Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Infrastruktury informuje:
Rozwój infrastruktury kolejowej w regionie łódzkim, umożliwiającej realizację kolejowych przewozów wojewódzkich i międzywojewódzkich to zakres Paktu kolejowego zawartego pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz władzami województwa łódzkiego. Porozumienie państwa z samorządem zawiera inwestycje zaplanowane przez spółki PKP PLK i Centralny Port Komunikacyjny oraz plany i potrzeby inwestycyjne województwa. Dotyczy ponadto współpracy w zakresie identyfikowania i pozyskiwania źródeł finansowania tych projektów oraz przy ich realizacji.
- Dziś mam dużo dobrych informacji dla tych, którzy liczą na poprawę sytuacji transportowej w województwie łódzkim. Będziemy dążyć do zapewnienia synergii połączeń regionalnych oraz dalekobieżnych poprzez bilansowanie inwestycji o strategicznym znaczeniu dla krajowego ruchu kolejowego realizowanych obecnie w regionie. Zwiększenie dostępności transportowej województwa pozwoli na wzmocnienie jego wewnętrznej spójności oraz maksymalne wykorzystanie geograficznego, centralnego położenia. Kolej jako transport publiczny odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu i zrównoważonym rozwoju regionów. Wpływa pozytywnie na wiele aspektów życia mieszkańców. Poprawa dostępu do kolei i lepsze połączenia transportowe będą skutkować zmniejszeniem wykluczenia komunikacyjnego w regionie – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Wśród planowanych inwestycji PKP PLK, które poprawią i rozbudują infrastrukturę kolejową na terenie województwa łódzkiego, są między innymi:
- rewitalizacja linii kolejowej nr 16 wraz z odbudową wybranych mijanek na odcinku Zgierz – Kutno;
- modernizacja linii nr 24 wraz z wydłużeniem do Bogumiłowa;
- budowa linii łączącej Chorzew Siemkowice z Wieluniem;
- modernizacja i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki -Skarżysko-Kamienna;
- prace na linii kolejowej nr 25, na odcinku Łódź Widzew - Tomaszów Mazowiecki - Opoczno, w celu usprawnienia ciągu komunikacyjnego Łódź-Kielce oraz połączenia z Centralną Magistralą Kolejową;
- usprawnienie połączenia na odcinku Łódź Widzew – Koluszki – Skierniewice w ramach prac na liniach kolejowych nr 1, 17 i 25;
- opracowanie studium planistycznego Węzła Kolejowego Aglomeracji Łódzkiej, obejmującego analizę poprawy przepustowości m. in. na liniach kolejowych nr: 14, 15, 16, 17, 25, 458, 540 i 541;
- budowa linii kolejowej łączącej Bełchatów z linią kolejową nr 131;
- budowa stacji kolejowej Biała Rawska.
Przedstawiciele władz województwa łódzkiego zadeklarowali zapewnienie używania minimum 8 par pociągów na dobę do przewozów wojewódzkich o charakterze użyteczności publicznej na udostępnionej przez PLK SA infrastrukturze kolejowej. Ponadto zapewnili o podjęciu działań zmierzających do opracowania dokumentacji studialnej i analitycznej dla projektów, które stanowić będą oś rozwoju kolei na terenie województwa w zakresie:
- budowy linii kolejowej na odcinku Bełchatów – Łódź oraz
- budowy linii kolejowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Tomaszów Mazowiecki.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ zs/ lm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.04.2025, 15:13 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |