Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przy zakupie środków czystości Polacy coraz częściej wybierają zdrowie
Priorytety zakupowe Polaków dotyczące sprzątania zmieniły się w ostatnich latach. Z badań SW Research wynika, że 34% z nas deklaruje gotowość dopłaty za produkt przyjazny środowisku. Coraz więcej osób wybiera też środki czystości, które są bezpieczne, a nie wyłącznie ekologiczne.
Coraz częściej zauważamy również, że tradycyjne detergenty mają rzeczywisty wpływ na zdrowie. Jak wynika z tegorocznego raportu AISE, 72% Europejczyków deklaruje, że sprawdza skład produktów pod kątem potencjalnej szkodliwości. Choć we wprowadzaniu ekologicznych i prozdrowotnych rozwiązań dominują Skandynawowie, to już ponad połowa Polaków deklaruje, że stara się ograniczać kontakt z agresywną chemią.
Równolegle rośnie nasze zaufanie do formuł mikrobiologicznych. Raport International Probiotics Association podaje, że już 59% Polaków regularnie sięga po probiotyki w żywności lub suplementach. Na Zachodzie idea wspierania mikrobiomu przenosi się powoli także w obszar dbałości o dom. Badania wskazują, że środki czystości z konkretnymi szczepami bakterii pomagają utrzymać naturalną równowagę mikrobiologiczną, która przyczynia się do ograniczania obecności w domu szkodliwych patogenów.
„Latami uczono nas, że czystość oznacza całkowitą eliminację bakterii. Tymczasem dziś wiemy, że niektóre z nich są wręcz sprzymierzeńcem człowieka” - mówi dr n. med. Aneta Górska-Kot, pediatrka i ordynatorka Oddziału Pediatrycznego Szpitala Dziecięcego im. prof. dr. med. Jana Bogdanowicza w Warszawie. - Pożyteczne bakterie tworzą naturalną barierę ochronną przed drobnoustrojami chorobotwórczymi. Gdy je usuwamy, zostawiamy przestrzeń, którą szybko zajmują te bardziej szkodliwe mikroorganizmy”.
Katarzyna Cichopek rusza z nową marką premium
Rosnące zainteresowanie zdrowym domem zaowocowało innowacyjnym projektem biznesowym Katarzyny Cichopek. Markę Harmony stworzyła we współpracy z litewskim producentem - start-upem stworzonym przez naukowców - firmą Probiosanus. Współpracowano również z dr Indrė Plėštytė-Alminė, pediatrką, alergolożką, specjalistką w dziedzinie immunologii, a także założycielką klinik pediatrycznych. Jej bogate doświadczenie w pracy z rodzinami pomogło zapewnić, że produkty odpowiadają rzeczywistym potrzebom rodziców i dzieci w codziennym życiu.
Produkty wykorzystują opatentowaną technologię enkapsulacji, która chroni aktywne szczepy probiotyczne Bacillus coagulans przed zbyt wczesną aktywacją. Probiotyki pozostają w butelce w stanie uśpienia i dopiero w momencie kontaktu z powierzchnią „budzą się” i zaczynają pracować.
„Dzięki zastosowanej technologii probiotyki działają tam, gdzie są naprawdę potrzebne - mówi Linas Žymantas, Head of Growth & Export Probiosanus. - Szczepy Bacillus coagulans mogą pozostawać aktywne na powierzchni przez wiele godzin po zastosowaniu. Wszystkie formuły powstają w laboratoriach na terenie Unii Europejskiej, zgodnie ze standardami ISO. Produkty są wegańskie, nietestowane na zwierzętach i przebadane dermatologicznie, a zawartość probiotyków została potwierdzona laboratoryjnie”.
To kolejny biznes Katarzyny Cichopek
To nie pierwszy biznesowy projekt Katarzyny Cichopek. Od kilku lat jest ona współwłaścicielką marki YA, która oferuje biżuterię i perfumy dla kobiet. Aktorka, prezenterka i przedsiębiorczyni ma także ponad 25-letnie doświadczenie w mediach. Od 2000 roku jest związana z serialem „M jak miłość”, jest laureatką Telekamer „Tele Tygodnia”, a obecnie współprowadzi program śniadaniowy „halo tu polsat”. Została też sklasyfikowana na 9. miejscu wśród 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce, według rankingu magazynu „Forbes Women” z 2025 roku.
Jak sama przyznaje, propozycja współtworzenia debiutującej marki pojawiła się w idealnym momencie.
„Od dawna interesuję się mikrobiomem i tematem probiotyków - mówi Katarzyna Cichopek. - Sama je suplementuję, edukuję się i szukam rozwiązań, które pozwalają mojej rodzinie żyć w lepszym zdrowiu. Gdy Probiosanus skontaktował się ze mną, poczułam, że to idealne dopasowanie. Chciałam stworzyć produkty, które są skuteczne i bezpieczne, a mogą też korzystnie na nas wpływać”.
Probiotyki w pielęgnacji domu - jak to działa?
Jak wyjaśniają specjaliści, probiotyczne produkty do sprzątania działają nieco inaczej niż detergenty tradycyjne. Dzięki formule probiotycznej, zamiast sterylizować powierzchnię, kolonizują ją korzystnymi bakteriami.
„To zupełnie nowe podejście do sprzątania - wyjaśnia dr n. med. Indrė Plėštytė-Alminė, pediatra i alergolog z zespołu opracowującego receptury produktów. - Przez lata świat dążył do sterylności, która paradoksalnie nam szkodzi. Mikroorganizmy są niezbędne w naszym otoczeniu. Probiotyczne środki czystości nie niszczą wszystkiego, co żyje. Zamiast tego pomagają tworzyć zrównoważone środowisko mikrobiologiczne, z obecnością korzystnych bakterii. A zrównoważony mikrobiom domu może wspierać naturalną równowagę mikrobiologiczną i pośrednio sprzyjać prawidłowemu funkcjonowaniu układu odpornościowego”.
Eksperci podkreślają, że takie podejście do sprzątania sprawdza się zwłaszcza w domach z dziećmi i zwierzętami. Producent podkreśla, że probiotyczne formuły są łagodne i odpowiednie nawet dla skóry wrażliwej i nie zakłócają równowagi mikrobiologicznej. Katarzyna Cichopek przyznaje, że sama, będąc aktywną mamą i posiadaczką psów, łączy pracę zawodową z intensywnym życiem rodzinnym.
„Wiem, że wiele osób, zwłaszcza kobiet, chce mieć czysty dom, ale bez ciągłego strachu przed agresywną dla skóry chemią czy ataków duszności po każdym sprzątaniu łazienki - dodaje. - Sama wcześniej szukałam takich produktów i sama na co dzień ich używam”.
Cztery produkty Harmony już w sprzedaży
Harmony wypuściło na początek cztery produkty: uniwersalny środek czyszczący premium do wszystkich powierzchni, środek do czyszczenia łazienek, podłóg i płyn do mycia naczyń. Są one dostępne w sprzedaży wyłącznie online, na stronie www.harmonybykasia.pl. Więcej informacji, również o kulisach powstawania marki, można znaleźć w mediach społecznościowych Katarzyny Cichopek.
O Harmony
Harmony to linia środków czystości z probiotykami współtworzona przez Katarzynę Cichopek we współpracy z litewskim producentem Probiosanus - zespołem naukowców specjalizujących się w rozwiązaniach mikrobiologicznych. Wszystkie produkty powstają w laboratoriach UE, są wegańskie, przebadane dermatologicznie i oparte na opatentowanej technologii enkapsulacji szczepów Bacillus coagulans. Harmony łączy skuteczność sprzątania z ideą domu o naturalnie zrównoważonym środowisku mikrobiologicznym. Zapraszamy do odwiedzenia profili marki w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram.
KONTAKT:
Matylda Setlak
PR Director, agencja PR All 4 Comms
tel.: +48 (0) 788 252 651
tel.: +44 (0) 7737 1 63 194
e-mail: matylda@all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 17.11.2025, 15:39 |
| Źródło informacji | All 4 Comms |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Shanghai Electric i Siemens podpisują umowę ramową, która przyspieszy transformację ekologiczną i zmiany w cyfrowej sieci energetycznej
Współpraca dotyczy urządzeń sieci średniego i niskiego napięcia, które sprzyjają realizacji celów podwójnych działań w zakresie dwutlenku węgla prowadzonych przez Chiny.- 17.11.2025, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
BingX Shards: nowy ekosystem nagród zwiększający zaangażowanie użytkowników
- 17.11.2025, 12:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Innovate Poland zainwestuje 4 mld zł w polskie firmy PAP
- 17.11.2025, 12:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ