Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fundacja PZU od 2004 r. prowadzi działania filantropijne, które wpisują się w strategię zaangażowania społecznego Grupy PZU i służą dobru publicznemu. Innowacyjne podejście do filantropii ma za zadanie zbudowanie - we współpracy z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i uczelniami w Polsce i za granicą - „Społeczności 360°”. Hasło przyświecające Fundacji to: „Działamy dziś, by tworzyć jutro”.
„Wierzymy, że nowoczesna filantropia opiera się na zrozumieniu potrzeb społecznych i współdziałaniu. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, czyli odporności społecznej, w świecie, który stał się tak trudny do przewidzenia, jest w tym momencie fundamentalne” - stwierdziła Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU podczas konferencji prezentującej nową strategię Fundacji.
Szefowa Fundacji jest przekonana, że do zrealizowania tych celów ważna jest budowa wspólnoty inkluzywnej, otwartej, opartej na dialogu i promującej talenty. „Takiej, którą tworzą ludzie umiejący samodzielnie myśleć krytycznie i rozpoznać dezinformację. Świadomie, sprawnie poruszać się po świecie współczesnych technologii, ale też odczytać i zrozumieć emocje własne i innych” - dodała Maia Mazurkiewicz.
Fundacja PZU koncentruje się na rozwijaniu kompetencji przyszłości. Zamierza uwrażliwiać społeczeństwo, ale też zwracać uwagę na zagrożenia związane z korzystaniem z mediów i urządzeń. Chce wspierać twórców bazujących na sprawdzonych i rzetelnych informacjach, dostarczać narzędzia oraz techniki do zarządzania tzw. stresem cyfrowym.
Częścią strategii „Społeczności 360°” są m.in. warsztaty dla seniorów, które zwiększą ich odporność społeczną i nauczą krytycznego myślenia w środowisku cyfrowym; szkolenia dla nauczycieli wspierające wykorzystanie technologii w nauce oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży rozwijające kompetencje przyszłości takie jak programowanie, analiza danych i sztuczna inteligencja.
„W nowej strategii Fundacja PZU promuje też edukację oraz otwartą i świadomą komunikację. W odpowiedzi na wyzwania stojące przed nauczycielami, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu młodego pokolenia” - powiedziała Maia Mazurkiewicz i zapowiedziała, że Fundacja PZU planuje „okrągły stół”, by móc wyznaczyć najbardziej palące wyzwania i zaprojektować działania kierowane do grup wrażliwych. Wraz z partnerami zorganizuje również różnorodne formy wsparcia nauczycieli oraz uczniów w rozwoju edukacji emocjonalnej.
Jak podkreślali uczestnicy konferencji, m.in. psycholog prof. Michał Bilewicz, Filip Konopczyński, analityk z Ministerstwa Cyfryzacji, a także założycielka i CEO Digital University Jowita Michalska, to kapitał społeczny ma fundamentalne znaczenie dla stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Dlatego w tym obszarze Fundacja PZU zamierza m.in. budować świadomość w zakresie zdrowia psychicznego i kompleksowo wspierać kobiety.
„W planach są m.in. rozmowy z ekspertami ds. dobrostanu, program mentoringowy dla uczennic szkół branżowych, cykl warsztatów dla lokalnych liderek. Działania mają zwiększyć reprezentację kobiet w zarządach spółek i stworzyć kompleksową sieć wsparcia dla kobiet na różnych etapach kariery” - wyjaśniała prezeska Fundacji PZU w trakcie panelu dyskusyjnego.
Najważniejszymi celami Fundacji PZU w obszarze kultury będzie upowszechnianie kultury wysokiej poprzez zwiększanie jej dostępności. Fundacja będzie kontynuować wsparcie dla renomowanych instytucji takich jak: Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Narodowe w Krakowie i Warszawie, Polska Opera Królewska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Wielki Opera Narodowa i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. W ramach strategii planowane są też programy edukacyjne i warsztaty, które mają zapewnić powszechny dostęp do kultury, niezależnie od wieku, pochodzenia czy statusu społecznego.
„Fundacja PZU wchodzi w zupełnie nowy etap działania, na którym nie tylko będzie wspierała inicjatywy partnerów, ale też pilotażowo rozpocznie własne, autorskie projekty. To wszystko po to, by wspierać całe pokolenia w zdobywaniu kompetencji przydatnych w coraz cięższych i niepewnych czasach” - podsumowuje Maia Mazurkiewicz.
Nowa strategia Fundacji PZU spotkała się z poparciem m.in. przedstawicieli środowisk kultury, edukacji oraz polityki. „To, co zaprezentowała prezeska Fundacji PZU, wpisuje się w strategię Polski w czasie naszej prezydencji w Unii Europejskiej. Walka z dezinformacją, bezpieczeństwo, edukacja, wzmacnianie kompetencji kobiet to jedne z głównych priorytetów polskiej prezydencji” - stwierdziła Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu ds. Unii Europejskiej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.03.2025, 14:16 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Oficjalny debiut XPENG w Polsce - elektryczna rewolucja motoryzacyjna
• XPENG oficjalnie wkroczył na polski rynek motoryzacyjny podczas wydarzenia w kultowym klubie MOXO na terenie Fabryki Norblina w Warszawie.
• Chiński lider w segmencie inteligentnych pojazdów elektrycznych zaprezentował trzy modele: flagowego SUV-a XPENG G9, ultranowoczesnego coupe-SUV-a XPENG G6 oraz stylowego sedana XPENG P7.
• Za import i dystrybucję samochodów XPENG w Polsce odpowiada Inchcape - globalny lider w dziedzinie dystrybucji pojazdów.- 07.04.2025, 17:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: XPENG
-
Image
Europosłowie: będziemy walczyć o utrzymanie finansowania polityki spójności i polityki rolnej UE PAP
Sprawozdawcy Parlamentu Europejskiego ds. kolejnego wieloletniego budżetu UE uważają, że pomimo nowych wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa, polityka spójności oraz wspólna polityka rolna – które wykorzystują obecnie 2/3 budżetu UE – muszą być traktowane priorytetowo. „Europa musi stać się silniejsza i musi to znaleźć odzwierciedlenie w budżecie” – mówi europoseł Siegfried Mureșan.- 07.04.2025, 16:10
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
DB HiTek weźmie udział w targach PCIM 2025, wzmacniając działania marketingowe w Europie
Największe targi półprzewodnikowych elementów mocy w Niemczech odbędą się w Norymberdze (6-8 maja). Zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia technologii w dziedzinie półprzewodnikowych elementów analogowych i mocy, specjalistycznych obwodów zintegrowanych CIS oraz półprzewodników z węglika krzemu i azotku galu.- 07.04.2025, 10:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ