Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poczta Polska od kilku lat skutecznie walczy z konkurencją. Wydała już setki milionów złotych, które inwestowane są m.in. w nowoczesne maszyny do sortowania przesyłek, modernizację oraz rozbudowę nowych hal. Według zarządu spółki, pozwoli to powalczyć Poczcie o status lidera na rynku usług paczkowych.
„Zmiany, których dokonujemy i jakie zamierzamy przeprowadzić, na pewno odczują klienci. Będą mogli liczyć na dalszą poprawę najistotniejszych parametrów, takich jak terminowość usług” - stwierdził Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej podczas briefingu „Poczta Polska dziś i jutro. Wielkie inwestycje i czas modernizacji”.
Wydano już ok. 1,2 mld złotych na unowocześnienie Poczty Polskiej. Firma w ostatnim czasie postawiła m.in. na rozwój sektora logistycznego. Tylko na umaszynowienie hal logistycznych w trzech sortowniach wydano 220 mln zł. Realizację tych inwestycji wsparło Ministerstwo Aktywów Państwowych, które w 2021 roku przekazało 190 mln zł.
„Chcemy być liderem na rynku usług logistycznych i kurierskich. Oprócz trzech sorterów, które oddaliśmy w ostatnim czasie, planujemy otworzyć najnowocześniejszą i największą sortownię poczty w Ciemnem pod Radzyminem” - przekazał Andrzej Bodziony, wiceprezes spółki ds. logistyki.
Poczta stawia również na rozwijanie usług cyfrowych.
„Już dziś jesteśmy pierwszym dostawcą rejestrowanego doręczenia elektronicznego na rynku polskim, czyli e-Doręczeń, oraz wersji komercyjnej, dedykowanej podmiotom niepublicznym: Q-Doręczeń - powiedział Wojciech Krysztofik, wiceprezes Poczty Polskiej ds. infrastruktury, dodając iż „te innowacyjne usługi umożliwiają łatwą, szybką, tanią i bezpieczną elektroniczną komunikację o charakterze i mocy listu poleconego”.
W ostatnich miesiącach Spółka wdrożyła również nowoczesną usługę Pocztex Thermo Tracking umożliwiającą transport wyrobów medycznych i utrzymuje 17 punktów odbioru przesyłek Pocztex we współpracy z sieciami handlowymi.
„Poczta Polska to emanacja państwa, zwłaszcza w najmniejszych miejscowościach naszego kraju. Dlatego należy wspierać spółkę, która zatrudnia prawie 70 tys. pracowników, będąc jednym z największych pracodawców w kraju” - stwierdził Jan Kanthak, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, który podkreślił jednocześnie, iż wsparcie finansowe to było największe dokapitalizowanie PP w historii.
Poczta Polska, zgodnie z obowiązującym prawem, jest zobowiązana do utrzymywania placówek w całym kraju. Jednak duża ich część przestała być rentowna, czyli przynosić zyski. Placówki odgrywają ważną rolę dla lokalnych społeczności, szczególnie w małych miejscowościach i wsiach. W ostatnich latach otwarto 270 nowych punktów PP.
W całym kraju funkcjonuje ponad 7600 placówek Poczty Polskiej, a spośród ponad 60 tys. pracowników, ok. 20 tys. stanowią listonosze. Jak podkreślali szefowie spółki, firma jest stabilna, zatrudnia na umowy etatowe, odprowadza składki emerytalne.
„To odróżnia nas od konkurencji. Wsparcie rządu dla Poczty Polskiej pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Istotne jest tylko to, aby Unia Europejska notyfikowała przyjętą w polskim parlamencie ustawę o rekompensacie z tytułu tzw. usługi powszechnej, która pozwala na przeznaczenie na rozwój Poczty - tylko w tym roku - 600 mln złotych” - oświadczył prezes Falkowski.
Jak podkreślił minister Jan Kanthak, Poczta Polska to strategiczna spółka, bardzo ważna dla Polaków.
„Brak dobrej woli ze strony Brukseli, aby notyfikować ustawę wpierającą Pocztę jest widoczny. Przez brak decyzji cierpi firma, jej pracownicy oraz zwykli obywatele” - stwierdził minister Kanthak.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.09.2023, 07:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT