Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Rada Reklamy (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202405/DOC.20240523.48559043.1.jpg?itok=fVGM5J-9)
Rada Reklamy stworzyła zasady etycznej reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy
https://radareklamy.pl/etyka-reklamy-suplementow-diety/
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jako organizacja pozarządowa, non profit, funkcjonująca na polskim rynku od ponad 18 lat, ma swój znaczący udział w kreowaniu odpowiedzialności biznesu w obszarze reklamy. Na swoim koncie ma wiele pionierskich inicjatyw samoregulacyjnych zakończonych sukcesami rynkowymi. W maju 2024 r. wprowadziła pierwszą w Polsce tak kompleksową samoregulację w obszarze etycznej reklamy suplementów diety.
Branża suplementów diety rozwija się dynamicznie. Rada Reklamy uważnie obserwuje zmiany na rynku. Na przełomie 2022/2023 r. odnotowała wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W pierwszej połowie 2023 r. powołała Grupę Roboczą ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem intensywnych prac i konsultacji Grupy Roboczej jest pierwsza w Polsce tak kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety.
Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są w szczególności:
- dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów - to rzetelny komunikat powinien być podstawą do dokonywania świadomych wyborów przez konsumenta oraz bezpiecznego stosowania suplementów diety, które nie powinny zastępować zróżnicowanej i zrównoważonej diety;
- stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety - kompleksowa samoregulacja ma stanowić jasny kierunek wśród przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinni stosować;
- pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
„Gratuluję członkom i członkiniom Grupy Roboczej oraz zewnętrznym ekspertom i ekspertkom fantastycznego efektu ich pracy. To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator” - powiedziała Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.
KONTAKT:
Lucyna Pruska
Konferencje / Projekty Edukacyjne / Konsultacje/ Komisja Etyki Reklamy / Media Relations
e-mail: l.pruska@radareklamy.pl
tel. +48 506 283 622
Źródło informacji: Rada Reklamy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.05.2024, 12:01 |
Źródło informacji | Rada Reklamy |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom