Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według najnowszego badania niemal 90 proc. Polek i Polaków uważa, że informacja o widełkach płacowych powinna znajdować się w ogłoszeniach o pracy ze wszystkich branż, a tylko 12 proc. ma zaufanie do pracodawców, którzy nie podają takiej informacji. Portal No Fluff Jobs od początku swojego istnienia wymaga publikacji zakresu wynagrodzenia w każdym ogłoszeniu, a teraz umożliwia publikację ofert z różnych branż, m.in. marketingu, sprzedaży, finansów, HR i obsługi klienta. Do końca października w wybranych kategoriach pracodawcy mogą publikować ogłoszenia bezpłatnie. Towarzyszy temu kampania edukacyjna „Widełki wszędzie” - No Fluff Jobs m.in. wesprze firmy w przygotowaniu siatek płac.
Każda firma w UE będzie musiała uporządkować politykę wynagrodzeń
Podawanie w ogłoszeniach o pracę informacji o tzw. widełkach płacowych, czyli przedziale proponowanego wynagrodzenia, do tej pory stanowiło domenę głównie nowoczesnych branż takich jak IT, gdzie z powodu niedoborów kadrowych pracodawcy muszą konkurować o najlepsze talenty i liczyć się z potrzebami kandydatów i kandydatek. Dzięki obowiązującej od czerwca unijnej dyrektywie o transparentności płac, która zobowiązuje kraje członkowskie do uporządkowania polityki wynagrodzeń w firmach do 7 czerwca 2026 r., wkrótce staną się one standardem w ofertach pracy.
Im młodsze pokolenie, tym widełki płac są ważniejsze
Według danych z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs, polskiego portalu z ofertami pracy, aż 89 proc. Polek i Polaków uważa, że każda branża powinna publikować widełki płacowe w ogłoszeniach. Co więcej, 91 proc. osób w wieku produkcyjnym woli aplikować na oferty z podaną stawką. W przypadku tylko najmłodszych respondentów i respondentek, w wieku od 18 do 24 lat, dopiero wchodzących na rynek pracy, ten ostatni wskaźnik wynosi aż 97 proc.
Kilkanaście nowych kategorii ogłoszeń na No Fluff Jobs
Portal No Fluff Jobs od początku swojego istnienia w 2014 r. wymaga od pracodawców publikacji widełek płacowych w każdym ogłoszeniu, co nadal nie jest standardem na rynku. W ubiegłym roku firma zorganizowała kampanię „Szanuj Siebie”, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Kampania zdobyła m.in. zwycięską nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards.
„Nasza akcja >>Szanuj siebie - nie aplikuj bez widełek<< trafiła do 6 mln ludzi w Polsce. Do nas za to trafiły słowa wsparcia i głośno wyrażana potrzeba pojawienia się portalu z widełkami w innych branżach - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs - Te dwie rzeczy złożyliśmy w całość i otworzyliśmy się na kilkanaście nowych kategorii np. marketing, sprzedaż, finanse, HR, obsługa klienta. Obecnie mamy około 5 tys. ofert pracy spoza sektora IT, a dziś jesteśmy już nr 1 w liczbie ofert pracy w marketingu z widełkami płacowymi. To pokazuje, że rynek cały czas potrzebuje więcej transparentności.
Teraz No Fluff Jobs rozpoczyna akcję edukacyjną „Widełki wszędzie”. Ma ona na celu wyposażenie firm w niezbędną wiedzę na temat tego, jak przygotowywać poziomy wynagrodzeń w firmie i jak je komunikować wewnętrznie i w ogłoszeniach. Brak opracowanych siatek płac jest jednym z istotnych problemów polskich przedsiębiorstw - jak wynika z badania doświadczeń specjalistów i specjalistek IT na rynku pracy, przeprowadzonego w czerwcu na zlecenie No Fluff Jobs, w teoretycznie słynącej z nowoczesności branży IT jedynie 30 proc. firm ma siatki płac, które są znane pracownikom i pracowniczkom. Akcja zwraca przede wszystkim uwagę na fakt, że jawność wynagrodzeń to realna potrzeba kandydatów i kandydatek. Według wspomnianego najnowszego badania, tylko 12 proc. osób ma zaufanie do pracodawców, którzy nie podają zakresów wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę.
Możliwość darmowej publikacji ogłoszeń na No Fluff Jobs do końca października
„Chcemy przygotować pracodawców i pracodawczynie w Polsce na zmiany w prawie, dlatego nasza kampania skupia się na edukowaniu i pokazywaniu dobrych praktyk - tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs - Od lat jesteśmy ambasadorami transparentnych wynagrodzeń w Polsce i Europie. Jako jedyny z dużych portali ogłoszeniowych na rynku umożliwiamy publikowanie ogłoszeń tylko ze wskazanym wynagrodzeniem. Działamy tak sukcesywnie od samego początku i chętnie podpowiadamy, że to najlepsze wyjście, by zdobyć przychylność kandydujących i trafić na dopasowaną osobę w procesie rekrutacyjnym”.
Aby ułatwić pracodawcom wejście w świat widełek, No Fluff Jobs umożliwia do końca października bezpłatne wstawienie ogłoszeń z widełkami w wybranych kategoriach. Więcej o promocji można przeczytać tutaj.
Metodyka badań
Badanie oceny ogłoszeń o pracy na zlecenie No Fluff Jobs w sierpniu 2023 r. przeprowadziła firma Omnisurv by IQS na grupie reprezentatywnej 1000 aktywnych zawodowo Polek i Polaków w wieku 18-64 lat.
Badanie doświadczeń specjalistów i specjalistek IT na rynku pracy na zlecenie No Fluff Jobs w czerwcu 2023 przeprowadziła firma Fieldstat na reprezentatywnej grupie 700 specjalistów i specjalistek z 5 najpopularniejszych specjalizacji IT: Backend, Frontend, Fullstack, Testing, Project Management.
No Fluff Jobs
No Fluff Jobs - największy portal z ogłoszeniami dla branży IT dostępny w 6 krajach i 8 językach, który wymaga publikacji widełek wynagrodzeń w każdej ofercie pracy. Po intensywnym rozwoju od 2014 roku firma No Fluff Jobs otworzyła we wrześniu 2019 roku oddział w Budapeszcie, niedługo później, w 2020 roku, wypuściła czeską wersję strony. W 2021 pojawiły się wersja ukraińska i słowacka, a w 2022 portal wszedł na rynek holenderski.
Więcej o No Fluff Jobs:
https://www.linkedin.com/company/no-fluff-jobs/
https://www.facebook.com/nofluffjobs/
https://www.instagram.com/_nofluffjobs/
https://twitter.com/nofluffjobs
Źródło informacji: No Fluff Jobs
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.09.2023, 12:27 |
Źródło informacji | No Fluff Jobs |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu