Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki wdrożeniu Centralnego Systemu Bilingowego, największy dostawca usług detalicznych w Grupie PGNiG uzyska narzędzie do jeszcze bardziej efektywnej obsługi naszych obecnych, jak i przyszłych klientów. Szacujemy, że z nowego rozwiązania skorzysta blisko 7 mln odbiorców gazu i energii elektrycznej w Polsce” – powiedział Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych.
„System pozwoli nam na efektywne ofertowanie nowych produktów i usług powiązanych. Mając dostęp do aktualnych danych, będziemy mogli ograniczać ryzyka operacyjne, a także upraszczać procesy zarządcze. Jestem przekonany, że Asseco Poland zbuduje dla nas najbardziej innowacyjny system do obsługi klientów w tej części Europy” – podkreślił Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.
Głównym przedmiotem zamówienia, które wykona Asseco Poland, jest m.in. zbudowanie nowej dedykowanej, redundantnej infrastruktury technicznej (zapewniającej zarządzanie pełną ciągłością działania) oraz migracja danych wszystkich klientów PGNiG Obrót Detaliczny wraz z historią rozliczeń z 98 instancji baz danych w ramach 4 różnych posiadanych obecnie rozwiązań bilingowych do jednego centralnego systemu. W tym czasie świadczenie usług dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny będzie się odbywało bez zakłóceń. Dostawca w ramach podpisanej umowy przekaże również wszystkie kody źródłowe do systemu, a także będzie sprawować pełną opiekę serwisową przez okres 5 lat od daty zakończenia wdrożenia systemu.
W pełni skalowalne rozwiązanie, wspólnie z systemem klasy CRM, zapewni kompleksowe wsparcie sprzedaży oraz obsługi klienta na rynku masowym. Nastąpi pełne scentralizowanie i ujednolicenie procesów, a przez to sprawniejsze zarządzanie największą w kraju bazą umów gazowych.
„Projekt, który zrealizujemy dla PGNiG Obrót Detaliczny to skomplikowane przedsięwzięcie na bardzo dużą skalę. W efekcie największy dostawca gazu w Polsce zyska jedno z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku, w pełni dostosowane do wyzwań cyfrowej gospodarki. Dzięki niemu będzie mógł tworzyć nowe innowacyjne produkty dla swoich klientów, ograniczyć koszty operacyjne i szybko dostosowywać się do zachodzących zmian. Asseco posiada unikalne i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych transformacji systemów, migracji danych oraz wdrażania systemów klasy Biling & CIS. Przykładem są projekty zrealizowane dla największych dostawców energetycznych w Polsce” – dodał Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Centralny System Bilingowy będzie pracował w oparciu o funkcjonalności oferowane przez Asseco Utility Management Solutions Biling & CIS. AUMS to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, pozwalające na masowe oraz cykliczne rozliczanie paliwa gazowego, energii elektrycznej, a także innych produktów i usług.
Centralny System Bilingowy to najważniejszy, ale nie jedyny projekt IT realizowany przez PGNiG Obrót Detaliczny w ramach strategii operacyjnej spółki na lata 2017-2020. W 2018 roku firma uruchomiła aplikację mobilną mBOK, z której korzysta ponad 260 tysięcy aktywnych użytkowników. W czerwcu 2019 roku zakończono projekt migracji klientów z sześciu dawnych elektronicznych Biur Obsługi Klienta do wspólnej bazy, co pozwoliło uruchomić jeden, efektywnie zarządzany eBOK dla ponad miliona użytkowników. Z kolei z usługi EKO-faktury korzysta już 832 tysiące klientów. Ponadto, firma wprowadziła, unikalną na skalę europejską, możliwość zawarcia i przepisania umowy gazowej, w całości przez internet.
KONTAKT:
Marek Jankowski
Kierownik Działu PR
PGNiG Obrót Detaliczny
tel. 885 950 378
e-mail: marek.jankowski@pgnig.pl
-
Ewa Kryj-Satalecka
Dyrektor Działu PR i Relacji Inwestorskich oraz rzecznik prasowy
Asseco Poland S.A.
tel. 785 500 728
e-mail: ewa.kryj-satalecka@asseco.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.07.2019, 15:24 |
Źródło informacji | PGNIG Obrót Detaliczny |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT