Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Projekty zgłoszone do konkursu „Innowacyjny Samorząd” to kopalnia pomysłów i źródło inspiracji. Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak zauważyła, że „z innowacyjnością w samorządach jest coraz lepiej”, a każdy samorząd stoi przed zupełnie innymi wyzwaniami i mierzy się z innymi oczekiwaniami mieszkańców.
„Pamiętajmy o tym, że innowacyjność to też odpowiedź na potrzeby mieszkańców, czyli bardzo ważne jest połączenie tego ze smart city, o którym tak dużo ostatnimi czasy mówimy, żeby mieszkaniec decydował, jakie to innowacyjne rozwiązania muszą być wprowadzone” - stwierdziła wiceminister Jarosińska-Jedynak.
Michał Ziółkowski, członek zarządu PLAY i UPC potwierdził tezę, że dla każdego samorządu co innego może być innowacją.
„Wszystko zależy od położenia geograficznego, od lokalnych problemów, ale też chęci do rozwoju. Niemniej jednak innowacje te najbliższe mojemu sercu związane są z rozwojem technologicznym” - powiedział Ziółkowski.
Przedstawiciel firmy PLAY przyznał, że „istotą innowacji jest to, by poprawiały one jakość życia mieszkańców”, ale również pozwalały lokalnym samorządom generować oszczędności np. w kosztach energii. Prezes Ziółkowski zwrócił uwagę na potrzebę edukacji cyfrowej pracowników administracji, a także samych mieszkańców.
Prezes Unii Miasteczek Polskich, Grzegorz Cichy zauważył, że stopień innowacyjności samorządów jest bardzo różny, a brak funduszy blokuje ciekawe pomysły.
„Nie jest to często winą samych włodarzy, ale braku finansów lub odpowiedniej kadry, bo specjaliści IT mają bardzo dobre oferty na rynku komercyjnym i samorządom trudno o nich konkurować” - stwierdził prezes UMP.
Z kolei prof. Paweł Bartoszczuk ze Szkoły Głównej Handlowej zauważył, że bycie innowacyjnym bywa też ryzykowne, bo - jak tłumaczył - najpierw trzeba zainwestować, a korzyści pojawiają się później.
„Na polu innowacyjności przed samorządami jeszcze wiele do zrobienia, np. jeśli chodzi o odbetonowanie i zazielenianie miast, przeciwdziałanie zmianom klimatu czy działanie na rzecz ochrony środowiska” - przekazał prof. Bartoszczuk.
„Każda innowacja wymaga przede wszystkim otwartości, chęci rozwoju i pewnego poziomu akceptacji ryzyka” - powiedział Michał Ziółkowski. W jego ocenie istotne jest, aby lokalny włodarz był liderem działania i myślenia, jeśli chodzi o innowacje.
„Dlatego też obecność PLAY na takich wydarzeniach jak konkurs >>Innowacyjny Samorząd<<. Jesteśmy bardzo zainteresowani dobrym dialogiem z lokalnym samorządem, bo uważamy, że mamy w tym obszarze wspólne cele” - podkreślił członek zarządu PLAY i UPC.
Jako przykład podał udostępnienie przez PLAY własnej infrastruktury - również konkurencyjnym firmom z branży telekomunikacyjnej, jak np. sieć światłowodowa.
„Dzięki temu samorząd sam nie musi w nią inwestować” - wyjaśnił prezes Ziółkowski.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.05.2023, 15:43 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Branża ubezpieczeniowa wobec nowych ryzyk i nowych potrzeb klientów
Sektor ubezpieczeniowy na całym świecie musi się zmierzyć z zupełnie nowymi wyzwaniami, przed jakimi nie stał w swojej historii. To „czarne łabędzie”, czyli nowe ryzyka związane m.in. z galopującymi zmianami klimatu, a z drugiej strony zupełnie nowe potrzeby klientów spowodowane transformacją energetyczną i starzeniem się społeczeństw. Polska branża jest z odpowiedzią na te wyzwania spóźniona.
- 29.09.2023, 10:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: EKF
-
Image
Konferencja USIR: rzetelne i etyczne doradztwo to fundament zaufania klientów do ubezpieczycieli PAP
„Wielu z nas bez wahania ubezpiecza szybkę od telefonu, a nie zastanawia się nad zabezpieczeniem własnego zdrowia i życia. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj brak dostępu do wiarygodnych informacji i uleganie mitom, jakimi przez lata obrosły oferty ubezpieczeniowe. Zadaniem całej naszej branży jest ciągłe edukowanie społeczeństwa i przekonywanie każdego mieszkańca Polski, że zabezpieczenie siebie i bliskich na przyszłość to kwestia zwykłego poczucia odpowiedzialności” - przekonywała Aleksandra Friedel, prezeska zarządu Unilink S.A., podczas konferencji Ubezpieczenia, Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko.- 29.09.2023, 10:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nowa aplikacja pomaga klientom Santander Bank Polska w łatwym bankowaniu
Bank wprowadził nową wersję aplikacji Santander mobile z odmienionym designem, nowymi funkcjami i zaawansowanymi możliwościami personalizacji. Z nowej aplikacji korzysta już prawie 2,3 mln klientów. Od 2 października br. klienci będą mogli korzystać tylko z nowej wersji aplikacji.- 29.09.2023, 09:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Santander Bank Polska