Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ideą debaty „Świat według kobiet” na zakończenie Europejskiego Forum Nowych Idei, w której uczestniczyła między innymi Olga Złotnicka, była próba odpowiedzi na pytanie, jak widziane oczami ekspertek kryzysy ostatnich lat wpływają na ludzi, technologie, biznes, kulturę i jaka jest rola kobiet – liderek w pokonywaniu sytuacji kryzysowych.
„Kobiety świetnie sprawdzają się w roli liderek, bo jesteśmy tak skonstruowane, że jak mamy zadanie, mamy jakąś trudność przed sobą, to po prostu działamy. Jest wiele przykładów kobiet, które w organizacjach biznesowych, również w mojej organizacji, podjęły się trudnych tematów” – podkreśliła.
Olga Złotnicka - menedżerka i mama trójki dzieci wskazała na przykład kryzysu pandemicznego, gdzie wymóg pracy zdalnej podczas lockdownów wymusił zmiany w zarządzaniu zespołem i przyczynił się do efektywniejszej wymiany informacji.
„Mój zespól był rozproszony po całej Polsce i bezpośredni kontakt był ograniczony. Pandemia sprawiła, że wprowadziliśmy codzienne półgodzinne spotkania online. Dzięki tej codziennej wymianie informacji, gdy pytaliśmy, czy wszyscy są zdrowi i jak idzie biznes, zespół się do siebie zbliżył. Wciąż mamy spotkania dwa razy w tygodniu i osoby z innych części Polski nadal czują się częścią zespołu” – zaznaczyła.
Wskazała również, że kobiety doskonale sprawdzają się w sytuacjach kryzysowych, ponieważ radzenie sobie z nimi wymaga dużej dozy empatii, a kobiety z natury są bardziej empatyczne.
„Inicjatywy, które podjął Orange pomagając uchodźcom, wymagały ogromnej empatii, jednak od samego początku wojny wiedzieliśmy po prostu, że mamy środki i zasoby, żeby pomagać, więc ta empatia przełożyła się od razu na akcję” – podkreśliła.
Zdaniem ekspertek, uczestniczek debaty, kryzysy hartują i ułatwiają mobilizację do pokonywania trudności również dlatego, iż walkę z kryzysami wspierają najnowsze technologie.
„W mojej dziedzinie (sztuczna inteligencja – red.) nastąpiło przyspieszenie projektów, które mają dobrosprawczy charakter. Pandemia sprawiła, że usługi online, jak teleporada medyczna, stały się powszechne, chociaż wcześniej nie wyobrażaliśmy sobie, że można być leczonym bez bezpośredniego kontaktu z lekarzem” – wskazała prof. Aleksandra Przegalińska z Akademii im. Leona Koźmińskiego.
W opinii Sonii Wędrychowicz, partnera w McKinsey & Company, przyspieszenie technologiczne i powszechność usług konsumowanych zdalnie spowodowały zmiany w ludzkiej mentalności i sprawiły, że musieliśmy wypracować zdrowy balans między tym, co cyfrowe, a tym, co wymaga bezpośredniego kontaktu z innymi. Dzięki temu możemy pracować i funkcjonować w życiu prywatnym wydajniej i lepiej.
Olga Złotnicka uważa, że kobiety świetnie odnajdują się w pracy nad rozwojem nowych technologii.
„Kobiety potrafią być takimi samymi specjalistkami w tej dziedzinie jak mężczyźni - zresztą to jedna z dróg do tego, żeby wyrównać szanse kobiet i Orange organizuje programy, które zachęcają je, żeby podejmowały studia, a potem pracowały w zaawansowanych technologiach, bo w momencie, w którym je poznajemy, to je po prostu odczarowujemy” – powiedziała.
Dodała również, że chociaż wcześniej zastanawiała się nad tym, czy faktycznie trzeba organizować debaty dotyczące roli kobiet w postrzeganym jako „męski” świecie biznesie, zrozumiała jednak, że gdyby nie było problemu, nie byłoby również potrzeby, aby o nim rozmawiać.
„Mówi się wiele o konferencjach, mentoringach dla kobiet, jednak my jesteśmy tak skonstruowane, że potrzebujemy feedbacku, potrzebujemy tego wsparcia i w momencie, kiedy to wsparcie jest, mobilizuje nas do jeszcze lepszej pracy. Więc chodźmy na te spotkania, czerpmy z nich wiedzę i na tym budujmy naszą siłę”.
Raport Orange za 2020 r. pokazuje, że na 1339 osób na stanowiskach menedżerskich pracowało 896 mężczyzn i 443 kobiety, 33,1 proc. kobiet na stanowiskach menedżerskich, w tym 22,4 proc. w radzie nadzorczej i 18,2 proc. w zarządzie. Dziś udział kobiet w rolach menedżerskich zrównał się z udziałem kobiet w ogóle zatrudnienia – to 38 proc. Wynagrodzenia kobiet w relacji do wynagrodzeń mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach w tej samej klasie zaszeregowania (gdzie wynagrodzenie mężczyzn to 100 proc.) wynosi 97 proc.
XI Europejskie Forum Nowych Idei, największa w Europie Środkowo-Wschodniej konferencja poświęcona globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości Europy odbyło się w dniach 12-14 października w Sopocie.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 18.10.2022, 07:30 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
Addepto, polska firma konsultingowa specjalizująca się w sztucznej inteligencji i danych, została przejęta przez KMS Technology - amerykańską spółkę z obszaru Digital Engineering, Data i AI. Przejęcie wzmacnia globalne kompetencje KMS w obszarze AI i data-driven solutions, jednocześnie otwierając przed Addepto nowe możliwości skalowania działalności na rynkach międzynarodowych.- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ