Newsletter

Obajtek: ponad 85 proc. produktów na stacjach Orlen pochodzi od polskich producentów

04.09.2019, 12:25aktualizacja: 04.09.2019, 12:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Ponad 85 proc. produktów na stacjach Orlen pochodzi od polskich producentów – powiedział we wtorek w Krynicy prezes zarządu PKN Orlen Daniel Obajtek.

Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiciele spółki oraz polscy dostawcy na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści współpracy. „Już ponad 85 proc. produktów na polskich stacjach jest wyprodukowanych przez polskich producentów” – zaznaczył prezes PKN Orlen.

Jak powiedział, Orlen jako champion polskiej gospodarki działa w Polsce – to bardzo ważny rynek, który spółka musi rozwijać – ale równocześnie działa w innych częściach świata; koncern jest obecny na sześciu kontynentach, a jego produkty sprzedawane są już w ponad 100 krajach.

„Bardzo mocno się rozwijamy, realizujemy ważne plany inwestycyjne. Orlen rośnie w siłę” – podkreślił Obajtek na briefingu prasowym.

Mówiąc o macierzystym rynku wielokrotnie podkreślał jego znaczenie dla spółki. „Dla nas bardzo ważne jest jak Polska się rozwija, bo korzystamy na wzmocnieniu polskiej gospodarki. Dlatego od samego początku w działalności kierujemy się ideą nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego” – podkreślił.

Zdaniem Obajtka, jest to bardzo ważne, gdyż tworzy zamknięty krwiobieg.

Członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka podziękowała obecnym w Krynicy nowym dostawcom za podjęcie współpracy z koncernem. „Współpraca z dużą firmą to nie jest prosta rzecz, nie jest proste wyzwanie” – zauważyła.

Jak podkreśliła Klarecka, spółka podjęła świadomą decyzję, żeby dywersyfikować dostawców. „Chcemy, żeby nasze produkty w jak największym zakresie pochodziły od polskich producentów. Po naszej stronie to jest również ogromne wyzwanie. Musimy to wszystko skoordynować, ale wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i że to naprawdę ma głęboki sens dla krajowej gospodarki i naszego biznesu” – powiedziała.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie.

Natomiast 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.

Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.

Forum Ekonomiczne w Krynicy to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród gości trzydniowego spotkania, zwanego często „polskim Davos”, tradycyjnie są przedstawiciele rządów i parlamentów z krajów regionu, szefowie wiodących spółek, eksperci, naukowcy, ludzie kultury oraz mediów z kilkudziesięciu krajów. Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.09.2019, 12:25
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ