Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pepco Group to doskonale znany w Polsce właściciel europejskiej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych i jednocześnie największy wartościowo debiut na warszawskim parkiecie od wielu miesięcy.
W ofercie publicznej inwestorzy kupili prawie 92,5 mln akcji za niemal 3,7 mld zł. Początkowo papiery były sprzedawane po 40 zł akcję, co oznacza, że inwestorzy ocenili wartość Pepco na 23 mld zł. Lokuje to spółkę w drugiej dziesiątce największych giełdowych graczy.
„Wybór Warszawy jako miejsca naszego giełdowego debiutu od początku wydawał się naturalny. Pepco jest obecne na polskim rynku od ponad dekady osiągając na nim wielkie sukcesy. Tutejszą giełdę cechuje zaś dynamizm i stabilność gwarantujące inwestorom poczucie bezpieczeństwa” – powiedział Andy Bond, prezes Pepco Group podczas oficjalnej inauguracji notowań.
Bond podkreślał, że aktualna strategia grupy koncentruje się na rozwijaniu firmy w okresie po pandemii, gdy klienci ponownie zaczynają pojawiać się w sklepach stacjonarnych.
„Naszymi grupami docelowymi są przede wszystkim rodziny i konsumenci o dochodach poniżej średniej poszukujący odzieży, artykułów wyposażenia domu czy produktów szybko zbywalnych w konkurencyjnych cenach. Średnią wartość koszyka zakupowego szacujemy na 70 – 80 zł. Dlatego bardziej niż na cyfrowych kanałach sprzedaży koncentrujemy się na zachęcaniu klientów do odwiedzenia jednego z ponad tysiąca naszych sklepów w całej Polsce” – zaznaczył prezes Pepco.
Marek Dietl, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie przekonywał, że dostrzega wielki potencjał Grupy Pepco i związane z nim perspektywy wzrostu wartości jej akcji i stałego umacniania pozycji na rynku.
„Historię rozwoju Pepco i warszawskiej giełdy łączy bardzo wiele. Zaczynaliście od jednego sklepu, aby z czasem stać się wiodącą siecią w Europie. 30 lat temu na GPW notowanych było zaledwie 5 spółek – obecnie mamy blisko tysiąc emitentów i jesteśmy najważniejszą giełdą w tej części kontynentu” – powiedział.
Marek Dietl przekazał prezesowi Pepco Group dyplom GPW oraz srebrną statuetkę byka, symbolizującą giełdową hossę.
„Biorąc pod uwagę skuteczność strategii pańskiej marki, jak i olbrzymie zainteresowanie inwestorów akcjami spółki, jakie obserwujemy w trakcie tej konferencji, ten talizman prawdopodobnie nie będzie potrzebny” - dodał Dietl.
Zarejestrowane w Holandii Pepco Group zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami: PEPCO, Dealz oraz Poundland (te dwa ostatnie sprzedają produkty o ujednoliconych poziomach cenowych) obejmującą ponad 3 tysiące sklepów w 16 krajach.
Na koniec marca 2021 r. doskonale znana w Polsce sieć sklepów pod marką PEPCO obejmowała ponad 2,2 tys. sklepów w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech, a w kwietniu 2021 otworzyła swój pierwszy dyskont w Hiszpanii.
Źródło informacji: GPW
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 26.05.2021, 19:19 |
Źródło informacji | GPW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |