Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zachęca do złożenia wniosku o obniżenie opłat te firmy, które w ciągu trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku odnotowały w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadek przychodów o więcej niż 20 proc.
„Pandemia koronawirusa w różnoraki sposób wpłynęła na sytuację finansową spółek. Dla jednych był to bardzo ciężki okres, kiedy przychody znacznie spadły i biznes się skurczył, a dla innych był to czas rozwoju. Chodzi tu np. o spółki z sektora produkcji gier, e-commerce czy szeroko rozumianej branży medycznej” – mówi Izabela Olszewska, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Jeżeli spółka znalazła się w tej pierwszej grupie i wykaże spadek przychodów większy niż 20 proc., ale mniejszy lub równy 50 proc., może się ubiegać o 50 proc. obniżenie opłat giełdowych w tym roku. Jeśli spadek przychodów rok do roku był powyżej 50 proc., wtedy ta zniżka sięga 90 proc.
Dodatkowe warunki stanowią: kapitalizacja spółki poniżej miliarda złotych i złożony w terminie raport finansowy za III kwartał 2020 roku.
„Ten krok to wyraz naszej solidarności ze spółkami, odpowiedzialności giełdy za swoich partnerów biznesowych, klientów” – dodaje Izabela Olszewska.
Wcześniej, w połowie 2020 roku GPW uruchomiła program „Warto być spółką giełdową”, który będzie realizowany także i w tym roku. Celem projektu jest wsparcie firm, także w dobie pandemii, oraz promowanie pozyskiwania kapitału poprzez rynki GPW.
Program „Warto być spółką giełdową” kierowany jest do emitentów i spółek już notowanych na rynkach giełdowych, jak również przedsiębiorstw, które dopiero rozważają debiut na parkiecie. Oferuje kilka pakietów wsparcia w zakresie: relacji inwestorskich, regulacji, marketingu oraz kwestii biznesowych.
„Chcemy pokazać spółkom, w jaki sposób mogą wykorzystać naszą giełdę i rynek kapitałowy do realizacji swoich strategii post koronawirusowych” – mówi Izabela Olszewska.
W ramach jednego z pakietów wsparcia, w obszarze wspierania relacji inwestorskich, GPW zorganizowała audyt stron internetowych dużej grupy spółek giełdowych. Celem tego działania było sprawdzenie, czy spełniają one wymagania inwestorów instytucjonalnych, w tym zagranicznych. „Wyniki wysłaliśmy do spółek, więc mogły uzupełnić strony o brakujące informacje. Zorganizowaliśmy również szereg webinarów, jeden z nich był poświęcony zagadnieniu komunikacji z inwestorami, sposobowi prezentowania spółki” – mówi Izabela Olszewska.
Nawiązując do aktualnej sytuacji na giełdzie Olszewska nadmieniła, że w drugiej połowie 2020 roku, na parkiecie pojawiły się nowe, ciekawe spółki. „Gwiazdą debiutów w zeszłym roku było Allegro. Był to największy debiut w historii GPW, jak i jeden z największych debiutów w Europie w 2020 roku – mówi Izabela Olszewska. Spółka pozyskała prawie 11 miliardów złotych. - Mieliśmy też wiele innych debiutów, które wskazuję jako >>covid-winners<<, czyli >>zwycięzców biznesowych czasu pandemii koronawirusowej<<. Na przykład na rynku NewConnect pojawiło się wiele firm z sektora gier. Jesteśmy w tej chwili światowym centrum pod względem liczby notowanych producentów gier, prześcignęliśmy już rynki azjatyckie” – dodaje.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.01.2021, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD