Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od ponad siedmiu dekad PWN jest synonimem autorytetu, jakości i rzetelności w świecie wiedzy. Dziś, odpowiadając na dynamiczne zmiany rynkowe oraz rosnące znaczenie wielokanałowej komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN rozpoczęło proces kompleksowej transformacji swojego wizerunku. Rebranding nie ogranicza się jedynie do zmiany logo - to pełna metamorfoza identyfikacji wizualnej, obejmująca nową paletę barw, typografię oraz zasady projektowania materiałów zarówno cyfrowych, jak i drukowanych.
„Rebranding PWN to nie tylko odświeżenie logo czy kolorów - to przede wszystkim manifest naszej strategii i ambicji na kolejne dekady. Jesteśmy marką z bogatym dziedzictwem, ale zdajemy sobie sprawę, że dziś autorytet buduje się nie tylko poprzez treść, ale również poprzez formę, sposób komunikacji i bliskość z odbiorcą” - mówi Natalia Wojciechowska, członkini Zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN.
„Chcemy być bardziej dostępni, nowocześni i cyfrowi - nie tracąc przy tym tego, co od lat stanowi fundament PWN: jakości, rzetelności i zaufania. Współpraca z White Cat Studio pozwala nam przełożyć te wartości na język współczesnego designu i komunikacji. To ważny krok w ewolucji naszej marki, która chce inspirować kolejne pokolenia do odkrywania i rozumienia świata”.
Jak podkreślają przedstawiciele PWN, transformacja wizerunkowa jest również sposobem na wyraźne zakomunikowanie, że marka nie stoi w miejscu.
„Nasze wartości - jakość, rzetelność i zaufanie - pozostają niezmienne, ale dziś chcemy pokazać, że PWN to także marka innowacyjna, której produkty wyznaczają nowe standardy w edukacji i dostępie do wiedzy. Nowa identyfikacja wizualna to znak, że jesteśmy gotowi odpowiadać na potrzeby nowoczesnych odbiorców i dalej wyznaczać kierunek rozwoju na rynku” - dodaje Natalia Wojciechowska.
Za koncepcję i realizację nowej identyfikacji wizualnej odpowiada White Cat Studio, które stworzyło systemy brandingowe dla wielu czołowych polskich marek, m.in. Alior Bank, Blik, PZU czy PKO Bank Polski. Już od 25 lat White Cat specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej dla firm i marek z szerokiego przekroju branż, a jego prace były wielokrotnie nagradzane zarówno w Polsce, jak i za granicą.
„Podstawą nowego projektu identyfikacji wizualnej marki PWN jest znane nam wszystkim logo, które poddaliśmy współczesnej reinterpretacji. Zaprojektowaliśmy nowy logotyp, nawiązujący do rytmu stojących na półce książek oraz odświeżyliśmy sygnet nadając mu uproszczoną i nowoczesną formę.
Naszym celem było zachowanie historycznej tożsamości znaku PWN przy jednoczesnym otwarciu na nowe konteksty wizualne - z pomocą modernistycznych inspiracji i systemowej elastyczności. Takie podejście pozwoliło nam odpowiedzieć na potrzeby marki, z jednej strony mocno zakorzenionej w polskiej tradycji, z drugiej - reagującej na zmiany cyfrowe i pokoleniowe.
„Zaprojektowaliśmy również otwarty system identyfikacji, który może rozwijać się dynamicznie, adaptować i pozostawać aktualny w różnych kontekstach komunikacyjnych" - wyjaśnia Paweł Łojewski, właściciel i CEO White Cat Studio.
W najbliższych miesiącach planowana jest gruntowna transformacja księgarni internetowej PWN https://ksiegarnia.pwn.pl/oraz rozwój całego cyfrowego ekosystemu produktów Wydawnictwa. Wszystko to zgodnie z długofalową strategią budowania silnej, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki w świecie digital.
Kolejnym krokiem w rozwoju cyfrowego ekosystemu PWN jest uruchomienie PWN Studio - nowego projektu podcastowego, którego pierwsze odcinki pojawią się już w maju. W podcastach usłyszymy nie tylko cenionych ekspertów i badaczy, ale także znane osobowości ze świata kultury, mediów i internetu. To inicjatywa, która ma inspirować, edukować i angażować słuchaczy, łącząc naukową rzetelność z ludzką ciekawością świata. Podcasty PWN będą dostępne na wszystkich popularnych platformach, takich jak YouTube, Spotify i Apple Podcasts - zarówno w formacie audio, jak i wideo.
Rebranding PWN to nie tylko zmiana estetyki - to przemyślana ewolucja, której celem jest umocnienie pozycji wydawnictwa jako lidera wiedzy w nowoczesnym, multimedialnym świecie oraz potwierdzenie, że marka PWN nie tylko pielęgnuje tradycję, ale także wyznacza kierunki dla edukacji przyszłości.
Efektem wdrażanej strategii jest również, wprowadzona jeszcze przed rozpoczęciem rebrandingu, nowa odsłona serwisu SJP.pwn.pl - najpopularniejszego portalu poświęconego językowi polskiemu. Serwis zyskał nową, szatę graficzną, ulepszoną funkcjonalność oraz rozbudowaną bazę haseł, potwierdzając zaangażowanie PWN w dostarczanie najwyższej jakości treści edukacyjnych online.
Zmiany w identyfikacji wizualnej idą w parze z nowym podejściem do obecności marki w kanałach cyfrowych. Wydawnictwo wdrożyło także nową strategię komunikacji w mediach społecznościowych, która jest już widoczna we wszystkich oficjalnych kanałach PWN. Aktualne treści zyskały nową, angażującą oprawę wizualną, która łączy nowoczesny styl z charakterystycznymi elementami marki. Dzięki spójnej estetyce i odświeżonej formie profile PWN skutecznie przyciągają uwagę odbiorców i umacniają wizerunek marki z bogatym dziedzictwem, która otwiera się na współczesne formy dialogu z odbiorcami.
Dla dodatkowych informacji oraz kontaktów prasowych, prosimy o kontakt z:
Bogusława Trawińska
e-mail: boguslawa.trawinska@pwn.pl
tel. 508 024 702
Źródło informacji: PWN
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.05.2025, 10:00 |
Źródło informacji | PWN |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
W czasie sezonowego wypadania sierści u zwierzaków pozbądź się pluskiew, roztoczy i alergenów dzięki najnowszemu odkurzaczowi do materaców Jimmy BX7 Pro Max
Jimmy BX7 Pro Max zwalcza niewidoczne pluskwy, roztocza i alergeny przy pomocy technologii odkażania UV i nagrzewania.- 15.05.2025, 16:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Problem odpowiedzialności członka zarządu a kwestia liczby wierzycieli
Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł 30 kwietnia 2025 r., że członkowie zarządu spółek nie mogą uwolnić się od odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe firmy, powołując się wyłącznie na fakt, że spółka miała tylko jednego wierzyciela. Mimo że polskie prawo upadłościowe wymaga minimum dwóch wierzycieli do wszczęcia postępowania upadłościowego, TSUE uznał, że sam ten argument jest niewystarczający.- 15.05.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec
-
Image
BingX prezentuje ChainSpot: innowacja w finansach CeDeFi z myślą o prostszych i bezpieczniejszych transakcjach on-chain
- 15.05.2025, 12:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ