacyjnego, które zwyciężyły w II edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego dla gimnazjalistów „Finansoaktywni. Misja: Budżet”. Laureatów –uczniów z Czerwieńska, Goszczanowa i Karniewa – wyłoniono spośród dziesięciu ekip zakwalifikowanych do finału konkursu, który odbył się 20 maja 2016 r. w Ministerstwie Finansów. Nagrody wszystkim uczestnikom finału wręczył wiceminister finansów Leszek Skiba.

„Edukowanie młodzieży o finansach to poważne wyzwanie, na którym nam bardzo zależy. To prawdziwy sukces, że w ciągu zaledwie dwóch lat projekt dotarł do prawie co siódmego gimnazjum, a Wasze zgłoszenia konkursowe pokazują zarówno wysoki poziom wiedzy, jak też wielką wyobraźnię” – zwrócił się do uczniów i ich nauczycieli Leszek Skiba. „Bardzo cieszy mnie też, że zauważyliście, jak budżet państwa wpływa na Waszą najbliższą okolicę” – dodał wiceminister.

Zwycięskie pomysły

W konkursie startowały trzyosobowe zespoły gimnazjalne, pracujące pod opieką nauczyciela. Wybór zwycięzców poprzedziły prezentacje każdego z zespołów, podczas których gimnazjaliści przedstawiali argumenty za realizacją swoich projektów.

Komisja konkursu najwyżej oceniła propozycje:

- Gimnazjum im. Jana Pawła II z Czerwieńska – zespół pani Agnieszki Kostrzewy: budowa miasteczka ruchu drogowego, przeprowadzanie egzaminów na kartę rowerową oraz prowadzenie turniejów,

- Publicznego Gimnazjum im. św. Jana Pawła II z Goszczanowa – zespół pani Justyny Jocz: bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w drodze do szkoły – budowa progów zwalniających, podwyższeń, oznakowanie przejść dla pieszych oraz wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych przy szkole podstawowej,

- Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II z Karniewa – zespół pani Joanny Jaworskiej: stworzenie tymczasowego domu dla zwierząt, porzuconych przez opiekunów.

Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe, m.in. tablety, upominki wręczono również pozostałym finalistom. Następnie młodzież zwiedziła Sejm i Pałac Prezydencki.

O co chodzi w programie

„Finansoaktywni. Misja: Budżet” to druga edycja programu edukacyjnego Ministerstwa Finansów dla uczniów i nauczycieli szkół gimnazjalnych. Głównym założeniem projektu jest zapoznanie uczniów z pojęciem budżetu, od rodzinnego aż do budżetu państwa. Chodzi też o podkreślenie znaczenia płacenia podatków, które stanowią najważniejszą część dochodów państwa. W ciągu zaledwie dwóch lat projekt dotarł do prawie co siódmego gimnazjum.

Przebieg konkursu

Trzyosobowe zespoły gimnazjalistów opracowały projekt wykorzystania budżetu partycypacyjnego w wysokości 100 tys. zł (pod hasłem „Tu jest budżet”), a następnie zorganizowali w swojej szkole debatę na ten temat. Projekty powstały w oparciu o materiały edukacyjne, dostarczone w ramach programu, które przybliżały uczniom zagadnienia finansowe. Konkurs wzorowano na procesie przygotowywania przez obywateli wniosków do budżetu partycypacyjnego, który jest coraz bardziej popularny w naszym kraju.

Finaliści konkursu i ich projekty

- Gimnazjum im. Z. Krasińskiego z Opinogóry Górnej – zespół pani Agnieszki Wilińskiej: usytuowanie na terenie przyszkolnym wiejskiej chaty, integracja środowiska lokalnego, krzewienie tradycji ludowych, promocja szkoły i gminy,

- Gimnazjum im. Marii Konopnickiej z Suwałk – zespół pana Grzegorza Kalejty: aplikacja mobilna „Jaćwingowie. W pogoni za historią”, ukazanie historii zapomnianych wojowników – Jaćwingów,

- Gimnazjum Publiczne nr 1 im. Ks. Jana Twardowskiego z Czechowic-Dziedzic – zespół pani Magdaleny Jasińskiej: Przekształcenie ogrodu przyszkolnego w Arboretum – utworzenie strefy aktywnego wypoczynku, strefy przyrodniczej, wytyczenie ścieżek dydaktycznych z tablicami naukowymi,

- Gimnazjum nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego z Myślenic – zespół pani Anny Dury: utworzenie w szkole pracowni: modelarskiej, krawieckiej i gastronomicznej, a także doposażenie pracowni fizycznej, chemicznej i biologicznej,

- Gimnazjum nr 11 im. Stefana Batorego w ZS nr 10 z Wrocławia – zespół pani Danuty Banachowicz: renowacja istniejącego boiska trawiastego na terenie szkolnym oraz wzbogacenie jego otoczenia o infrastrukturę: ścieżki, ławki, stoły do gier i bieżnię,

- Gimnazjum nr 6 z Lublina – zespół pana Marka Mirosława: umożliwienie osobom niepełnosprawnym, rodzicom małych dzieci, seniorom dostępu do placówek publicznych, będących zarazem Obwodowymi Komisjami Wyborczymi,

- Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego z Ząbkowic Śląskich – zespół pani Anny Szmiel: odnowienie Filii Biblioteki Publicznej, wprowadzenie ebooków i audiobooków, a także stworzenie miejsca spotkań kulturalnych.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.05.2016, 17:57
Źródło informacji MF
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii