Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIiR informuje:
Od 17 do 23 października promujemy odpowiedzialne postawy konsumenckie w obszarze "Życie w domu". W domu wytwarzanych jest dużo odpadów, marnotrawiona jest żywność, zużywana jest w sposób nieoptymalny woda i energia. W domach gromadzimy olbrzymią liczbę rzeczy – czy zawsze potrzebnych? A czy pozbywając się ich, robimy to we właściwy sposób? Czy muszą trafić na wysypisko? W jaki sposób konsument, poprzez odpowiednie gospodarowanie w domu, może partycypować w cyklu Gospodarki Obiegu Zamkniętego?
Okazuje się, że szukając sposobów, by stać się bardziej odpowiedzialnym konsumentem, należałby zacząć od własnego domu... Odpowiedzialna konsumpcja w domu wynika z troski o środowisko naturalne, ale jest także wyrazem wrażliwości na potrzeby osób, dla których zasoby marnotrawione w krajach wysokorozwiniętych mogłyby w istotny sposób pomóc rozwiązać ich problemy. Przypominają o tym ustanowione przez ONZ: Światowy Dzień Żywności obchodzony 16 października oraz Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem obchodzony 17 października.
"W tych dniach mówimy o odpowiedzialnej konsumpcji we własnych domach. Tej tematyce poświęcona jest trzecia z pięciu broszur na temat odpowiedzialnych wzorców konsumpcji, które przygotowała interdyscyplinarna Grupa Robocza ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw" – mówi Jerzy Kwieciński, Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.
Broszura podpowiada wiele sposobów na to, w jaki sposób można ograniczyć swój negatywny ślad środowiskowy w prowadzonym gospodarstwie domowym. W broszurze znajdziemy inspiracje związane z coraz bardziej popularną ideą współdzielenia, nadawania drugiego życia produktom, przekazywania żywności do Banków Żywności lub jadłodzielni. Nieograniczony konsumpcjonizm przestaje już być w modzie, a społeczeństwo coraz bardziej oczekuje postaw, które przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, przeciwdziałania zmianom klimatu i walki z ubóstwem. Zachętą do sięgnięcia po informacje przedstawione w broszurze jest multimedialna animacja, wyświetlana w mediach społecznościowych.
To kolejna odsłona kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Grupę Roboczą ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, któremu przewodniczy Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.
Pozytywnym zmianom warto nadać jeszcze większy impet, dlatego zachęcamy do dzielenia się tymi informacjami i inspirowania debaty publicznej.
# # #
Broszura znajduje się w załączniku.
# # #
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ skib/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.10.2019, 20:41 |
Źródło informacji | MIiR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |