Newsletter

O małych i średnich firmach na forum w Krynicy-Zdrój

07.09.2017, 14:16aktualizacja: 07.09.2017, 14:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przedsiębiorcy małych i średnich firm lepiej oceniają warunki, w jakich prowadzą działalności gospodarcze. To jeden z wniosków, który pojawił się po debacie na temat kondycji firm na XXVII Forum ekonomicznym w Krynicy-Zdrój.

„Konstytucja biznesu” oraz „100 zmian dla firm”, które wprowadziło Ministerstwo Rozwoju są jednymi z inicjatyw przyczyniających się do poprawy sytuacji. Podsekretarz stanu MR, Mariusz Haładyj, który był uczestnikiem panelu dyskusyjnego „Lepsze prawo i dostęp do finansowania poprawiają kondycję MŚP” twierdzi, że to właśnie na forum w Krynicy-Zdrój miał okazję przekonać się, co dały zmiany małym i średnim firmom.

„Opinie przedsiębiorców i stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców były dość pozytywne, ale to nie oznacza, że ta praca już się skończyła - mówi Mariusz Haładyj. - Wymagane jest dalsze doskonalenie tych rozwiązań oraz identyfikowanie nowych problemów”.

Minister zauważa, że niektóre z wprowadzonych zmian są odczuwalne od razu, jak na przykład zniesienie szkoleń dla wielu zawodów branży budowalnej, co spowodowało, że koszty firm spadły. Dobrze odbierane jest także podniesienie limitu, w ramach którego można prowadzić uproszczoną księgowość.

Jadwiga Lesisz, zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która także brała udział w panelu dyskusyjnym poświęconym małym i średnim firmom wyjaśniała, jak agencja wspiera swoją ofertą polskich przedsiębiorców.

„Nasza oferta skierowana jest do firm, na różnym poziomie rozwoju - mówi Jadwiga Lesisz. - Agencja wspiera startupy. Pomaga też między innymi wprowadzać na rynek nowe produkty ułatwiając nawiązanie kontaktu między firmami, a ośrodkami naukowymi, gdzie mogą być prowadzone prace badawczo-rozwojowe”.

„Dużą popularnością cieszy się instrument pozwalający otrzymać dofinansowanie nawet do dwudziestu milionów złotych na wdrażanie wyników prac badawczo-rozwojowych na rynek - mówi Lesisz. - Mogą one dotyczyć nowych produktów lub już istniejących, ale znacznie ulepszonych. Wspieramy także firmy już dojrzałe, o ugruntowanej pozycji, które myślą o ekspansji na rynek zagraniczny lub o wejściu na giełdę”.

Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.09.2017, 14:16
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ