Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rada Reklamy stworzyła zasady etycznej reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy
https://radareklamy.pl/etyka-reklamy-suplementow-diety/
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jako organizacja pozarządowa, non profit, funkcjonująca na polskim rynku od ponad 18 lat, ma swój znaczący udział w kreowaniu odpowiedzialności biznesu w obszarze reklamy. Na swoim koncie ma wiele pionierskich inicjatyw samoregulacyjnych zakończonych sukcesami rynkowymi. W maju 2024 r. wprowadziła pierwszą w Polsce tak kompleksową samoregulację w obszarze etycznej reklamy suplementów diety.
Branża suplementów diety rozwija się dynamicznie. Rada Reklamy uważnie obserwuje zmiany na rynku. Na przełomie 2022/2023 r. odnotowała wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W pierwszej połowie 2023 r. powołała Grupę Roboczą ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem intensywnych prac i konsultacji Grupy Roboczej jest pierwsza w Polsce tak kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety.
Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są w szczególności:
- dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów - to rzetelny komunikat powinien być podstawą do dokonywania świadomych wyborów przez konsumenta oraz bezpiecznego stosowania suplementów diety, które nie powinny zastępować zróżnicowanej i zrównoważonej diety;
- stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety - kompleksowa samoregulacja ma stanowić jasny kierunek wśród przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinni stosować;
- pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
„Gratuluję członkom i członkiniom Grupy Roboczej oraz zewnętrznym ekspertom i ekspertkom fantastycznego efektu ich pracy. To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator” - powiedziała Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.
KONTAKT:
Lucyna Pruska
Konferencje / Projekty Edukacyjne / Konsultacje/ Komisja Etyki Reklamy / Media Relations
e-mail: l.pruska@radareklamy.pl
tel. +48 506 283 622

Źródło informacji: Rada Reklamy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 23.05.2024, 12:01 |
| Źródło informacji | Rada Reklamy |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
mBank namawia: nie odkładaj do jutra oszczędzania na emeryturę PAP
Przyszli emeryci otrzymają tylko 1/3 środków, do których są dzisiaj przyzwyczajeni - alarmuje mBank S.A. Obecna stopa zastąpienia, czyli relacja emerytury do ostatniej pensji, w Polsce to 54 proc. co oznacza, że średnia emerytura wynosi 4045,20 zł brutto, jednak prognozy mówią, że już w roku 2045 wskaźnik ten może spaść do ok. 30 proc. W praktyce pokazał to koncept „Jedna Trzecia”, gdzie popularne towary są dostępne w wielkości 1/3 opakowania.- 18.11.2025, 13:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Światowy przemysł cementu odnotowuje ograniczenie intensywności emisji CO2 o 25% i wzywa rządy do pilnego podjęcia działań w celu szybszego osiągnięcia neutralności emisyjnej
• GCCA prezentuje sprawozdanie pt. „Cement and Concrete Industry Net Zero Action and Progress Report 2025/6” [Działania na rzecz neutralności emisyjnej w branży cementowej i betonowej oraz sprawozdanie z postępów 2025/6].
• Nowe sprawozdanie wskazuje działania światowego przemysłu cementowego na rzecz dekarbonizacji oraz niezbędne obszary polityki państwowej w celu przyspieszenia postępów na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej.
• W sprawozdaniu przedstawiono ponad 60 wybitnych projektów realizowanych na całym świecie, będących wyrazem ciągłego rozwoju innowacji i technologii, wdrażania rozwiązań na rzecz wychwytywania dwutlenku węgla, zwiększonego wykorzystywania alternatywnych źródeł energii oraz stosowania nowych materiałów.- 18.11.2025, 13:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
ELATEC Introduces DevPack 5.07: A Major Leap Forward in RFID Reader Management and Mobile Integration
Puchheim, November 18, 25 – ELATEC, a leading manufacturer of access technologies, specializing in RFID readers and credentials, has released its latest software development toolkit, TWN4 DevPack 5.07. The new version delivers faster performance, stronger security and greater flexibility for configuring and managing RFID readers, enabling flexible and future-proof access solutions.- 18.11.2025, 10:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ