Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Elektronika znajduje się na drugim miejscu najbardziej poszukiwanych kategorii produktowych, ustępując jedynie modzie. Blisko połowa badanych planuje w tym okresie zakup sprzętu RTV/AGD lub akcesoriów elektronicznych. Co ciekawe, konsumenci coraz częściej łączą zakupy online i offline - 57% kupujących wykorzystuje oba kanały sprzedaży.

„W MediaMarkt konsekwentnie rozwijamy strategię omnichannel, bo wiemy, że współczesny klient oczekuje bezproblemowego doświadczenia zakupowego. Tegoroczne Kolorowe Black Weeks to doskonały przykład takiego podejścia - łączymy atrakcyjne promocje z zaawansowanymi rozwiązaniami cyfrowymi, dając klientom pełną swobodę wyboru preferowanej ścieżki zakupowej. Blisko 6 na 10 osób (57%) kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week robi to zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. To potwierdza, że przyszłość handlu należy do marek, które potrafią harmonijnie łączyć świat digital ze światem fizycznych sklepów" - wyjaśnia Maciej Dolega rzecznik prasowy MediaMarkt Polska.
Rynek odpowiada na te trendy. MediaMarkt, jeden z głównych graczy w segmencie elektroniki, we współpracy z Uber Direct wprowadził usługę szybkiej dostawy w czasie do 90 minut (dla zamówień do 15 kg, w promieniu 8 km od sklepu) oraz rozbudowuje sieć sklepów w formacie Xpress, nieco mniejszych niż te, z których słynie marka. W październiku ruszył również koncept Gaming Zones - przestrzeni dedykowanych graczom, gdzie organizowane są premiery gier i turnieje, podczas których można spotkać znanych influencerów gamingowych.

Eksperci rynku detalicznego przewidują, że tegoroczny sezon promocyjny może być rekordowy pod względem obrotów. Sprzyja temu rosnąca świadomość konsumentów oraz coraz bardziej zaawansowane narzędzia pozwalające na porównywanie cen i wyszukiwanie najlepszych okazji.
Badania pokazują również wysokie zaangażowanie dojrzalszych konsumentów - 77% osób powyżej 50. roku życia aktywnie korzysta z sezonowych wyprzedaży, co przeczy stereotypowi, że promocje interesują głównie młodych kupujących.
W obliczu rosnącej konkurencji sklepy stawiają na transparentność promocji i gwarancje najniższych cen. I tu również wyróżnia się sieć MediaMarkt ze swoją akcją „Chcesz Taniej Miej Taniej” To odpowiedź na rosnącą świadomość konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu szczegółowo analizują oferty różnych sprzedawców.
Z badania SW Research wynika, że najwięcej osób kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week przeznacza na ten cel ponad 1000 zł (35%). Co czwarta osoba przeznacza na zakupy budżet od 500 do 1000 zł, a co piąta osoba od 200 do 500 zł.
Źródło informacji: MediaMarkt Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.10.2024, 15:41 |
| Źródło informacji | MediaMarkt Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cyfryzacja usług finansowych to ogromne wyzwanie dla sektora Consumer Finance
Sektor usług finansowych stoi przed ogromnymi wyzwaniami. Są to wyzwania płynące z dynamicznie postępującej cyfryzacji. Mówimy również o konieczności zapewnienia wystarczającej edukacji, wiedzy i działań w kierunku podnoszenia świadomości konsumenta - powiedział Daniel Mańkowski, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podczas XXI edycji Kongresu Consumer Finance w Warszawie.- 01.12.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
„Włączmy Silnik Wzrostu”. Instytut Sobieskiego prezentuje kompleksowy plan modernizacji systemu wsparcia inwestycji po 2026 roku
Instytut Sobieskiego wraz z ekspertami kancelarii Olesiński & Wspólnicy wydał raport na temat stanu polskiej polityki inwestycyjnej i konieczności jej głębokiej modernizacji w obliczu spowalniających inwestycji i rosnącej konkurencji międzynarodowej. Raport powstał w 30. rocznicę powstania pierwszej specjalnej strefy ekonomicznej w Polsce w Mielcu.- 01.12.2025, 15:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Sobieskiego
-
Holcim Polska zaprasza studentów do kształtowania przyszłości budownictwa w nowym konkursie innowacji PAP
Holcim Polska S.A., lider innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych, ogłasza rozpoczęcie ogólnopolskiego konkursu dla studentów pod hasłem „Dekarbonizacja, cyrkularność i innowacje w technologii betonu". Celem inicjatywy jest zachęcenie młodych talentów do aktywnego współtworzenia przyszłości budownictwa oraz udziału w zielonej transformacji tej kluczowej dla gospodarki branży.- 01.12.2025, 14:58
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ