Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MFiPR informuje:
Rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce to jedno z zadań, którymi zajmuje się Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Temu tematowi będzie poświęcona konferencja online, która odbędzie się 4 września. Rejestracja na wydarzenie wciąż jest otwarta.
Podczas prezentacji i paneli dyskusyjnych eksperci związani zarówno z rynkiem prywatnym, jak i sektorem publicznym będą rozmawiali o aktualnej sytuacji partnerstwa publiczno-prywatnego, a także o tym, co udało się zrobić do tej pory. Ważnym wątkiem w dyskusji będą także perspektywy dla tej formy finansowania inwestycji, również w kontekście zmian społeczno-gospodarczych spowodowanych przez pandemię.
– Polska ma wciąż ogromne potrzeby inwestycyjne. Budżet państwa i fundusze unijne nie zaspokoją ich wszystkich. Dlatego chcemy sięgać po partnerstwo publiczno-prywatne. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach również ta formuła finansowania stanie się jednym z motorów napędzających inwestycje publiczne – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.
– Partnerstwo publiczno-prywatne to forma współpracy, która pozwala wykorzystać kapitał, wiedzę i doświadczenie przedsiębiorców w realizacji i finansowaniu inwestycji oraz usług publicznych. PPP może sprawdzić się na przykład podczas budowy dróg, mieszkań, przedszkoli czy szkół. Jak wynika z danych z krajów europejskich, PPP może przynieść nawet kilkanaście procent oszczędności w całym cyklu życia projektu w stosunku do tradycyjnych modeli realizacji – dodaje Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnik rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego.
Konferencja „Dobry klimat w PPP” potrwa w godz. 10.00-15.00. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy zarejestrować się za pomocą formularza dostępnego na stronie konferencji: http://dobryklimatppp.pl/.
Czym jest partnerstwo publiczno-prywatne
PPP można zdefiniować jako wspólną inicjatywę partnerów z sektora publicznego i prywatnego dzielących się ryzykiem i odpowiedzialnością za realizację przedsięwzięcia, którego celem jest zwiększenie jakości usług publicznych. W odróżnieniu od tradycyjnej formy realizacji inwestycji, formuła PPP zakłada wieloletnią współpracę, w ramach której partner prywatny jest zaangażowany w projektowanie, budowę, finansowanie (w całości lub w części) oraz utrzymanie infrastruktury. Partnerstwo publiczno-prywatne może być stosowane w wielu sektorach, na przykład w służbie zdrowia (szpitale, przychodnie), oświacie (przedszkola, szkoły), kulturze (muzea) czy transporcie (infrastruktura drogowa, transport publiczny).Ustawa o PPP obowiązuje od 2008 roku, a w 2018 roku została znowelizowana, aby dostosować przepisy do potrzeb polskiego rynku PPP. Do tej pory w Polsce podpisano 147 umów PPP na inwestycje, które zostały już zrealizowane lub są w trakcie realizacji. Łączna wartość tych inwestycji to 7,5 miliarda złotych. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej pełni funkcję centralnej jednostki PPP w Polsce oraz wdraża politykę rządu w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego. Doradza podmiotom publicznym realizującym inwestycje w formule PPP, a także tym, które planują realizację takich inwestycji. Cyklicznie organizuje również szkolenia i warsztaty oraz spotkania na platformie e-learningowej.
Więcej informacji na stronie https://www.ppp.gov.pl/.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ osz/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.09.2020, 17:22 |
Źródło informacji | MFiPR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |