Newsletter

MIiR: 30 lat Polski przedsiębiorców – o społecznych wyzwaniach biznesu (komunikat)

10.10.2019, 14:13aktualizacja: 10.10.2019, 14:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MIiR informuje:

30 lat Polski przedsiębiorców – o społecznych wyzwaniach biznesu

Jak zmieniały się przedsiębiorstwa przez ostatnie 30 lat? W jakich warunkach funkcjonowały? O tym i o wyzwaniach, jakie stoją przed biznesem we współczesnej Polsce rozmawiali uczestnicy konferencji "Społeczne wyzwania biznesu. Po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce". Resort inwestycji i rozwoju reprezentowała wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

- W 1989 dokonały się radykalne zmiany w funkcjonowaniu polskiej gospodarki. Wcześniej liderami w zatrudnieniu były przedsiębiorstwa państwowe. Zmiany dotknęły przedsiębiorców i ich roli w systemie. Jednym z bardziej widocznych skutków przekształceń systemowych w Polsce jest wzrost liczby przedsiębiorstw. Pojawiło się wiele nowych przedsięwzięć w małych firmach, stawiających pierwsze kroki na rynku. Obecnie to właśnie małe i średnie firmy pełnią coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce, wpływając na jej kształt. W krajach UE stanowią 99,8 proc. ogólnej liczby przedsiębiorstw – podkreślała wiceminister Jarosińska-Jedynak.

W Polsce temat sektora MŚP pojawia się dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych, przede wszystkim za sprawą ustawy z 1988 roku o działalności gospodarczej. Obecnie dzięki sektorowi MŚP rozwija się prywatna własność środków produkcji. Firmy biorą aktywny udział w procesie zmian w strukturze przemysłowej kraju przez inicjowanie powstawania i rozwoju nowych dziedzin produkcji oraz nowych rodzajów usług.

Podczas konferencji eksperci rozmawiali również o obecnych wyzwaniach cywilizacyjnych w Polsce i na świecie. Oprócz tego odbyły się warsztaty na temat społecznych oczekiwań wobec biznesu w różnych obszarach – rewolucji cyfrowej i biotechnologicznej, na rynku pracy oraz w sytuacji zaostrzania kryzysu klimatycznego.

Przedstawiciele firm i organizacji pozarządowych dyskutowali też o idei CSR (ang. corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), a konkretnie w jaki sposób wpłynąć na jej szybszy rozwój w Polsce. Doświadczenia na przestrzeni lat pokazują, że strategiczne wdrażanie CSR przynosi przedsiębiorstwom korzyści. Jest to również sposób na prowadzenie biznesu i osiąganie przewagi konkurencyjnej.

- Cieszę się, że społeczna odpowiedzialność biznesu coraz mocniej funkcjonuje w naszej świadomości gospodarczej – zaznaczyła wiceminister Jarosińska-Jedynak.

Organizatorem konferencji jest ośrodek analityczny THINKTANK, Centrum Stosunków Międzynarodowych oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ agzi/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.10.2019, 14:13
Źródło informacji MIiR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii