Newsletter

Onlineprinters ma już 500 tysięcy klientów

19.01.2016, 15:39aktualizacja: 19.01.2016, 15:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rekordowy rok dla drukarni internetowej - wielomilionowe inwestycje.
  • Liczba klientów Onlineprinters GmbH przekroczyła pół miliona
  • W rekordowym roku 2015 ta drukarnia internetowa wyprodukowała ponad 2,1 miliarda produktów poligraficznych
  • Milionowe kwoty zainwestowane w produkcję i infrastrukturę
  • Obiecujący rok 2016 - oczekiwane nowe impulsy na targach drupa

W jedenastym roku swojej działalności drukarnia internetowa Onlineprinters GmbH nadal rozwija się dynamicznie. Przedsiębiorstwo prowadzące 15 międzynarodowych sklepów online pod nazwą rynkową Onlineprinters zyskało nowych klientów i w grudniu 2015 r. powitało swojego pięćset tysięcznego klienta. W przeciągu roku liczba pracowników wzrosła do 600 osób, a ilość produktów poligraficznych w roku 2015 przekroczyła 2,1 miliarda sztuk.

W rekordowym roku Onlineprinters zainwestowało milionowe kwoty w infrastrukturę oraz maszyny do druku i obróbki. Z ponad 110 offsetowymi zespołami drukującymi Onlineprinters pozostaje największą europejską drukarnią, która drukuje w formacie 3b.

Kwitnący model biznesowy

Mające swoją siedzibę w Niemczech przedsiębiorstwo należy do największych drukarni internetowych w Europie i było też pierwszą drukarnią oferującą swoje usługi online. Jako jedyna z wiodących drukarni internetowych przedsiębiorstwo powstało z klasycznej drukarni. Model biznesowy łączy w sobie usługi przemysłowe oraz e-commerce: klienci mogą zamawiać swoje indywidualne produkty poligraficzne szybko i łatwo przez Internet. Ich produkcja ma miejsce w własnych zakładach przedsiębiorstwa. Produkcja odbywa się w tak zwanych formach zbiorczych. Zlecenia różnych klientów układane są na wspólnej formie drukowej, co pozwala zminimalizować koszty i chronić środowisko. Asortyment Onlineprinters obejmuje ponad 1 400 produktów poligraficznych od wizytówek, papieru listowego i ulotek poprzez katalogi i broszury aż do wielkoformatowych systemów reklamowych.

Trend ku niskim nakładom

Dzięki drukowi online możliwy stał się druk indywidualnych produktów w niskich nakładach dla szerokiej grupy klientów. To wszystko za sprawą druku przemysłowego, dzięki któremu także małe zlecenia dostępne są w korzystnych cenach. W porównaniu do ubiegłego roku Onlineprinters ma o jedną piątą więcej zleceń o liczbie do 100 sztuk. Podobna sytuacja jest w przypadku zamówień pojedynczych egzemplarzy. Kolejny rozwój związany jest z ogromnym wzrostem w obszarze produktów wielkoformatowych. Klienci są szczególnie zainteresowani materiałami do reklamy zewnętrznej, takimi jak: plandeki i szyldy reklamowe oraz flagi, które w Onlineprinters można zamawiać w dokładnym co do centymetra indywidualnym formacie.

Onlineprinters na targach drupa 2016

W roku 2016 Onlineprinters chce nadal realizować swoje dotychczasowe cele. Jednym z nich jest osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu. W związku z tym planowane są kolejne inwestycje w maszyny do druku i obróbki. "Potencjał widzimy przede wszystkim w segmencie B2B oraz na rynkach międzynarodowych" - mówi dyrektor zarządzający dr Michael Fries. Założyciel firmy i prezes Walter Meyer zakłada dalszy rozwój także w obszarze druków wielkoformatowych: "Trend ku wielkoformatowej reklamie zewnętrznej w roku 2016 jeszcze się wzmocni, gdyż dzięki zastosowaniu druku online produkty te staniały, a ich zamówienie trwa zaledwie kilka minut". Onlineprinters oczekuje także ważnych impulsów podczas tegorocznych targów branży drukarskiej drupa. "Dla przemysłowych drukarni akcydensowych interesujące są takie tematy jak ulepszenie procesów w obróbce końcowej oraz druk cyfrowy o dużych nakładach w wysokiej jakości. Dzięki temu w druku online pojawią się nowe produkty i oferty" - mówi Fries z optymizmem.

Film prezentujący firmę Onlineprinters: https://www.youtube.com/watch?v=b5GwactQ1cQ

O Onlineprinters GmbH

Onlineprinters GmbH należy do największych drukarni internetowych w Europie. Kierując się mottem „Proste zamawianie druku online”, przedsiębiorstwo sprzedaje produkty poligraficzne za pośrednictwem 15 sklepów internetowych dla ponad 500 tys. klientów w 30 krajach Europy. Na rynkach międzynarodowych przedsiębiorstwo jest znane pod marką Onlineprinters w Niemczech pod nazwą diedruckerei.de. Asortyment obejmuje 1 400 produktów poligraficznych od wizytówek, papieru listowego i ulotek poprzez katalogi i broszury aż do wielkoformatowych systemów reklamowych. Recepta na sukces w przypadku produkcji indywidualnych artykułów poligraficznych w znaczeniu przemysłu 4.0 opiera się na 3 filarach: dystrybucji online, całkowicie zintegrowanej produkcji od zamówienia do wysyłki oraz druku na formach zbiorczych. Ostatni filar, tak zwane formy zbiorcze, oznacza wspólną produkcję wielu zleceń, co minimalizuje koszty i chroni środowisko naturalne. Do dyspozycji klientów są różne opcje druku błyskawicznego (produkcja w tym samym dniu roboczym), ekspresowa dostawa, produkcja neutralna dla środowiska oraz w przypadku wybranych produktów dowolny wybór formatów. Onlineprinters GmbH zatrudnia ponad 600 pracowników i produkuje rocznie więcej niż dwa miliardy produktów poligraficznych.

Zdjęcie jest dostępne pod adresem: http://www.apimages.com

KONTAKT:

Onlineprinters GmbH

Patrick Piecha

Referent ds. PR

Rudolf-Diesel-Straße 10

91413 Neustadt an der Aisch

Niemcy

tel. +49 (0) 9161 / 6209807

e-mail: press@onlineprinters.com

www.onlineprinters.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.01.2016, 15:39
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ