Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiciele spółki oraz polscy dostawcy na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści współpracy. „Już ponad 85 proc. produktów na polskich stacjach jest wyprodukowanych przez polskich producentów” – zaznaczył prezes PKN Orlen.
Jak powiedział, Orlen jako champion polskiej gospodarki działa w Polsce – to bardzo ważny rynek, który spółka musi rozwijać – ale równocześnie działa w innych częściach świata; koncern jest obecny na sześciu kontynentach, a jego produkty sprzedawane są już w ponad 100 krajach.
„Bardzo mocno się rozwijamy, realizujemy ważne plany inwestycyjne. Orlen rośnie w siłę” – podkreślił Obajtek na briefingu prasowym.
Mówiąc o macierzystym rynku wielokrotnie podkreślał jego znaczenie dla spółki. „Dla nas bardzo ważne jest jak Polska się rozwija, bo korzystamy na wzmocnieniu polskiej gospodarki. Dlatego od samego początku w działalności kierujemy się ideą nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego” – podkreślił.
Zdaniem Obajtka, jest to bardzo ważne, gdyż tworzy zamknięty krwiobieg.
Członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka podziękowała obecnym w Krynicy nowym dostawcom za podjęcie współpracy z koncernem. „Współpraca z dużą firmą to nie jest prosta rzecz, nie jest proste wyzwanie” – zauważyła.
Jak podkreśliła Klarecka, spółka podjęła świadomą decyzję, żeby dywersyfikować dostawców. „Chcemy, żeby nasze produkty w jak największym zakresie pochodziły od polskich producentów. Po naszej stronie to jest również ogromne wyzwanie. Musimy to wszystko skoordynować, ale wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i że to naprawdę ma głęboki sens dla krajowej gospodarki i naszego biznesu” – powiedziała.
Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie.
Natomiast 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.
Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.
Forum Ekonomiczne w Krynicy to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród gości trzydniowego spotkania, zwanego często „polskim Davos”, tradycyjnie są przedstawiciele rządów i parlamentów z krajów regionu, szefowie wiodących spółek, eksperci, naukowcy, ludzie kultury oraz mediów z kilkudziesięciu krajów. Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.09.2019, 12:25 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT