Newsletter

MFiPR: „Dobry klimat w PPP” – konferencja Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (komunikat)

01.09.2020, 17:22aktualizacja: 01.09.2020, 17:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MFiPR informuje:

Rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce to jedno z zadań, którymi zajmuje się Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Temu tematowi będzie poświęcona konferencja online, która odbędzie się 4 września. Rejestracja na wydarzenie wciąż jest otwarta.

Podczas prezentacji i paneli dyskusyjnych eksperci związani zarówno z rynkiem prywatnym, jak i sektorem publicznym będą rozmawiali o aktualnej sytuacji partnerstwa publiczno-prywatnego, a także o tym, co udało się zrobić do tej pory. Ważnym wątkiem w dyskusji będą także perspektywy dla tej formy finansowania inwestycji, również w kontekście zmian społeczno-gospodarczych spowodowanych przez pandemię.

– Polska ma wciąż ogromne potrzeby inwestycyjne. Budżet państwa i fundusze unijne nie zaspokoją ich wszystkich. Dlatego chcemy sięgać po partnerstwo publiczno-prywatne. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach również ta formuła finansowania stanie się jednym z motorów napędzających inwestycje publiczne – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.

– Partnerstwo publiczno-prywatne to forma współpracy, która pozwala wykorzystać kapitał, wiedzę i doświadczenie przedsiębiorców w realizacji i finansowaniu inwestycji oraz usług publicznych. PPP może sprawdzić się na przykład podczas budowy dróg, mieszkań, przedszkoli czy szkół. Jak wynika z danych z krajów europejskich, PPP może przynieść nawet kilkanaście procent oszczędności w całym cyklu życia projektu w stosunku do tradycyjnych modeli realizacji – dodaje Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnik rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego.

Konferencja „Dobry klimat w PPP” potrwa w godz. 10.00-15.00. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy zarejestrować się za pomocą formularza dostępnego na stronie konferencji: http://dobryklimatppp.pl/.

Czym jest partnerstwo publiczno-prywatne

PPP można zdefiniować jako wspólną inicjatywę partnerów z sektora publicznego i prywatnego dzielących się ryzykiem i odpowiedzialnością za realizację przedsięwzięcia, którego celem jest zwiększenie jakości usług publicznych. W odróżnieniu od tradycyjnej formy realizacji inwestycji, formuła PPP zakłada wieloletnią współpracę, w ramach której partner prywatny jest zaangażowany w projektowanie, budowę, finansowanie (w całości lub w części) oraz utrzymanie infrastruktury. Partnerstwo publiczno-prywatne może być stosowane w wielu sektorach, na przykład w służbie zdrowia (szpitale, przychodnie), oświacie (przedszkola, szkoły), kulturze (muzea) czy transporcie (infrastruktura drogowa, transport publiczny).Ustawa o PPP obowiązuje od 2008 roku, a w 2018 roku została znowelizowana, aby dostosować przepisy do potrzeb polskiego rynku PPP. Do tej pory w Polsce podpisano 147 umów PPP na inwestycje, które zostały już zrealizowane lub są w trakcie realizacji. Łączna wartość tych inwestycji to 7,5 miliarda złotych. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej pełni funkcję centralnej jednostki PPP w Polsce oraz wdraża politykę rządu w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego. Doradza podmiotom publicznym realizującym inwestycje w formule PPP, a także tym, które planują realizację takich inwestycji. Cyklicznie organizuje również szkolenia i warsztaty oraz spotkania na platformie e-learningowej.

Więcej informacji na stronie https://www.ppp.gov.pl/.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ osz/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.09.2020, 17:22
Źródło informacji MFiPR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ