Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSiT informuje:
Dokładnie na miesiąc przed wrześniowym weekendem promującym turystykę krajową, Ministerstwo Sportu i Turystyki odkryło karty i zaprezentowało partnerów, którzy zgłosili się do akcji „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” 23-ego sierpnia br. w Łazienkach Królewskich w Warszawie odbyło się śniadanie prasowe, w którym udział wzięli Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Podsekretarz Stanu w MSiT Dawid Lasek, Dyrektor Biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Rajmund Papiernik oraz przedstawiciele naszych partnerów z całego kraju, w tym Dyrektor Muzeum Łazienki Królewskie Tadeusz Zielniewicz i Dyrektor Centralnego Ośrodka Sportu
Cezary Jurkiewicz.
- Chcemy, aby „Weekend za pół ceny” stał się w Polsce nową, turystyczną tradycją. W tym roku uruchomiliśmy pilotażowy program, który spotkał się z dużym zainteresowaniem branży turystycznej. To ogromny sukces, bo liczba 400 partnerów przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Teraz zachęcamy rodaków do skorzystania z tej oferty. Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości uda się rozwinąć ruch turystyczny na wysokim poziomie, także poza sezonem. To pierwszy krok w tym kierunku. Polska to piękny kraj z morzem, jeziorami i górami. Warto wypoczywać w Polsce – powiedział Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka
- Założeniem akcji „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” jest stworzenie banku ofert produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach, które będą oferowane w dniach 23-25 września 2016 r. na terenie całego kraju. Akcja ma na celu prezentację polskiej oferty turystycznej i zachęcenia Polaków do korzystania z atrakcji i usług turystycznych na terenie kraju, również w okresie poza głównym sezonem wakacyjnym. Oferta partnerów jest bardzo różnorodna – dodaje podsekretarz stanu w MSiT Dawid Lasek. Do akcji zgłosiły się m.in. kopalnie, muzea, parki, ogrody zoologiczne, zamki, pałace, teatry, hotele, schroniska, ośrodki SPA oraz wypożyczalnie sprzętu wodnego.
Zaproszenie na śniadanie prasowe do Pałacu na Wyspie przyjęli przedstawiciele takich marek turystycznych, jak Muzeum Łazienki Królewskie, Centralny Ośrodek Sportu, Grupa Hoteli WAM, Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Ośrodek Sportu i Rekreacji Termy Mszczonów, Se-ma-for Muzeum Animacji, miasteczko westernowe Silverado City, a także Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie. Wszyscy podkreślali, że nie było chwili zawahania, by przyłączyć się do akcji.
- Uważamy, że to dla nas znakomita możliwość, by pokazać się jako miejsce przyjazne turystom. Centralny Ośrodek Sportu jest otwarty dla wszystkich, nie tylko dla sportowców. Każdy kto zdecyduje się odpocząć w Centralnym Ośrodku Sportu będzie miał możliwość skorzystania z obiektów sportowych, na których trenują najwięksi polscy sportowcy, mistrzowie olimpijscy – tłumaczy Dyrektor COS Cezary Jurkiewicz.
- Z uwagi na bardzo ciekawy pomysł wspierania przez Ministerstwo rodzimej turystyki w najtrudniejszym, czyli pozasezonowym, okresie, bardzo chętnie dołączyliśmy z naszym obiektem do akcji „Weekend za pół ceny”. Uczestnictwo w śniadaniu mającym zaprezentować partnerów akcji jest dla nas dużym wyróżnieniem – dodaje Dorota Owczarek z Ośrodka Sportu i Rekreacji Termy Mszczonów. „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” to wykorzystanie sprawdzonej formuły weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i regiony i przeniesienie jej na poziom krajowy. Pierwszą inicjatywą wykorzystującą pomysł weekendowych obniżek do promocji turystycznej była akcja „Poznań za pół ceny”, która jest organizowana corocznie od 2008 roku przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną.
- Nasza decyzja o przystąpieniu do akcji promocyjnej „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” wynika z chęci propagowania historii filmowej Łodzi, w tym oscarowego Se-ma-fora. Formuła akcji jest niezwykle interesująca, a film promocyjny zachęca i zaciekawia, prezentując szeroki wachlarz oferty turystycznej naszego kraju. Wyrażamy nadzieję, że udział w akcji wzmocni pozycję miasta Łodzi, a nasza działalność przyczyni się do postrzegania naszego – mówi prezes Se-ma-for Muzeum Animacji Luc Toutounghi.
Film promocyjny wprowadzający do tematyki akcji zyskał dużą popularność w mediach społecznościowych, osiągając ponad milion wyświetleń i zasięg ponad 5 milionów odbiorców na portalu Facebook. Można go znaleźć na profilu Ministerstwa Sportu i Turystyki, jak również obejrzeć pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=7rPyLiSwak8
Ministerstwo zaprezentowało na konferencji prasowej nową 30-sekundową wersję filmu promującego akcję „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny”, która odbędzie się w dniach 23-25 września 2016 r. Film będzie udostępniony we wszystkich mediach społecznościowych Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Informacje o wszystkich partnerach akcji znaleźć można, od dziś, na dedykowanej specjalnej stronie internetowej projektu: http://www.polskazobaczwiecej.pl/. Za pomocą interaktywnej mapy i wyszukiwarki turyści będą mogli znaleźć interesującą ich ofertę.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mkz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.08.2016, 12:43 |
Źródło informacji | MSiT |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |