Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z początkiem 2022 r. rusza przyjmowanie wniosków do programu „Mój elektryk”. W ramach programu PKO Leasing oferuje klientom biznesowym uzyskanie dotacji do leasingu pojazdów elektrycznych, znacznie pomniejszających miesięczną ratę leasingową. Masterlease dodatkowo umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym.
„Sektor MŚP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM (ang. Car Fleet Management - zarządzanie flotą), które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego” - przekonuje Paweł Pach, prezes PKO Leasing.
Dane z raportu „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności”, opracowanego przez PKO Leasing we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alernatywnych (PSPA), pokazują, że 90 proc. przedsiębiorców chce finansować pojazdy elektryczne w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę.
„Elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MŚP to od lat trzon naszej działalności - zaznacza Tomasz Jabłoński, prezes Masterlease.
Budżet programu „Mój elektryk” na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł, z czego 500 mln zł w ciągu 5 lat dofinansuje nabycie ok. 35 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym lub wodorowym w leasingu oraz wynajmie długoterminowym.
Auta elektryczne będą dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease - Automarket.pl. Oferta obejmie kilkudziesięciu dealerów różnych marek, a liczba aut będzie sukcesywnie zwiększana.
Dodatkowo w ofercie PKO Leasing i Masterlease, będzie wkrótce możliwe nabycie ładowarki EV z dofinansowaniem.
Wysokość przyznanej dotacji w ramach programu „Mój elektryk” zależy od tego, czy wnioskodawca jest przedsiębiorcą, czy osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej). Pozostałe kryteria dotyczą rodzaju, wartości i rocznego przebiegu pojazdu.
Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 tys. zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 tys. zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 tys. km rocznego przebiegu. Natomiast w przypadku braku deklaracji dot. przebiegu kwota dotacji wyniesie 18750 zł.
Dofinansowanie dla samochodów dostawczych sięga od 50 do 70 tys. zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu.
PKO Leasing i Masterlease oferują przedsiębiorcom zainteresowanym uzyskaniem dotacji w ramach programu „Mój elektryk” załatwienie wszelkich formalności.
„Wprowadzamy zasadę >>jednego okienka<<. Po naszej stronie leży dopełnienie formalności i kontakt z operatorem programu - Bankiem Ochrony Środowiska, a przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej” - wyjaśnia Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.12.2021, 10:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
WEI: Polacy zapłacą więcej, kupując codzienne produkty. Rząd pracuje nad podatkiem, który ma kosztować aż 5 mld zł
Projektowany system Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP) w Polsce to próba wprowadzenia tylnymi drzwiami nowego, ukrytego podatku, który uderzy w przedsiębiorców i konsumentów - alarmuje WEI w swoim raporcie pt. „Centralizacja a efektywność. Co należy wiedzieć o projektowanym systemie ROP w Polsce” [1]. Zdaniem ekspertów WEI Wojciecha Wyszomierskiego i Andrzeja Strojnego, rządowy projekt, zamiast wdrażać efektywny model rynkowy, kopiuje dysfunkcyjny system węgierski, co grozi wzrostem cen, biurokracji i fiaskiem celów środowiskowych.- 10.11.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Warsaw Enterprise Institute
-
Image
Cyfryzacja jest fundamentem transformacji energetycznej PAP
Technologie przekształcone w nowoczesne rozwiązania informatyczne pozwalają nam budować elastyczność rynku, bilansować zapotrzebowanie na moc i energię, tworzyć systemy predykcji - wskazał Tomasz Bendlewski, wiceprezes zarządu Asseco Poland podczas debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu”, która odbyła się 4 listopada 2025 r. w Centrum Prasowym PAP.- 07.11.2025, 12:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ