Newsletter

Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 30% nowym celem P&G

16.09.2015, 19:02aktualizacja: 16.09.2015, 19:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółka dołącza do programu Climate Savers, zwiększając zakres współpracy w zakresie kwestii klimatycznych.

CINCINNATI - (BUSINESS WIRE) - Spółka Procter & Gamble (P&G) ogłosiła dzisiaj podjęcie nowego celu zakładającego trzydziestoprocentowe ograniczenie bezwzględnej wielkości emisji gazów cieplarnianych ze swoich zakładów do roku 2020. Został on opracowany w partnerstwie z WWF. Jego założenia oparto na najlepszych dostępnych wynikach naukowych. Sam cel stanowi istotny krok naprzód dla spółki w jej ciągłych staraniach o ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wywołujących zmiany klimatyczne.

Spółka została również członkiem sponsorowanego przez WWF programu Climate Savers na rzecz współpracy czołowych spółek i przyspieszenia ich działań w kierunku zapobiegania zmianom klimatycznym.

Spółka P&G ustaliła swój ambitny cel trzydziestoprocentowej redukcji po analizie najświeższych wyników naukowych przedstawionych przez Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu. Tak duże ograniczenie emisji sprawi, że P&G istotnie wspomoże światowe wysiłki mające zapobiec wzrostowi globalnej temperatury o 2 stopnie Celsjusza. Jest ono również zgodne z metodami opartymi na wiedzy naukowej, które pozwalają spółkom dostosowywać swoje cele do wiedzy o klimacie.

"Zmiany klimatyczne stanowią ogólnoświatowy problem, dlatego uważamy, że wszystkie firmy, rządy, jak i pojedyncze osoby, mogą przyczynić się do poprawy obecnej sytuacji - powiedział Len Sauers, wiceprezes działu zrównoważonego rozwoju na świecie spółki P&G. - Uznaliśmy, że należy postawić sobie ambitny i oparty na wiedzy naukowej cel, aby przyczynić się do pokonywania problemów powodowanych przez zmiany klimatyczne".

Opracowując swój nowy cel i dążąc do poczynienia postępów w walce ze zmianami klimatycznymi, spółka P&G pracowała w partnerstwie z WWF. "Doceniamy rolę P&G w wyznaczeniu kierunku, jakim jest opracowanie celu redukcyjnego, opartego na wiedzy klimatologicznej - podkreśliła Suzanne Apple, starszy wiceprezes działu aktywizacji sektora prywatnego WWF. - To znaczące zobowiązanie doprowadzi do wymiernego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych przez P&G i jednocześnie będzie inspiracją dla innych spółek do podjęcia podobnych działań. Z radością przyjmujemy P&G jako najnowszego członka naszego programu Climate Savers, który powstał po to, aby docenić liderów przemysłu stosujących innowacyjne i oszczędne rozwiązania problemu zmian klimatycznych".

P&G planuje osiągnięcie swojego nowego celu poprzez ciągły nacisk na oszczędzanie energii i szersze zastosowanie źródeł odnawialnych. "Stawiamy przed sobą ten cel z silnym przekonaniem, że jego osiągnięcie będzie dobre tak dla środowiska, jak i dla biznesu - oświadczył Martin Riant, prezes Grupy P&G i przedstawiciel wyższego kierownictwa odpowiedzialny za zrównoważony rozwój na świecie. - Oszczędzanie energii i zwiększony udział energii odnawialnej nie tylko doprowadzi do redukcji emisji, ale również obniży koszty i pomoże opracować innowacyjne rozwiązania, które zwiększą popularność naszych marek wśród konsumentów".

Procter & Gamble

Oferując cieszące się zaufaniem, wiodące w swoich kategoriach produkty wysokiej jakości, firma P&G służy klientom na całym świecie. Do marek firmy należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach świata. Najnowsze informacje na temat P&G i jej marek można znaleźć na stronie: http://www.pg.com.

Więcej informacji na temat celów P&G w zakresie zrównoważonego rozwoju znajduje się tutaj.

Więcej informacji na temat programu Climate Servers można znaleźć tutaj.

Wersja źródłowa niniejszej informacji w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150916005934/en/

Źródło: Procter & Gamble

KONTAKT:

P&G

Julie deSylva

tel. 513-780-0006

e-mail: deSylva.j@pg.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.09.2015, 19:02
Źródło informacji Procter & Gamble
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ