Pobierz materiał i Publikuj za darmo
WARSZAWA, 23 września 2019 r. /PRNewswire/ - Port lotniczy Istanbul Grand Airport (I˙GA) wprowadza rozwiązania, które pomogą w jeszcze szybszej obsłudze maszyn. Władze lotniska zdecydowały o wyposażeniu swoich służb paliwowych w odporne na uszkodzenia przemysłowe tablety firmy Getac. Urządzenia będą służyć do obsługi nowoczesnego, w pełni zautomatyzowanego systemu tankowania samolotów. Po zakończeniu prac budowlanych stambulskie lotnisko będzie największym portem lotniczym na świecie.
Wszechstronne tablety klasy rugged Getac F110 zapewnią komunikację ciężarowych dystrybutorów paliwa z centralną jednostką sterującą systemem tankowania z dowolnego miejsca na płycie lotniska. Dzięki temu zdalne rozpoczęcie zautomatyzowanej procedury tankowania samolotów i przygotowanie ich do planowanego odlotu będzie możliwe w ciągu zaledwie 45 minut.
Działający od kwietnia br. port lotniczy w Stambule już niebawem stanie się największym węzłem lotniczym na świecie. Po zakończeniu prac budowlanych w 2027 r. lotnisko będzie posiadać sześć pasów startowych i cztery terminale mogące obsłużyć nawet 200 milionów pasażerów rocznie. To niemal dwukrotnie więcej od przepustowości Hartsfield-Jackson Atlanta International, drugiego co do wielkości portu lotniczego na świecie. Przez stambulskie lotnisko będzie przewijać się ponad pół miliona pasażerów na dobę. Jak dotąd żadne inne lotnisko nie obsługiwało ruchu lotniczego na tak wielką skalę.
Kluczową rolę będą tu odgrywać najnowocześniejsze technologie pozwalające skrócić czas przygotowania samolotu do rejsu do absolutnego minimum. Jest to niezwykle ważne, ponieważ lotnisko obsługuje średnio jedną maszynę na minutę. Zgodnie z przepisami tankowanie samolotu można rozpocząć dopiero po opuszczeniu pokładu przez wszystkich pasażerów. Na przygotowanie do następnego rejsu obsługa naziemna lotniska ma zaledwie od 45 do 60 minut.
Nad sprawnym i prawidłowym tankowaniem pozwalającym na planowy start samolotów czuwa najnowocześniejszy na świecie, w pełni zautomatyzowany centralny system tankowania obsługiwany przez służby paliwowe lotniska. Pod płytą lotniska o powierzchni 6,5 mln m2 znajduje się system rurociągów paliwowych, który zapewnia szybsze, dokładniejsze i bezpieczniejsze tankowanie w porównaniu do procedury przy użyciu tradycyjnych autocystern lotniskowych. Podziemny system tankowania ogranicza także ruch pojazdów poruszających się po płycie.
Sercem całego nowoczesnego systemu jest tablet F110 Getac, który znajdziemy w kabinach wszystkich 60 samochodowych dystrybutorów paliwa. Pojazdy są wyposażone w agregaty i węże podłączane do znajdujących się pod płytą pomp paliowych i do odbiorników paliwa w samolocie. Za pomocą tabletów w technologii 4G operatorzy pojazdów komunikują się zdalnie z centralną jednostką sterowania systemem i rozpoczynają zautomatyzowane tankowanie odpowiednią ilością paliwa. Przy wykorzystaniu tabletu operatorzy mogą także łączyć się z dowolnego miejsca na płycie lotniska z dyspozytorami z centrali lotów, aby ustalić lokalizację kolejnego lądującego samolotu do zatankowania.
„Sprawna obsługa samolotów w portach lotniczych zależy w dużej mierze od szybkiej i efektywnej komunikacji oraz sprzętu działającego niezawodnie w każdych warunkach. Przemysłowe tablety Getac są nie tylko odporne na uszkodzenia w intensywnym użytkowaniu, ale także bezproblemowo łączą się z naszym zautomatyzowanym systemem tankowania, eliminując prawdopodobieństwo popełnienia błędu i usprawniając obsługę samolotów nawet o 60% w porównaniu do pracy przy wykorzystaniu tradycyjnych autocystern paliwowych” – mówi Seyfullah Yavuz, szef działu zaopatrzenia IGA Airport Fuel Services.
Oprogramowanie tabletu Getac F110 wyposażonego w mocny procesor umożliwia także monitorowanie w czasie rzeczywistym poziomu naładowania akumulatorów 50 samochodowych dystrybutorów IGA Airport Fuel Services z napędem elektrycznym. Duży ekran tabletu można podzielić, aby jednocześnie kontrolować postęp tankowania samolotu oraz poziom naładowania akumulatora w pojeździe, co pozwala zapobiec jego nieoczekiwanemu unieruchomieniu. Treści wyświetlane na ekranie są czytelne pod każdym kątem, nawet w mocnym słońcu. Urządzenie jest odporne na wibracje, a szczelna obudowa chroni jego wnętrze przed wodą i kurzem, dzięki czemu tablet można obsługiwać w każdych warunkach pogodowych, także w deszczu. Dodatkowe wsparcie techniczne tabletów zapewnia spółka Noya Bilgisayar, turecki partner Getac.
„Tablety Getac, z których korzysta obsługa lotniska w Stambule, cechują się doskonałym połączeniem wytrzymałości, niezawodnej komunikacji i mocnych parametrów technicznych. Personel I˙GA Airport Fuel Services może w pełni zaufać naszym odpornym na uszkodzenia urządzeniom. Zarówno kierowcy dystrybutorów paliwa, jak i dyspozytorzy mogą teraz skupić się wyłącznie na bezproblemowej obsłudze samolotów” – mówi Rick Hwang, prezes Rugged Business Unit w Getac Technology Corporation.
Dostępność
Tablet F110 jest już dostępny w sprzedaży. Szczegółowe informacje o produkcje znajdują się na stronie www.getac.com.
O Getac
Spółka Getac Technology Corporation należy do grupy MiTAC-Synnex (38 mld USD przychodu w 2018 r.). Spółka powstała w 1989 r. jako joint venture ze spółką GE Aerospace, dostawcą elektroniki dla firm z sektora obronności. Getac produkuje notebooki, tablety i mobilne wideo systemy dla klientów z rynku zbrojeniowego, służb bezpieczeństwa publicznego, służb komunalnych oraz dla firm z segmentu przemysłowego, transportowego, motoryzacyjnego czy logistyki. Spółka przeznacza duże nakłady na działalność badawczo-rozwojową, dzięki oferuje produkty zaawansowane technologicznie i kompleksowo dopracowane. Więcej informacji na stronie http://www.getac.com.
O Noya Bilgisayar
Podczas realizacji projektu spółka I˙GA Airport Fuel Services skontaktowała się z tureckim partnerem Getac, istniejącą od 25 lat firmą Noyą Bilgisayar z siedzibą w Stambule. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta zespół Noya zaproponował tablet Getac F110 z montowaną w kabinie pojazdu stacją dokującą. Po zainstalowaniu zestawu testowego w jednym z pojazdów specjaliści Noya rozpoczęli ścisłą współpracę z I˙GA oraz będącym partnerem spółki producentem oprogramowania na wszystkich wymagających dużego nakładu pracy etapach tworzenia, wdrażania i testowania produktu.
Zdjęcie: https://mma.prnewswire.com/media/999339/Getac_F110_8215.jpg
Zdjęcie: https://mma.prnewswire.com/media/999340/Getac_F110_0010.jpg
Źródło: Getac
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Jakub Braziewicz
Weber Shandwick
tel. + 48 691 500 173
e-mail: jakub.braziewicz@webershandwick.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2019, 16:20 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu
-
Image
Offshore Wind Poland 2024: od słów do czynów - będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore PAP
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.- 22.11.2024, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Prezes ING Banku Śląskiego: wyniki Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski nie są rewelacyjne PAP
„Wyniki pogarszały się przez okres ostatnich lat, teraz mamy do czynienia z pewną stabilizacją” - podkreślał prezes ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz, podczas dyskusji na temat wyników Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski.- 22.11.2024, 11:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom