Newsletter

Pierwszy rok Ubera w Polsce - kim są użytkownicy aplikacji?

14.09.2015, 11:36aktualizacja: 14.09.2015, 11:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pierwszy rok Ubera w Polsce
Pierwszy rok Ubera w Polsce
Uber działa na polskim rynku już od roku. Korzystają z niego tysiące użytkowników w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, którzy chcą zamówić przejazd w dowolnym miejscu, za pomocą jednego kliknięcia w ich/swój smartfon. Z okazji rocznicy, firma badawcza IPSOS przygotowała na zlecenie Ubera pierwsze badanie polskich użytkowników aplikacji. Jego wyniki pokazują, że użytkownicy Ubera to przede wszystkim młodzi ludzie, wychowani na nowych technologiach i bardziej zaangażowani politycznie niż większość populacji. Cenią wysoki standard obsługi oferowany przez aplikację, od wygody, po transparentność i sympatycznych kierowców korzystających z platformy.

Pokolenie Ubera? Portret użytkowników aplikacji

Młodzi, wykształceni mieszkańcy dużych miast, którzy dbają o świat, w którym żyją - tak jednym zdaniem można scharakteryzować typowych użytkowników Ubera. Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę - prawie 60% użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67% skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28% to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast - 10% użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych*.

Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne - siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych - to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.

"Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 81% z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48% - korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix" - podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.

Wygoda oferowana przez aplikację najważniejsza

Użytkownicy Ubera uwielbiają nowinki techniczne, które ułatwiają im życie. Cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z aplikacji i fakt, że wszystkie płatności odbywają się elektronicznie. Nie muszą dzięki temu martwić się o to, czy mają przy sobie wystarczającą ilość gotówki czy kartę płatniczą. Opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z ich karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do ich konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 68% użytkowników Ubera wskazało, że właśnie to jest największa zaleta usługi. Co ciekawe, konkurencyjne ceny nie są najczęściej wskazywaną przez nich zaletą aplikacji. Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27% użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z najważniejszych zalet aplikacji. "Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro" - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.

Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy - Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60% wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.

Użytkownicy cenią partnerów Ubera

To, co zdecydowanie wpływa na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber, to jej partnerzy. Rekordowe 95% jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców. "Nasi partnerzy w większości jeżdżą okazjonalnie, traktując współpracę z naszą platformą jako dodatkowe źródło dochodu. Można wśród nich znaleźć właścicieli sklepów, muzyków sesyjnych, techników medycznych, a nawet pilota odrzutowca - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce. - Dbają o komfort jazdy użytkowników, ponieważ każdy przejazd jest oceniany w aplikacji, a oceny te są następnie weryfikowane przez nasz zespół" - dodaje Winiarczyk. Pozytywną cechą Ubera są m. in. zadbane i czyste auta oraz szybka możliwość kontaktu z Działem Obsługi Klienta w przypadku ewentualnych problemów. "Nasi partnerzy są najważniejszym ogniwem naszej usługi, dlatego cieszymy się, że użytkownicy ich cenią" - konkluduje Winiarczyk.

Badanie użytkowników aplikacji Uber zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Ubera, sierpień 2015, N=912

*dane Ubera

KONTAKT:

Ilona Grzywińska

Communications Lead

tel. kom. +48 502 218 214

e-mail: ilona@uber.com

-

Magdalena Szulc

H+K Strategies

tel. kom. +48 601 506 127

e-mail: magdalena.szulc@hkstrategies.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.09.2015, 11:36
Źródło informacji Uber Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii