Newsletter

P&G podejmuje działania klimatyczne, aby przyspieszyć postępy w kwestii zmian klimatycznych oraz osiągnąć neutralności w emisji dwutlenku węgla do końca dekady

16.07.2020, 18:40aktualizacja: 16.07.2020, 18:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 50% i zakup 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych dla wszystkich zakładów produkcyjnych do 2030 r.; - Zwiększenie postępów w pozyskaniu naturalnych rozwiązań klimatycznych, które dostarczą korzyści w zakresie emisji równe emisji pozostałych gazów cieplarnianych związanych z prowadzeniem działalności.

CINCINNATI--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Procter & Gamble (NYSE:PG) ogłosiła nowe zobowiązanie do uzyskania neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do końca nadchodzącej dekady, poprzez szereg interwencji, które ochronią środowisko naturalne i poprawią i przywrócą jej pierwotny stan. Wyznaczenie terminu na koniec następnej dekady wyznacza okres krytyczny do przyspieszenia postępów w rozwiązaniu problemu zmian klimatycznych, przy czym P&G uzupełni dotychczasowy cel redukcji emisji gazów cieplarnianych o 50% oparty na danych naukowych poprzez dodatkowe wprowadzenie pakietu naturalnych rozwiązań klimatycznych. Działania te przyniosą korzyści w zakresie emisji CO2, które zrównoważą pozostałe emisje w okresie następnych dziesięciu lat, pozwalając P&G na prowadzenie działalności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W oparciu o aktualne dane szacunkowe, Spółka musi zrównoważyć emisję ok. 30 milionów ton CO2 od roku 2020 do 2030.

Redukcja emisji nadal pozostaję kwestią priorytetową dla P&G. Obecnie celem wyznaczonym przez P&G jest redukcja emisji CO2 o 50% i zakup 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do roku 2030 i firma ta jest na najlepszej drodze do realizacji tego zobowiązania. Spółka P&G również będzie nadal dążyła do realizacji projektów w zakresie energii wiatrowej, słonecznej i geotermalnej w celu przyspieszenia przejścia na odnawialne źródła energii. Działania te są harmonizowane z danymi naukowymi w zakresie klimatu dotyczącymi środków wspierających Spółkę w realizacji jej wkładu w ograniczeniu globalnego ocieplenia klimatu i będą kontynuowane po roku 2030. Są jednak pewne emisje, których nie możne w pełni wyeliminować w oparciu o dostępne obecnie technologie. Poprzez inwestycję w naturalne rozwiązania klimatyczne, Spółka przyspieszy swoje oddziaływanie na klimat w okresie najbliższych 10 lat.

Krytyczny okres

Najnowsze raporty podkreślają, że świat wyczerpuje możliwości dalszej niezbędnej redukcji emisji gazów cieplarnianych, a nadchodząca dekada stanowi okres krytyczny, który daje możliwość redukcji emisji i ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 C. Zadanie to będzie utrudnione, jeśli społeczeństwo nie zacznie ograniczać emisji przed końcem tej dekady. Do 2050 r. emisja dwutlenku węgla musi być obniżona do zera, lub prawie do zera. Zaniechanie działań w chwili obecnej narazi przyszłe pokolenia na większe ryzyko negatywnego oddziaływania zmian klimatycznych i utrudni realizację globalnych celów wyszczególnionych w Porozumieniu Paryskim.

„Zmiany klimatyczne już nadeszły i działania są niezbędne teraz - stwierdził David Taylor, prezes i dyrektor naczelny P&G. - Poprzez redukcję naszego śladu węglowego i inwestycje w naturalne rozwiązania klimatyczne, nasza działalność stanie się neutralna pod względem emisji C02 we wszystkich naszych lokalizacjach, wspierając ochronę zagrożonych ekosystemów lub społeczności na całym świecie”.

Naturalne rozwiązania klimatyczne „Sama natura może rozwiązać do jednej trzeciej problemów płynących ze zmian klimatycznych”

P&G ustanowi partnerstwa z Conservation International i World Wildlife Fund (WWF) w celu wyznaczenia i finansowania różnorodnych projektów ukierunkowanych na ochronę najważniejszych ekosystemów, jak lasy, tereny podmokłe, użytki zielone i torfowiska oraz poprawę i przywrócenie ich pierwotnego stanu. Oprócz zwiększenia poziomu sekwestracji dwutlenku węgla, ważnym aspektem naturalnych rozwiązań klimatycznych jest ich potencjał do wytworzenia znaczących dodatkowych korzyści środowiskowych i społeczno-gospodarczych, które ochronią środowisko naturalne i poprawią jakość życia lokalnych społeczności. W toku realizacji działań, P&G zamierza określić i zmierzyć korzyści dodatkowe z inwestycji w środowisko naturalne oraz przekazać te dane do wiadomości publicznej.

P&G opracowuje szczegółowy pakiet projektów i inwestuje w projekty na całym świecie. Projekty, które już wskazano obejmują:

- projekt ochrony wyspy Palawan na Filipinach z Conservation International, którego celem jest ochrona lasów namorzynowych i krytycznych ekosystemów na wyspie Palawan i poprawa ich stanu. Wyspa Palawan jest czwartym na świecie najbardziej „niezastąpionym” obszarem ze względu na niepowtarzalną zagrożona wyginięciem faunę i florę;

- planowanie przywrócenia pierwotnego stanu Lasu Atlantyckiego z WWF - w Lesie Atlantyckim na wschodnim wybrzeżu Brazylii przygotowane zostaną podwaliny pod odbudowę obszarów leśnych, co wywrze znaczący wpływ na różnorodność biologiczną, zasoby wodne, bezpieczeństwo żywności i przyniesie dodatkowe korzyści dla społeczności lokalnych;

- sojusz Evergreen Alliance z Arbor Day Foundation - zrzeszenie przedsiębiorstw, społeczności i mieszkańców w celu podjęcia istotnych działań na rzecz zachowania podstawowych zasobów niezbędnych do życia, dotkniętych zmianami klimatycznymi - w tym sadzenie drzew w celu rekultywacji obszarów zniszczonych przez pożary w północnej Kalifornii i poprawa stanu zalesienia w Niemczech.

„Środowisko naturalne musi stanowić kluczową część każdej strategii na rzecz zwalczania skutków zmian klimatycznych - powiedział dr M. Sanjayan, prezes Conservation International. - Badania pokazują, że nie zrealizujemy naszych celów klimatycznych jeśli nie będziemy chronić ekosystemów pochłaniających dwutlenek węgla ani poprawiać ich stanu. Jeśli zrobimy to we właściwy sposób, te działania mogą przyczynić się do redukcji emisji CO2 niezbędnej w następnej dekadzie o jedną trzecią i, co najważniejsze, wspierać życie społeczności na froncie zmian klimatycznych. Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z Procter & Gamble na rzecz ochrony środowiska naturalnego - jest to inwestycja, która przyniesie zyski ludziom i planecie”.

„Pracujemy razem z P&G nad przyspieszeniem postępów i zabezpieczeniem terenów leśnych w najbliżej dekadzie, ponieważ zakres ich działalność oznacza, że mogą osiągnąć wyniki na skalę, która ma znaczenie - powiedział Carter Roberts, prezes WWF w USA i dyrektor naczelny WWF. - Co ważne, postępy te nie ograniczają się do ich własnego śladu węglowego. P&G przystąpił wcześnie do sojuszu Renewable Energy Buyer Alliance które pomógł rozszerzyć zakres zakupu przez przedsiębiorstwa energii ze źródeł odnawialnych w całych Stanach Zjednoczonych. Dzisiejsze ogłoszenie wyznacza dalsze postępy poprzez skoncentrowanie się na roli, jaka może odegrać ochrona środowiska naturalnego - nie tylko poprzez wchłanianie dwutlenku węgła lecz również poprzez zapewnienie usług i zasobów, które zachowają życie na ziemi. Z niecierpliwością oczekujemy na współpracę z P&G ukierunkowaną na spełnienie tych nowych zobowiązań w nadchodzącym dziesięcioleciu”.

Marki P&G zajmują czołową pozycję w redukcji śladu węglowego i propagowania dobrych nawyków w zakresie ochrony klimatu

Podjęcie zobowiązania do wykroczenia ponad cele redukcji emisji CO2 z działalności jest istotne, lecz spółka na tym nie poprzestanie. Przez ponad dwie dekady spółka P&G z zaangażowaniem wykorzystuje naukowy reżim oceny cyklu życia swoich produktów, aby lepiej zrozumieć emisje pochodzące z łańcucha dostaw i stosowania produktów przez konsumentów (emisje zakresu 3). Niemal 85% emisji zakresu 3 P&G pochodzi ze stosowania produktów przez konsumentów. P&G dociera do pięciu miliardów ludzi za pośrednictwem swoich marek, a z taką skalą wiąże się odpowiedzialność umożliwienia konsumentom ograniczenia ich własnych śladów węglowych z wykorzystaniem produktów, które zaprojektowano tak, aby pomagały w oszczędzaniu energii, wody i zasobów naturalnych.

- Ponad 60% śladu węglowego środków piorących powstaje na etapie stosowania ich przez konsumentów, co głównie związane jest z zużyciem energii na podgrzanie wody. Ariel i Tide optymalizują skład detergentów w celu uzyskania wysokiej skuteczności w niskich temperaturach prania i zainspirowania pozytywnych zachowań poprzez hasła „Zmień na 30” i „Pranie w zimnej wodzie”. Celem jest uzyskanie wskaźnika 70% prań z zastosowaniem cyklu energooszczędnego przy czym poczyniono ogromne postępy w USA poprzez edukowanie konsumentów w okresie ostatnich 10 lat w zakresie korzyści płynących z energooszczędnych cykli prania. Według danych szacunkowych P&G, od 2015 r. stosowanie energooszczędnych cykli prania przez klientów przyczyniło się do obniżenia emisji CO2 o ok. 15 milionów ton, co stanowi równowartość zabrania trzech milionów aut z dróg.

- Rozprawiając się z popularnym mitem, Cascade pokazuje konsumentom jak projektuje się zmywarki, żeby były bardziej energooszczędne i zużywały mniej wody niż zmywanie ręczne. Tabletki do zmywarek Cascade i Fairy pozwalają konsumentom na pominiecie cyklu wstępnego i oszczędność wody i energii zużywanej do jej podgrzania. Skuteczne usuwanie tłuszczu przez płyny do naczyń Fairy i Dawn powala na oszczędność wody i energii; poprzez obniżenie temperatury wody do 20°C, konsumenci mogą obniżyć ślad węglowy każdego mycia naczyń nawet o 50%.

„Naszą rolą jako przywódców jest sprawienie, że gospodarka i styl życia, które charakteryzują się niższą emisją CO2 są możliwe, przystępne cenowo i oczekiwane przez wszystkich”- powiedziała VIrginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G. „Naszym obowiązkiem jest ochrona krytycznych rezerw pochłaniających emisję CO2 i inwestowanie w rozwiązania, które zregenerują naszą planetę. Konsumenci również chcą zrobić coś więcej na rzec walki ze skutkami zmian klimatycznych. Jako przedsiębiorstwo, docieramy z naszymi markami do pięciu miliardów ludzi i dążymy do zmian każdego dnia poprzez zachęcanie do odpowiedzialnej konsumpcji, wykorzystując do tego nasze produkty, które są skuteczne i intuicyjne, co umożliwia przyjmowanie nowych nawyków, które przyczyniając się do redukcji emisji”.

Dzisiaj o godzinie 8:00 EST/14:00 CET, P&G zaprasza ekspertów i liderów w dziedzinie klimatu do zajęcia miejsca przy okrągłym stole, którego gospodarzem jest National Geographic, w celu omówienia mocy natury, która może stać się rozwiązaniem problemów klimatycznych. Uczestnikami spotkania są David Taylor, prezes P&G, Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G, prezes Conservation International, dr M. Sanjayan, Prezes World Wildlife Fund w USA, Carter Roberts i aktywiści działający na rzecz klimatu, Clover Hogan, Jiaxuan Zhang, Kehkashan Basu i Vanessa Nakate.

Szczegółowe informacje na temat zobowiązania do rozwoju naturalnych rozwiązań klimatycznych i osiągnięcia neutralności w zakresie emisji dwutlenku węgla w nadchodzącej dekadzie znajdują się na stronie

Procter & Gamble

Oferując cieszące się zaufaniem, wiodące w swoich kategoriach produkty wysokiej jakości, firma P&G służy klientom na całym świecie. Do marek firmy należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach świata. Najnowsze informacje na temat P&G i jej marek można znaleźć na stronie: http://www.pg.com

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200716005294/en/

Źródło: Procter & Gamble Company

KONTAKT:

P&G Media:

Maria Burquest

P&G, Dział komunikacji międzynarodowej

e-mail: Burquest.mh@pg.com

-

Loukia Tzekaki

P&G, Dział Komunikacji na Europę

e-mail: Tzekaki.l@pg.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.07.2020, 18:40
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii