Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PKP Intercity wprowadza kolejną rewolucję prokliencką. Po wielkim sukcesie aplikacji mobilnej przyszedł czas na kolejny, duży krok w kierunku rozwoju zdalnych kanałów sprzedaży u narodowego przewoźnika. Już teraz pasażerowie mogą nabyć bilety w zupełnie nowym systemie, który w przyszłości zastąpi znany wszystkim e-IC. Zamówiona w grudniu ubiegłego roku wersja 2.0 to pakiet rozwiązań funkcjonalnych i graficznych, który ułatwi zakup biletów na przejazdy z PKP Intercity.
Nowy system e-IC 2.0 zapewnia podróżnym oczekiwane funkcje, takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada także najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.
Podobnie jak w poprzedniej wersji systemu sprzedaży, pasażerowie mają dostęp do funkcji metastacji, dzięki której mogą wpisać wyłącznie nazwę miasta docelowego, a niekoniecznie konkretnej stacji. W tym wypadku system zaoferuje wszystkie dostępne połączenia z daną destynacją, biorąc pod uwagę dworce w wybranym mieście. Co więcej, e-IC 2.0 wskaże tor i peron, z którego odjeżdża pociąg. Podróżni mogą skorzystać także z graficznej rezerwacji miejsc czy prezentacji frekwencji. W przyszłości dostępny będzie również koszyk zakupowy, a także możliwość zakupu biletów okresowych oraz zakup bez zakładania konta.
„Przez wiele lat odkładano wszelkie decyzje o wprowadzeniu kolei w XXI wiek. My mówimy stop niedasizmowi. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek naszą aplikację mobilną, a dziś możemy pochwalić się zupełnie odmienionym, nowoczesnym systemem sprzedaży. e-IC 2.0 to wielki krok w przyszłość i śmiało możemy mówić o rewolucji w PKP Intercity. Nowy system to także ukłon w stronę naszych pasażerów, którzy od dziś będą kupować bilety wygodniej, sprawniej i bardziej intuicyjnie” - powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej. Nowy serwis w wersji beta dostępny jest w polskiej wersji językowej.
Bilety w wersji beta e-IC 2.0 można zakupić wyłącznie na połączenia krajowe. Nowy system oferuje możliwość kupienia biletów tam i z powrotem oraz tych w jedną stronę. Poprzez e-IC 2.0 można aktualnie nabyć bilety na przejazdy bezpośrednie lub z jedną przesiadką.
Serwis dostępny jest pod adresem https://ebilet.intercity.pl i działa równolegle do obecnego systemu e-IC. Na stronie https://www.intercity.pl nad wyszukiwarką dostępny jest link kierujący do nowej platformy. W związku z tym, że e-IC to wersja beta, mogą pojawić się w nim kwestie wymagające poprawy. W trosce o doskonalenie systemu wszelkie nieprawidłowości związane z jego działaniem można zgłaszać w formularzu kontaktowym dostępnym na stronie www.intercity.pl w dziale „Kontakt”, wybierając na liście zakładkę „Nowy system internetowej sprzedaży”.
Rewolucja na każdym poziomie sprzedaży internetowej
W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity podpisało trzy umowy. Pierwsza umowa obejmowała budowę systemu e-IC 2.0, którego efekty możemy testować już dzisiaj. Kolejne funkcjonalności będą wprowadzane sukcesywnie.
„PKP Informatyka jest nowoczesną spółką sektora IT, zdolną do realizacji innowacyjnych wdrożeń w sektorze kolejowym. Uruchomienie nowego serwisu sprzedaży pokazuje skuteczność w realizacji strategii spółki oraz dążenie do ciągłego doskonalenia kompetencji w zakresie usług świadczonych w obszarach przewozów pasażerskich i towarowych, infrastruktury, cyberbezpieczeństwa w Grupie PKP. W perspektywie najbliższych lat do użytku Klientów PKP Intercity trafią kolejne zorientowane na pasażera rozwiązania, nie ustępujące standardom europejskim, a wręcz konkurencyjne wobec istniejących rozwiązań, zapewniając tym samym pasażerom kolei najwyższą jakość obsługi” - powiedział Tadeusz Turzyński, prezes zarządu PKP Informatyka.
Pozostałe dwa kontrakty dotyczą Centralnego Systemu Sprzedaży, a dokładniej licencji, wdrożenia i utrzymania technologii, a także Usługi Rezerwacyjnej. To obok e-IC 2.0, kluczowe komponenty ekosystemu sprzedaży biletów w PKP Intercity. Wdrożenie przeprowadzi PKP Informatyka, która zajmie się utrzymaniem przez 60 miesięcy od startu produkcyjnego. Po tym okresie PKP Intercity będzie mogło przejąć opiekę nad utrzymaniem systemu lub przedłużyć umowę. Licencja została zakupiona bezterminowo. Łączna wartość wszystkich umów wyniosła ponad 143 mln zł.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Źródło informacji: PAP Intercity
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.10.2023, 15:43 |
Źródło informacji | PAP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE