Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W gmachu Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie kilkuset gości - przedstawicieli samorządów lokalnych, biznesu, uczelni oraz organizacji pozarządowych - dyskutowało na temat perspektyw rozwojowych czwartego co do wielkości województwa w Polsce. Region ten przez dekady borykał się z wieloma wyzwaniami strukturalnymi sięgającymi jeszcze okresu transformacji gospodarczej, jednak dziś, ze względu na bliskość głównych, europejskich szlaków komunikacyjnych i własny potencjał, ma szansę dokonać swoistego „skoku cywilizacyjnego”.
„Warmia i Mazury są fantastyczną przestrzenią, pozwalającą na osiągnięcie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. Tym samym to znakomity region, by zainwestować swój kapitał, zrealizować marzenia i odnieść sukces, a przy tym nadal cieszyć się pięknem otoczenia oraz czasem spędzonym z bliskimi” - przekonywał Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.
Liczące ponad 1,3 mln mieszkańców województwo warmińsko-mazurskie, poza dużym potencjałem turystycznym wynikającym z nieprzeciętnych walorów przyrodniczych (w całości wchodzi ono w skład tzw. „Zielonych Płuc Polski”), posiada również ambicje w obszarze rozwoju innowacyjnych gałęzi handlu i przyjaznego środowisku naturalnemu przemysłu. Już teraz na obszarze województwa prężnie działają trzy parki naukowo-technologiczne (olsztyński, elbląski oraz w Ełku), w których zarówno tak wielki, jak i mały biznes spotyka się ze światem nauki.
„Promocja gospodarcza wpływa na zwiększenie świadomości i wiedzy zewnętrznych inwestorów na temat dostępności i możliwości gospodarczych, jakie oferuje region warmińsko-mazurski. Dlatego wśród prelegentów zaproszonych na konferencję #WaMaMarketing 2023 znaleźli się charyzmatyczni liderzy i międzynarodowi eksperci, którzy nie przewidują trendów, ale sami je kreują” - powiedział Gustaw Marek Brzezin.
W olsztyńskiej filharmonii usłyszeć można było wystąpienia m.in. Andreasa Ekströma (szwedzkiego pisarza i futurysty), Michała Sadowskiego (założyciela Brand24), Daniela Levine’a (dyrektora wykonawczego w Avant-Guide Institute), Piotra Buckiego (eksperta ds. komunikacji) czy Aleksandrę Przegalińską (filozofkę i publicystkę). Eksperci dzielili się z publicznością swoją wiedzą i inspiracjami z obszaru nowych technologii, social mediów, e-commerce oraz wirtualnej rzeczywistości.
„Zaskakująco wysoka frekwencja i zainteresowanie ogólnopolskich mediów wskazują, że wydarzenie trafiło w potrzeby i oczekiwania społeczności Warmii i Mazur. Lokalni przedsiębiorcy dzięki zdobytym tu umiejętnościom będą mogli wykorzystać je do rozwoju swoich biznesów, a tym samym - wzmocnienia potencjału całego regionu” - zauważył marszałek warmińsko-mazurski.
Konferencja #WaMaMarketing miała charakter interaktywny - ponad pół tysiąca gości prowadziło dialog z ekspertami, wyrażając swe opinie czy zadając pytania z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Wynalazki oraz innowacje wypełniły również korytarze olsztyńskiej filharmonii. Natomiast w roli współgospodarza na scenie występował inteligentny robot - wszak umiejętne wykorzystanie SI także przewijało się w kolejnych wystąpieniach i dyskusjach.
„Cyfryzacja niweluje wszystkie dotychczasowe problemy wynikające z trudnej historii czy oddalenia od głównych metropolii. Wykorzystując siłę social mediów i narzędzia nowoczesnego marketingu każda, nawet najmniejsza firma, dostaje możliwość realizowania zamówień czy budowania relacji biznesowych na całym świecie” - przekonywał Piotr Bucki.
To istotna wiadomość zarówno dla podmiotów gospodarczych działających w tradycyjnie silnych na Warmii i Mazurach branżach jak turystyka, hotelarstwo oraz przemysł drzewny, jak i tych stopniowo, choć konsekwentnie, rozwijanych: robotyzacja czy IT.
W konferencji #WaMaMarketing wzięło udział również wielu przedstawicieli zagranicznych przedsiębiorstw i koncernów związanych z sektorem nowych technologii. Z ich perspektywy Warmia i Mazury to region podwójnie ciekawy: z jednej strony „zielony” charakter województwa doskonale wpisuje się w politykę wizerunkową organizacji, z drugiej zaś jego atrakcyjność wzmacnia bliskość bałtyckich portów i głównych, środkowoeuropejskich szlaków komunikacyjnych oraz gęstą sieć powiązań z rynkami skandynawskimi.
„Warmia i Mazury dysponują również bogatym zapleczem naukowym i akademickim. Nie tylko w Olsztynie i Elblągu, ale także w mniejszych ośrodkach, takich jak Giżycko czy Iława, mieszkają i uczą się tysiące studentów, których kompetencje i dostępność są dodatkowym czynnikiem budującym atrakcyjność inwestycyjną całego województwa” - zaznacza Gustaw Marek Brzezin.
Istotną rolę w rozwoju gospodarczym regionu odgrywają również środki unijne. Na mocy zatwierdzonego w grudniu ubiegłego roku programu „Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027” na tamtejsze inwestycje przeznaczona zostanie rekordowa suma niemal 1,8 mld euro. Pieniądze z programu sfinansować mają m.in. rozwój przedsiębiorczości i infrastruktury, rewitalizację oraz działania włączające społecznie i edukację. 37 proc. środków, czyli ponad 481 milionów euro, przeznaczonych zostanie na realizację wspólnych celów klimatycznych, a działania związane z cyfryzacją administracji oraz rozwojem umiejętności cyfrowych - to kolejne ponad 63 milionów euro.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.03.2023, 09:37 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Dlaczego kontrahenci nie płacą? Bo sami mają problemy lub po prostu złe intencje
Aż 94 proc. firm handlujących z odroczonym terminem płatności przynajmniej raz zetknęło się z problemem faktur, które nie były opłacone na czas. Ponad połowa z nich przeterminowana jest o co najmniej 60 dni - wynika z cyklicznego badania Skaner MŚP realizowanego na potrzeby BIG InfoMonitor. Nieodzyskane należności to zmora przede wszystkim firm transportowych i handlowych, ale też mikro i małych przedsiębiorstw. Spóźnialski klient przeszkadza w płatnościach i inwestycjach, ale często ma też złe intencje.- 24.04.2024, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Konfederacja Lewiatan
-
Image
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w modernizację centrum digitalizacji w Radomiu PAP
Radomskie centrum digitalizacji Iron Mountain - jeden z największych tego rodzaju obiektów na świecie, został w 2023 r. uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Na modernizację obiektu, w tym budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego, Iron Mountain przeznaczy do 10 mln zł.- 24.04.2024, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
SUPCON już w czerwcu zaprezentuje przełomowe produkty, w tym pierwszy na świecie UCS
- 24.04.2024, 13:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire