Newsletter

Podczas nowojorskiego Tygodnia Klimatycznego firma Reju zaprezentowała technologię rozszerzonej rzeczywistości, wskazując na globalny problem odpadów tekstylnych

18.09.2025, 13:46aktualizacja: 18.09.2025, 13:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Reju
PR Newswire/Reju

PARYŻ, 18 września 2025 r. /PRNewswire/ -- Firma Reju™, wiodący producent materiałów tekstylnych, wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR), aby zaprezentować uczestnikom Tygodnia Klimatycznego NYC 2025 oraz mieszkańcom miasta skalę światowego zjawiska marnotrawstwa w przemyśle odzieżowym. Premiera jej nowatorskiego projektu odbędzie się w dniu 22 września. Kampania wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości i przedstawia góry odpadów tekstylnych na tle dwóch charakterystycznych zabytków Nowego Jorku: Empire State Building i Flatiron Building. Jest to niezwykle sugestywna wizualizacja kryzysu zrównoważonego rozwoju oraz roli spółki w jego rozwiązywaniu dostępna dla wszystkich zainteresowanych.

Według danych organizacji Textile Exchange każdego roku na całym świecie powstaje ponad 92 miliony ton odpadów tekstylnych, z których większość trafia na wysypiska śmieci lub do spalarni. Technologia regeneracji, opracowana przez firmę Reju, która powstała w wyniku przeprowadzonych przez IBM prac badawczych, ma na celu zmianę tej sytuacji za sprawą odzyskiwania, regeneracji i ponownego wprowadzania do obiegu tekstyliów wycofanych z użytku w postaci wysokiej jakości materiałów, zamykając w ten sposób cykl życia odpadów włókienniczych.

Nowojorczycy będą mogli natknąć się na znaki z kodami QR w miejscach o dużym natężeniu ruchu oraz w pobliżu najważniejszych obiektów związanych z Tygodniem Klimatycznym. Po zeskanowaniu kodu zostaną przeniesieni do interaktywnej mikrostrony, gdzie będą mogli skierować aparat swojego telefonu na dwa symboliczne budynki, co pozwoli uruchomić filtr rzeczywistości rozszerzonej Reju.

Przesuwając palcem po ekranie w ustawieniach rzeczywistości rozszerzonej, będzie można zobaczyć ilość odpadów tekstylnych wytwarzanych na całym świecie w ciągu sekundy, minuty, godziny i dnia, przeskalowaną do rozmiarów znajdującego się przed nimi punktu orientacyjnego. Rozwiązanie to pozwala w intuicyjny sposób zrozumieć wpływ przemysłu na środowisko i podkreśla znaczenie innowacji w zakresie ekologicznych materiałów.

„Dzięki technologii wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną, firma Reju zwraca uwagę na niewidoczny problem odpadów tekstylnych w samym centrum Nowego Jorku, dokładnie w tygodniu, w którym kwestie klimatyczne są na pierwszym planie - powiedział Patrik Frisk, dyrektor generalny spółki Reju. - To sygnał alarmowy, ale także promyk nadziei. Dokładnie takie odpady zamierzamy przetwarzać, zamieniając zużyte tekstylia w wysokiej jakości tworzywa, tym samym zamykając cykl życia produktów w branży modowej i poza nią”.

Aplikacja wykorzystująca technologię AR została zaprojektowana tak, aby trafić do odbiorców tam, gdzie się aktualnie znajdują. Dzięki niej zarówno nowojorczycy, jak i turyści mogą skanować kody QR umieszczone w mediach społecznościowych oraz w pobliżu zabytków i zanurzyć się w świecie rzeczywistości rozszerzonej, nagrywać filmy i udostępniać swoje treści w mediach społecznościowych.

Partnerami tego przedsięwzięcia są influencerzy, którzy będą udostępniać filmy przedstawiające działanie filtra AR, inspirując obserwujących do odnajdywania zabytków, wypróbowania funkcji wspomnianego filtra oraz publikowania własnych treści, co przyczyni się do zwiększenia zainteresowania i pogłębienia relacji.

Osoby uczestniczące w Tygodniu Klimatycznym oraz wszyscy zainteresowani mogą obserwować @Reju na platformach społecznościowych oraz odwiedzić stronę https://ar.reju.com/, aby uzyskać więcej informacji na temat tego wydarzenia.

Użytkownicy, którzy korzystają z filtra rzeczywistości rozszerzonej, mogą udostępniać swoje nagrania z hashtagiem #RejuClimateWeek, zdobyć dodatkowe informacje na temat regeneracji tekstyliów oraz dołączyć do ruchu zapoczątkowanego przez firmę Reju, na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym w branży tekstylnej.

Reju

Spółka Reju specjalizuje się w regeneracji materiałów i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie odzyskiwania tekstyliów poliestrowych oraz odpadów PET pochodzących z recyklingu poużytkowego. Przedsiębiorstwo jest własnością grupy Technip Energies i wykorzystuje technologię opracowaną przez IBM Research. Jego celem jest wykorzystanie nieskończonych możliwości w ramach ograniczonych zasobów. Firma dąży do stworzenia międzynarodowego systemu recyklingu tekstyliów pozwalającego na regenerację i ponowne wprowadzanie do obiegu tkanin poliestrowych. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.reju.com/.

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2774533/REJU_Final.jpg 

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2666366/Reju_Logo.jpg   

Źródło: Reju

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.09.2025, 13:46
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ