Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIB informuje:
22 listopada 2017 r., w obecności wiceministra infrastruktury i budownictwa Marka Chodkiewicza, dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA podpisał umowę na zaprojektowanie i budowę 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy.
- Węzeł Zakręt to strategiczny element układu komunikacyjnego wokół stolicy. Dzięki niemu z budowanej właśnie Południowej Obwodnicy Warszawy, której oddanie do ruchu jest planowane w II połowie 2020 r., będzie można bez przeszkód pojechać w kierunku Lublina i Terespola, a docelowo także w kierunku Białegostoku – powiedział wiceminister Marek Chodkiewicz.
Wykonawcą inwestycji jest WARBUD S.A. Wartość zadania wynosi 225 mln zł, a czas realizacji to 34 miesiące od dnia podpisania umowy, czyli do marca 2021 r. (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Odcinek, na którego budowę została zawarta umowa, stanowi jeden z kluczowych fragmentów Warszawskiego Węzła Drogowego. Umożliwi wyprowadzenie ruchu w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), w kierunku Białegostoku (droga krajowa nr 8, docelowo droga ekspresowa S8), Lublina (droga krajowa nr 17 – docelowo droga ekspresowa S17) oraz poprzez Południową Obwodnicę Warszawy (istniejący odc. S2 w. Konotopa – Puławska oraz planowany odcinek w. Puławska – w. Lubelska) umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa na autostradzie A2.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji wybudowany zostanie 2,5-km odcinek drogi ekspresowej, węzeł Zakręt, kładki dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe, odwodnienie trasy, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Budowa drogi S17 na tym odcinku polegać będzie na przebudowie istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej – przebudowa jezdni istniejącej wraz ze wzmocnieniem nawierzchni do 11,5 t/oś, dobudowa drugiej jezdni, ograniczenie dostępności poprzez budowę dwupoziomowych węzłów, wiaduktów nad trasą ekspresową w ciągach dróg poprzecznych oraz budowę równoległych dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego.
Przebieg drogi
Budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł Zakręt - węzeł Lubelska (bez węzła) stanowić będzie element Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Inwestycja zlokalizowana jest w całości na terenie województwa mazowieckiego i przebiega przez powiat miński, na terenie gminy Sulejówek, Wiązowna oraz na terenie dzielnicy Warszawa-Wesoła. Projektowany odcinek drogi ekspresowej S17 przebiega częściowo po nowym śladzie oraz wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17.
Parametry techniczne:
- klasa drogi - S (trasa ekspresowa),
- prędkość projektowa 100 km/godz.,
- nośność 115 kN/oś,
- kategoria obciążenia ruchem KR7,
- przekrój 2 x 3 pasy ruchu,
- szerokość pasa ruchu 3,5 m,
- szerokość pasa awaryjnego 2,5 m,
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – min. 5 m,
- węzeł Zakręt.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)kom/ mbiel/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.11.2017, 11:36 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |