Newsletter

PKP Cargo: pierwszy Dragon 2 wyjedzie na tory już w 2019 roku

27.09.2019, 18:01aktualizacja: 27.09.2019, 18:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółka PKP Cargo zaprezentowała nową, elektryczną lokomotywę Dragon 2. Podczas Targów Kolejowych TRAKO 2019 poinformowano, że pierwsza tego typu jednostka wyjedzie na tory jeszcze w 2019 roku.

Łącznie w ramach kontraktu Konsorcjum NEWAG dostarczy PKP Cargo najpierw siedem lokomotyw ze spalinowym modułem dojazdowym, a w kolejnych transzach 24 lokomotywy dwusystemowe (3kV i 25 kV).

Jak zaznaczył Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A., kontrakt na 31 sztuk lokomotyw to największy zakup pojazdów trakcyjnych przez spółkę i największe seryjne zamówienie po 1989 roku.

Dragon 2 jest sześcioosiową, ciężką lokomotywą wielosystemową. Może ona być zasilana z trakcji o różnym napięciu, co znacząco przyspieszy przejazdy na trasach międzynarodowych.

Według Czesława Warsewicza, dzięki Dragonowi PKP Cargo może przewozić ładunki szybciej, taniej i na większe odległości. „Jednostkowy koszt przewozu jest niższy, a klient otrzymuje ładunek szybciej niż do tej pory” – zapewnił szef PKP Cargo.

Dragon 2 to lokomotywa polskiej konstrukcji. Według umowy z producentem, czyli Konsorcjum NEWAG, jeszcze w tym roku do eksploatacji ma trafić siedem lokomotyw z modułem dojazdowym, w 2021 r. - 12 lokomotyw elektrycznych, a w 2022 - kolejnych 12. Wartość umowy nie powinna przekroczyć 519 mln zł netto.

„Do tej pory nie myślano strategicznie na temat poprawy przewozów i lepszego wykorzystania taboru. My patrzymy dekadowo. Ta lokomotywa ma służyć dziesiątki lat” - powiedział prezes Warsewicz.

PKP Cargo przekształca się z przewoźnika kolejowego w operatora logistycznego, oferującego kompleks usług związanych z dostarczeniem towaru „door to door”, czyli od adresata do końcowego odbiorcy. Obejmuje to przewóz nie tylko koleją, lecz także transportem drogowym i morskim. Dotyczy to również związanych z tym ubezpieczeń. Inwestycje w tabor kolejowy nie są więc jedynym kierunkiem rozwoju.

„Potrzebujemy oczywiście taboru, urządzeń, terminali, ale również nowej struktury organizacyjnej dostosowanej do potrzeb klienta” – mówił prezes PKP Cargo, wskazując m.in. na usługi przedsprzedażowe i posprzedażowe.

„Patrzymy na to kompleksowo, rozwijamy usługi materialne i niematerialne. W tym zakresie stanowimy awangardę i lidera zmian przewozów w Polsce i pewnie w Europie” – powiedział Czesław Warsewicz.

Grupa PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce. W ubiegłym roku przewiozła ona 121,9 mln ton ładunku i osiągnęła z tego tytułu 5,24 mld zł przychodu.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 27.09.2019, 18:01
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ