Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zysk netto Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego w pierwszym półroczu 2024 r. wyniósł 4,4 mld zł, a po wyłączeniu rezerw CHF i efektu wakacji kredytowych - 6,8 mld zł. Dochody z działalności podstawowej banku wzrosły o ponad 18 proc. r/r. Na koniec pierwszego półrocza aktywa banku wyniosły 507 mld zł, a liczba klientów wzrosła o 236 tys., przekraczając 12 milionów.
PKO Bank Polski wykazał się wysoką efektywnością kosztową i dochodowością. Poprawił się wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) - 30,5 proc., a ROE wyniosło 19 proc. Wskaźnik kosztów ryzyka osiągnął poziom 39 pb, a NPL uplasował się na poziomie 3,54 proc.
„Przyrosty wolumenów biznesowych wiążą się z zaufaniem naszych klientów i z dobrą sytuacją na rynku. To wszystko przekłada się na rekordowy zysk netto. Do tego ryzyko kredytowe jest pod kontrolą i mamy gigantyczną nadwyżkę kapitałową, co daje nam perspektywę zwiększania akcji kredytowej w przyszłości i dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami” - podkreśla Szymon Midera.
Bank odnotował wysokie wzrosty wolumenów w segmencie detalicznym, zakresie kredytów i funduszy inwestycyjnych oraz kredytów konsumpcyjnych. Kredyty detaliczne wzrosły o 14 proc. r/r, fundusze inwestycyjne o 39 proc. r/r, a depozyty detaliczne o 7 proc. r/r.
Finansowanie udzielone klientom wzrosło o 9,3 proc. do 279 mld zł, a pozyskane oszczędności o 14,4 proc., osiągając 562 mld zł.
„Bank wypracował ponad 10 mld zł wyniku odsetkowego w pierwszym półroczu. Do tego dochodzą dobre dynamiki na poziomie wyników z prowizji - to jest trzeci kwartał z rzędu, gdzie mamy dwucyfrową dynamikę wzrostów r/r w wyniku prowizyjnym” - zaznacza Krzysztof Dresler, wiceprezes zarządu PKO BP, odpowiedzialny za obszar finansów.
W pierwszym półroczu 2024 r. dochody z działalności podstawowej wzrosły o 18,1 proc. Wynik odsetkowy kontynuował wzrost o 19,4 proc. r/r, m.in. dzięki dalszej poprawie marży odsetkowej. Wynik z tytułu opłat i prowizji zanotował wzrost o 15,5 proc. r/r.
„Wypracowanie tego wzrostu, tej dynamiki w kontekście klientów czy wolumenów biznesowych to ogromna zasługa pracowników banku - ponad 10 tys. osób z ok. tysiąca oddziałów, którzy pracują na co dzień z naszymi klientami. Bo bez klienta nie ma biznesu, dlatego traktujemy go bardzo poważnie i robimy wszystko, żeby zaspokajać jego potrzeby” - wskazuje Szymon Midera.
Bank rozwijał także wachlarz nowoczesnych produktów, rozszerzając pilotaż hipoteki cyfrowej i wprowadzając do oferty nowe ubezpieczenie PKO Życie. Średnia dzienna sprzedaż tego produktu w drugim kwartale wyniosła 350 sztuk dziennie.
Pierwsza umowa w ramach cyfrowej hipoteki, która daje możliwość wnioskowania o kredyt hipoteczny całkowicie online została zawarta na początku kwietnia 2024 r. W ocenie ekspertów projekt daje bankowi perspektywę zwiększenia udziału rynkowego w segmencie kredytów hipotecznych, który wynosi obecnie 20 proc.
„Cyfrowa hipoteka to projekt, który ma zwiększyć i umocnić nasz udział rynkowy. Co więcej, do cyfrowej hipoteki dobudujemy ekosystem, bo dziś większość z nas, szukając nieruchomości, zaczyna od przeglądania ofert w internecie i chcemy ten proces poszukiwania zintegrować z procesem finansowania, żeby klient od początku wiedział na co go stać” - podkreśla Midera.
Prezentacja wyników Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego za I półrocze 2024 - plik PDF - kliknij tutaj
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 27.08.2024, 12:40 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |