Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Logistyka ostatniej mili znajduje się dziś pod wyjątkową presją wolumenową. ORLEN Paczka utrzymuje dynamikę wzrostu na poziomie 150%. Usługa rośnie szybciej niż rynek, jednak dzięki inwestycjom w infrastrukturę pozostaje stabilna i odporna na przeciążenia. Nowe sortery, centra logistyczne i relokacja oddziałów tworzą sieć gotową na sprawną obsługę świątecznych wolumenów. To fundament, na którym budujemy kolejne etapy rozwoju ORLEN Paczki” - powiedział Waldemar Hlebowicz, prezes zarządu ORLEN Paczki.
Nowe sortery zwiększają przepustowość i stabilność operacji
W Sortowni Centralnej w Strykowie uruchomiono kolejny automatyczny sorter, który znacząco podniósł możliwości obsługi przesyłek w największym węźle transportowym ORLEN Paczki. W Sosnowcu otwarta została Sortownia Południowa, skracając drogę paczek w południowej Polsce i umożliwiając obsługę większej liczby kierunków. Inwestycje zapewniają wyższą przewidywalność operacji nawet przy wyjątkowo wysokim obciążeniu z jakim mamy do czynienia w przedświątecznym szczycie.
Siedem nowych centrów logistycznych i większe oddziały w kluczowych miastach
W 2025 roku ORLEN Paczka otworzyła siedem nowych centrów logistycznych, znacząco zwiększając przepustowość. Jednocześnie przeprowadzono relokacje czterech oddziałów do nowoczesnych, większych obiektów zaprojektowanych z myślą o intensywnych operacjach kurierskich.
Zwiększenie powierzchni operacyjnej i modernizacja zaplecza logistycznego wspierają stabilność sieci i zapewniają płynność procesów w okresach najwyższego obciążenia wolumenami.
Dynamiczny rozwój sieci odbioru przesyłek
ORLEN Paczka dysponuje dziś ponad 15 tys. punktów odbioru, z czego 7,5 tys. stanowią automaty paczkowe. Sieć obejmuje zarówno największe miasta, jak i mniejsze miejscowości, zapewniając klientom łatwy, szybki i przewidywalny odbiór przesyłek.
Tak szeroka infrastruktura OOH (out-of-home delivery) stanowi kluczowy element odporności operacyjnej - im gęstsza sieć odbioru, tym krótsza ostatnia mila i mniejsze ryzyko przeciążeń w newralgicznych okresach roku.
150-procentowy wzrost rok do roku
Rozbudowana infrastruktura i inwestycje operacyjne przełożyły się na bardzo wysoką dynamikę rozwoju usługi. W 2025 roku ORLEN Paczka odnotowała 150 proc. wzrostu rok do roku, co czyni ją jedną z najszybciej rosnących sieci dostaw OOH w Polsce. Przy takiej dynamice kluczowe jest utrzymanie wysokiej jakości obsługi, dlatego ORLEN Paczka stawia na automatyzację procesów, standaryzację i analizę danych. Dzięki temu utrzymuje wskaźnik satysfakcji NPS na poziomie 86 punktów.
Gotowość ORLEN Paczki na wyzwania 2026 roku
Klienci oczekują spełniania obietnicy marki i wysokiej jakości doświadczeń, dlatego stabilność operacji logistycznych staje się jednym z kluczowych elementów strategii e-commerce. ORLEN Paczka odpowiada na te potrzeby, łącząc ekspansję sieci z inwestycjami w technologie i rozwój infrastruktury operacyjnej. Zbudowana infrastruktura sprawia, że ORLEN Paczka zaczyna pełnić rolę jednego z filarów krajowej logistyki ostatniej mili.
FILM Z SORTOWNI CENTRALNEJ: https://www.youtube.com/watch?v=izWFeDhDV_M
Źródło informacji: Orlen Paczka
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 08.12.2025, 11:02 |
| Źródło informacji | Orlen Paczka |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Zapuszkowani: Polacy w sieci mitów o jedzeniu ryb. Nowy raport obala stereotypy o rybach w puszce
Badanie SW Research zrealizowane dla marki Graal obala mity na temat ryb w puszce, które mimo rosnącej popularności wciąż borykają się z nieporozumieniami wśród konsumentów. Choć 83% Polaków uznaje je za wygodny sposób na szybki posiłek, mit o niskiej wartości odżywczej ryb w puszkach wciąż wpływa na decyzje zakupowe. Dodatkowo, aż 40% respondentów przyznaje, że spożywa ogólnie za mało ryb.- 08.12.2025, 11:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Graal
-
Te święta Bożego Narodzenia będą miały żółty kolor: cytryna z Syrakuz ChOG debiutuje w polskiej i rumuńskiej telewizji
Po raz pierwszy cytryna z Syrakuz ChOG pojawia się w głównych stacjach telewizyjnych w Polsce i Rumunii: 30 dni intensywnych reklam przyniesie żółty kolor z regionu Morza Śródziemnego i zapach Sycylii w najjaśniejsze tygodnie roku.- 08.12.2025, 10:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ