Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Elektronika znajduje się na drugim miejscu najbardziej poszukiwanych kategorii produktowych, ustępując jedynie modzie. Blisko połowa badanych planuje w tym okresie zakup sprzętu RTV/AGD lub akcesoriów elektronicznych. Co ciekawe, konsumenci coraz częściej łączą zakupy online i offline - 57% kupujących wykorzystuje oba kanały sprzedaży.
„W MediaMarkt konsekwentnie rozwijamy strategię omnichannel, bo wiemy, że współczesny klient oczekuje bezproblemowego doświadczenia zakupowego. Tegoroczne Kolorowe Black Weeks to doskonały przykład takiego podejścia - łączymy atrakcyjne promocje z zaawansowanymi rozwiązaniami cyfrowymi, dając klientom pełną swobodę wyboru preferowanej ścieżki zakupowej. Blisko 6 na 10 osób (57%) kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week robi to zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. To potwierdza, że przyszłość handlu należy do marek, które potrafią harmonijnie łączyć świat digital ze światem fizycznych sklepów" - wyjaśnia Maciej Dolega rzecznik prasowy MediaMarkt Polska.
Rynek odpowiada na te trendy. MediaMarkt, jeden z głównych graczy w segmencie elektroniki, we współpracy z Uber Direct wprowadził usługę szybkiej dostawy w czasie do 90 minut (dla zamówień do 15 kg, w promieniu 8 km od sklepu) oraz rozbudowuje sieć sklepów w formacie Xpress, nieco mniejszych niż te, z których słynie marka. W październiku ruszył również koncept Gaming Zones - przestrzeni dedykowanych graczom, gdzie organizowane są premiery gier i turnieje, podczas których można spotkać znanych influencerów gamingowych.
Eksperci rynku detalicznego przewidują, że tegoroczny sezon promocyjny może być rekordowy pod względem obrotów. Sprzyja temu rosnąca świadomość konsumentów oraz coraz bardziej zaawansowane narzędzia pozwalające na porównywanie cen i wyszukiwanie najlepszych okazji.
Badania pokazują również wysokie zaangażowanie dojrzalszych konsumentów - 77% osób powyżej 50. roku życia aktywnie korzysta z sezonowych wyprzedaży, co przeczy stereotypowi, że promocje interesują głównie młodych kupujących.
W obliczu rosnącej konkurencji sklepy stawiają na transparentność promocji i gwarancje najniższych cen. I tu również wyróżnia się sieć MediaMarkt ze swoją akcją „Chcesz Taniej Miej Taniej” To odpowiedź na rosnącą świadomość konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu szczegółowo analizują oferty różnych sprzedawców.
Z badania SW Research wynika, że najwięcej osób kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week przeznacza na ten cel ponad 1000 zł (35%). Co czwarta osoba przeznacza na zakupy budżet od 500 do 1000 zł, a co piąta osoba od 200 do 500 zł.
Źródło informacji: MediaMarkt Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2024, 15:41 |
Źródło informacji | MediaMarkt Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Zmiana godzin operacji na trasie Warszawa - Bydgoszcz. Idealne rozwiązanie dla biznesu
Polskie Linie Lotnicze LOT, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, zmieniają godziny operacji na trasie Warszawa–Bydgoszcz. Od sezonu zimowego 2025/2026 bezpośrednie rejsy będą realizowane w rozkładzie nocnym, przy zachowaniu dotychczasowej liczby połączeń - 6 rejsów tygodniowo.- 10.07.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
WeNet i Firmao łączą siły - Grupa WeNet z większościowym pakietem udziałów w Firmao
18 czerwca 2025 roku Grupa WeNet powiększyła swoje portfolio o nową spółkę - Firmao Polska, dostawcę nowoczesnych rozwiązań do zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. To kolejny krok w realizacji ogłoszonej w tym miesiącu nowej strategii rozwoju Grupy, ukierunkowanej na tworzenie kompleksowego ekosystemu wspierającego firmy z sektora MŚP. Dzięki tej transakcji WeNet - lider w zakresie internetowego marketingu dla małych i średnich firm w Polsce oraz pionier w zastosowaniu technologii AI - poszerza swoją ofertę o innowacyjne systemy operacyjne do zarządzania małą firmą oraz rozwiązania wspomagające codzienne zarządzanie biznesem.- 10.07.2025, 14:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ