Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, od grudnia w nowym rozkładzie przybędzie połączeń. „Będzie ich o 51 więcej, czyli w sumie aż 505 połączeń, z czego 471 całorocznych i 34 sezonowe połączenia” - podał.
Dodał, że w nowym rozkładzie pociągi pojadą szybciej.
„Z Warszawy do Szczecina można będzie dotrzeć w 4 godziny i 18 minut, do Białegostoku tylko w półtorej godziny, a dojazd ze stolicy do Łodzi Fabrycznej skróci się do ok. 65 minut” - zadeklarował szef spółki.
Jak zaznaczył, atrakcyjny czas przejazdu będą miały też połączenia obsługujące południe Polski. Z Krakowa do Zakopanego czas przejazdu wyniesie nieco ponad 2 godziny. „O ponad 60 minut skróci się podróż z Krakowa do Zamościa, do którego z Krakowa dojedziemy w niecałe 4 godziny. Ze Szczecina dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do Poznania - w jedną godzinę i pięćdziesiąt minut). A podróż z Wrocławia do Gdańska skróci się o 20 minut z dotychczasowych 4 godzin 37 minut” - wymienił prezes Malinowski.
Według niego nowy rozkład będzie dla pasażerów miłym zaskoczeniem dzięki rozszerzeniu siatki połączeń pociągów Pendolino.
„Od połowy grudnia będą one kursować na trasie Warszawa - Poznań - Szczecin. Poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed 8:00 i pokona tę trasę w 4 godziny 18 minut. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po 20:00. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co umożliwi przesiadkę w kierunku Gorzowa” - zaznaczył.
Janusz Malinowski dodał, że to nie koniec miłych niespodzianek dla pasażerów w nowym sezonie.
„Pojawią się też nowe połączenia międzynarodowe, w tym trasa z czeskiej Pragi do Gdyni, która będzie obsługiwana przez cztery pary pociągów dziennie” - powiedział.
Zwrócił uwagę, że pociągi IC Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku.
„Co więcej, składy PKP Intercity po raz pierwszy zatrzymają się na stacjach: Bystrzyca Kłodzka i Międzylesie” - zapowiedział Malinowski.
Poinformował też, że ze stolicy województwa małopolskiego do Przemyśla kursować będzie pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do Zakopanego.
„Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (rel. Zakopane - Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. A nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto - Kraków Główny” - zaznaczył.
Według szefa PKP Intercity dynamicznie rosnące zainteresowanie przejazdami dalekobieżnymi, a z drugiej strony zbliżająca się liberalizacja rynku kolejowego (po 2030 roku), nie może pozostać bez odpowiedzi inwestycyjnej ze strony spółki. Dlatego przewoźnik planuje kupić 42 sztuki piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z możliwością domówienia kolejnych 30, na co spółka ogłosiła właśnie przetarg w trybie dialogu konkurencyjnego.
„Takiego zamówienia jeszcze w historii spółki nie było. Jego wartość w podstawowej części, to prawie 10 mld zł brutto, z czego 55 proc. to kwota przeznaczona na zakup taboru. Wartość zamówienia z opcją na dodatkowe 30 pojazdów rośnie do prawie 17 mld zł brutto” - poinformował prezes Malinowski.
Dodał, że pociągi mają być dostosowane do przejazdów dalekobieżnych, zapewniając ok. 500 pasażerom superkomfortową podróż.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.10.2024, 15:09 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Bukmacher popełnił błąd? Po meczu Polaków musiał… wszystkim zapłacić
To naprawdę niezwykła historia związana z szalonym meczem reprezentacji Polski z Chorwacją. Kojarzycie Superprzewagę, która u bukmachera Superbet od lat ratuje kupony? Strzelanina w meczu drużyny Michała Probierza sprawiła, że Superprzewaga zadziałała w dwie strony, a w efekcie bukmacher musiał zapłacić… wszystkim klientom, którzy obstawili to spotkanie. „To było naprawdę szalone spotkanie. W efekcie wygrali niemal wszyscy nasi klienci. Jak to możliwe? Tak działa Superprzewaga, która w samym 2023 roku uratowała 1,7 miliona kuponów. Teraz wprowadziliśmy ją na jeszcze wyższy poziom” - podkreśla Łukasz Seweryniak, General Manager Superbet Polska.- 17.10.2024, 13:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superbet
-
Image
750 mln zł z Zielonych Obligacji wpłynęło na rachunek Polenergii. Ich główny cel to finansowanie budowy morskich farm wiatrowych
750 milionów złotych z emisji Zielonych Obligacji wpłynęło na rachunek Polenergii. Największa polska prywatna grupa energetyczna przydzieliła je 57 inwestorom. Większość pozyskanych środków Polenergia przeznaczy na budowę morskich farm wiatrowych. Dwa najbardziej zaawansowane projekty, Bałtyk 2 i Bałtyk 3, o łącznej mocy 1440 MW, dysponują kompletem pozwoleń na budowę. Morskie farmy wiatrowe Bałtyk to jeden z największych projektów infrastrukturalnych w historii Polski. Polenergia rozwija je wspólnie z norweskim gigantem energetycznym – firmą Equinor.- 17.10.2024, 11:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polenergia